خودرو برقی فیسکر رونین سوپر GT

فیسکر رونین سوپر GT؛ خودرو کروکی آینده‌گرایانه با خروجی 1000 اسب بخار و صفرتاصد 2 ثانیه‌ای

فیسکر قصد عرضه سدانی الکتریکی با نام رونین سوپر GT را دارد. قدرت 1000 اسب بخاری و صفرتاصد 2 ثانیه‌‌ای فقط برخی از ویژگی‌های Ronin هستند.

فیسکر، استارتاپ مستقر در کالیفرنیا که اخیراً با آغاز تحویل شاسی بلند تمام الکتریکی اوشن مورد توجه بیشتری قرار گرفت، چند روز قبل طی رویداد Product Vision Day 2023 سدان پرچمدار خود با نام «رونین» (Ronin) را به نمایش گذاشت. این شرکت حالا جزئیات جدیدی را درباره این خودرو الکتریکی جدید خود ارائه داده است.

معرفی فیسکر رونین سوپر GT

نمای جلو خودرو برقی فیسکر رونین سوپر GT

فیسکر خودرو رونین را یک سوپر جی‌تی کانورتیبل معرفی می‌کند که وقتی سقف هاردتاپ آن بالا می‌آید، نقش یک سدان اسپرت دو منظوره را پیدا می‌کند؛ این به نوعی به مرسدس بنز کلاس S کانورتیبل یا کروکی بنزین‌سوز شباهت دارد که در حال حاضر از خط تولید کنار گذاشته شده است. فیسکر همچنین هدف از توسعه این محصول را ارائه یک خودرو گرند تورر کلاسیک که برای قرن بیست و یکم به‌روزرسانی شده عنوان کرده است.

نمای عقب خودرو برقی فیسکر رونین سوپر GT

بنا به اعلام فیسکر، خودرو برقی سوپر جی‌تی رونین از یک باتری پک یکپارچه تغذیه می‌کند که با اتکا به آن، می‌تواند مسافت حدود 965 کیلومتر را با یک بار شارژ و در حضور 5 سرنشین طی کند. این شرکت همچنین تایید کرد که این خودرو سدان قوای محرکه خود را از یک پیشرانه با خروجی بیش از 1000 اسب بخار می‌گیرد و توانایی شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت ظرف حدود 2 ثانیه را دارد. چنین شتاب‌گیری چشمگیری به‌لطف پیشرانه پرتوان و همچنین استفاده از مواد سبک‌وزن در قسمت‌های مختلف مثل فریم آلومینیومی و رینگ‌های 23 اینچی فیبر کربنی میسر می‌شود.

درب های خودرو برقی فیسکر رونین سوپر GT

علاوه بر موارد مذکور، مطلع شده‌ایم که امکان تنظیم سقف جمع‌شدنی رونین سوپر جی‌تی کانورتیبل و قراردهی آن داخل صندوق عقب به واسطه گوشی هوشمند وجود دارد. یک صندوق دیگر هم در جلو تعبیه شده است تا راننده به فضای بیشتری برای نگهداری بار خود دسترسی داشته باشد. همچنین امکان باز کردن همه درب‌ها از راه دور با استفاده از گوشی هوشمند وجود دارد. به‌طور دقیق‌تر، در هر گوشه فقط یک دستگیره نصب شده است و درب‌های جلو را می‌توان با کشیدن دست روی دستگیره یا از طریق گوشی همراه باز کرد و هنگامی که درب‌های پروانه‌ای عقب آماده باز شدن باشند، دستگیره بیرون می‌آید.

کابین خودرو برقی Fisker Ronin

کابین فیسکر رونین سوپر GT هم طراحی متفاوتِ آینده‌گرایانه‌ای دارد. وسط داشبوردی که طراحی شبیه به سفینه‌های فضایی در فیلم‌های علمی-تخیلی دارد، یک نمایشگر 17 اینچی عمودی تعبیه شده است. جلو راننده هم روی فرمان نمایشگر دیگری دیده می‌شود که کارکرد آن نمایش اطلاعات ضروری به راننده خواهد بود. البته جزئیات کمی درباره فضای داخلی این سدان جدید موجود است و باید منتظر اطلاعات بیشتر در این رابطه در آینده نزدیک بود.

فیسکر در مجموع 999 دستگاه دست‌ساز از Ronin را با قیمت 385 هزار دلار روانه بازار خواهد کرد. رونین با این قیمت در محدوده قیمتی بنتلی کانتیننتال GTC مولینر 12 سیلندر قرار می‌گیرد که ارزش پایه آن 378 هزار دلار است. حالا در آخر نظر شما کاربران گجت نیوز درباره رونین سوپر GT، محصول جدید فیسکر چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*