کیا K3 جدید

کیا K3 جدید معرفی شد؛ سدانی که می‌توانست گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌ها در ایران باشد

خودرو کیا K3 جدید رسما معرفی شد. این سدان کوچک با مشخصات و طراحی جذاب خود می‌تواند گزینه مناسبی برای خانواده‌ها در ایران باشد.

شرکت خودروسازی کره‌ای کیا در اواسط دهه 2000 میلادی، خودروهای کیا فورته (سراتو) و کیا ریو را معرفی کرد؛ این خودروها در آن زمان تنها خودروهای کوچکی بودند که این برند در بازار ایالات متحده عرضه می‌کرد. حالا کیا یک سدان کوچک دیگر و کاملا جدید را برای بازار مکزیک عرضه کرده است. کیا K3 جدید، یک سدان جذاب است که کیا با نامی جدید و البته به‌همراه احیای خط تولید خود در ایالات متحده عرضه می‌کند. این سدان می‌توانست گزینه مناسبی برای خانواده‌ها در بازار ایران باشد؛ اما آیا می‌تواند به‌عنوان جایگزین شایسته‌ای برای خودروهای کوچک فعلی کیا، به‌خصوص در بازار آمریکا عمل کند یا خیر؟

طراحی و مشخصات کیا K3 جدید

از نظر اندازه و ابعاد، کیا کی 3 به‌خوبی بین سدان ساب کامپکت ریو و سدان جمع‌وجور فورته جای می‌گیرد. طول این خودرو 4545 میلی‌متر است که از ریو کمی بزرگتر و البته از فورته کمی کوچک‌تر خواهد بود. همچنین ظرفیت بار این سدان 544 لیتر است که در مقایسه با سدان ریو و فورته، فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

کیا K3 جدید

اگر طراحی ظاهری کیا K3 جدید کمی برای شما آشنا به‌نظر می‌رسد، به این خاطر است که تعدادی از عناصر طراحی بیرونی کیا K5 بزرگتر در آن مورد استفاده قرار گرفته است. چراغ‌های جلو که توسط جلوپنجره پوزه ببری کیا احاطه شده‌اند و چراغ عقب نواری‌شکل و سرتاسری از جمله این عناصر آشنا هستند. همچنین کیا کی 3 مانند برادر بزرگتر خود یعنی K5 و حتی تا حدودی شبیه به EV6، دارای روحی به سبک خودروهای فست بک است.

کیا K3 جدید

فضای داخلی K3 نیز کاملا مشابه با سایر محصولات کیا است. ترکیبی از صفحه نمایش 4.2 اینچی دیجیتال برای پشت آمپر و صفحه نمایش لمسی 10.3 اینچی در داشبورد که از سمت راننده تا کنسول وسط امتداد پیدا کرده‌اند، توجه را به خود جلب می‌کنند. همچنین پشتیبانی از اپل کارپلی بی سیم و اندروید اتو به صورت استاندارد در این خودرو ارائه می‌شود.

کیا K3 جدید

برای زیر کاپوت کیا K3، دو نوع پیشرانه چهار سیلندر قابل انتخاب است؛ یک نمونه 1.6 لیتری و یک گزینه 2 لیتری. پیشرانه کوچک‌تر می‌تواند قدرت 122 اسب بخار را تولید کند و پیشرانه 2 لیتری که منحصر به تریم GT-Line است، قدرت 150 اسب بخار را تولید می‌کند. گزینه اول با گیربکس 6 سرعته دستی یا اتوماتیک جفت می‌شود،‌ در حالی که برای پیشرانه بزرگتر، یک گیربکس شش سرعته دستی ارائه خواهد شد.

کیا K3 جدید

همانطور که گفته شد، کیا K3 جدید در ابتدا برای بازار مکزیک رونمایی و عرضه شده است؛ هنوز اطلاعات بیشتری درباره این سدان کوچک وجود ندارد و باید ببینیم کیا آن را در بازار کشورهای دیگر مثل آمریکا نیز عرضه خواهد کرد یا خیر. گفتنی است کیا سدان فورته را با نام سراتو در قدیم و K3 جدید در بازارهای خارج از ایالات متحده به فروش می‌رساند و سدان نام‌آشنای اپتیما نیز به K5 تغییر نام پیدا کرده است. بنابراین این خودروساز کره‌ای در حال یک تغییر برند است و به احتمال زیاد، سدان کوچک کی 3 نیز در ماه‌های آینده با همین نام وارد بازار ایالات متحده خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*