پراپ تریدینگ

آشنایی با پراپ تریدینگ

با افزایش محبوبیت بازارهای مالی برخی از مردم به این بازارها روی آورده‌اند. فعالیت در بازارهای مالی به دانش و همچنین سرمایه نیاز دارد. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های معامله‌گران بازار مالی، سرمایه است که حتی برخی از افرادی که دانش این بازارها را دارند دچار آن هستند. پراپ تریدینگ این دغدغه را حل کرده و به کمک معامله‌گران و موسسات آمده است.

پراپ تریدینگ چیست؟

پراپ تریدینگ چیست و چگونه باید آن را آغاز کنیم ؟ پراپ تریدنیگ نوعی فعالیت تجاری است که در آن ‌یک موسسه مالی یا یک بانک از سرمایه خود برای تامین سرمایه معامله گران فارکس و کسب سود استفاده می‌کند. معامله‌گران پراپ ممکن است اسناد مختلفی مانند سهام، اوراق قرضه، کالاها، ارزها، مشتقات یا سایر محصولات پیچیده را معامله کنند. این کار با سایر انواع معاملات مانند بازارساز، آربیتراژ یا معاملات نمایندگی متفاوت است که در آن موسسه به‌عنوان واسطه بین خریداران و فروشندگان عمل کرده و برای خدمات خود کمیسیون یا کارمزد دریافت می‌کند.

تامین سرمایه فارکس به موسسات کمک می‌کند منابع درآمدی خود را تقسیم، موجودی اوراق بهادار خود را ایجاد و نقدینگی را برای بازارها فراهم کنند. بااین‌حال، این معاملات دارای ریسک‌ها و هزینه‌های بالاتر و همچنین چالش‌های قانونی و اخلاقی است.

پراپ تریدینگ چگونه کار می‌کند؟

این معاملات را می‌توان توسط نهادهای مختلف در یک موسسه مالی یا یک بانک مانند یک میز معاملاتی اختصاصی یا یک معامله‌گر فردی انجام داد. معامله‌گران حرفه‌ای ممکن است از استراتژی‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای شناسایی و بهره‌برداری از فرصت‌های بازار استفاده کنند، مانند:

تحلیل فاندامنتال

این استراتژی شامل استفاده از صورت‌های مالی، عوامل کلان اقتصادی و سایر اطلاعات کمی و کیفی برای ارزیابی ارزش ذاتی یک اوراق بهادار و مقایسه آن با قیمت بازار است.

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال شامل استفاده از الگوهای قیمت تاریخی، روندها، شاخص‌ها و سایر ابزارهای گرافیکی برای تجزیه‌وتحلیل حرکات و رفتار قیمت اوراق بهادار و پیش‌بینی جهت آینده آن است.

اقتصاد کلان

این استراتژی شامل موقعیت‌یابی در طبقات مختلف دارایی در کشورها و مناطق مختلف بر اساس تاثیر مورد انتظار رویدادها، سیاست‌ها و روندهای اقتصاد کلان در بازارهای جهانی است.

پراپ تریدرها ممکن است اهرم، مارجین، Sell، پوشش ریسک، یا تکنیک‌های دیگر را برای افزایش بازده یا کاهش ریسک خود به کار بگیرند. همچنین این نوع از معامله‌گرها از پلتفرم‌های معاملاتی پیچیده، نرم‌افزارها، ابزارها و منابع برای دسترسی به داده‌های بازار، اجرای معاملات، نظارت بر موقعیت‌ها، مدیریت ریسک‌ها و انجام تجزیه‌وتحلیل استفاده می‌کنند.

مزایای پراپ تریدینگ

این نوع معاملات مزایای زیادی را برای موسسات مالی یا بانک‌هایی که در آن حضور دارند فراهم می‌کنند. برخی از مزایای prop trading عبارت‌اند از:

سود بیشتر

این معاملات می‌توانند سود بیشتری را نسبت به کسب کمیسیون یا کارمزد از فعالیت معاملاتی مشتری برای موسسه ایجاد کنند. این موسسه می‌تواند 100٪ سود حاصل از معاملات خود را به‌جای به اشتراک گذاشتن آن‌ها با مشتریان به دست آورد. پراپ تریدینگ همچنین بازده سهام (ROE) و بازده دارایی (ROA) موسسه را افزایش می‌دهد.

نفوذ کردن در بازار

این نوع معاملات به موسسات کمک می‌کنند تا با ارائه نقدینگی و جابجایی قیمت در بازارها، به یک فعال تاثیرگذار در بازار تبدیل شوند. این موسسات همچنین می‌توانند از قدرت بازار خود برای تاثیرگذاری بر قیمت اوراق بهادار به نفع خود استفاده کنند.

کمک به تریدرهای بدون سرمایه

تریدرها با پرداخت مقدار اندکی هزینه به شرکت‌های ارائه‌دهنده این اکانت‌ها می‌توانند حساب‌های 50 هزار تا 1 میلیون دلاری داشته باشند. پراپ تریدینگ به تریدرها کمک می‌کند که بدون داشتن سرمایه زیاد، سودهای مناسبی کسب کنند.

ریسک‌ها و چالش‌های پراپ تریدینگ

این نوع ترید خطرات و چالش‌های قابل‌توجهی را برای موسسات مالی یا بانک‌ها که در آن مشارکت می‌کنند به همراه دارد. برخی از این خطرات و چالش‌ها عبارت‌اند از:

ضررهای بیشتر

اگر معاملاتشان اشتباه شود یا شرایط بازار به‌طور غیرمنتظره تغییر کند، این معاملات می‌توانند موسسات را در معرض ضررهای بیشتری قرار دهند. اگر موسسه از اهرم یا مارجین استفاده کند ممکن است بیش از سرمایه اولیه خود ضرر ببیند. موسسه همچنین ممکن است متحمل هزینه‌های اضافی مانند هزینه‌های بهره، مارجین کال، کارمزد تراکنش یا مالیات شود.

نظارت بر روی موسسات و شرکت‌ها

پراپ تریدینگ نظارت و مداخله را از سوی مقامات و آژانس‌های مختلف به وجود می‌آورد. این معاملات خطرات سیستماتیک برای سیستم مالی و اقتصاد و همچنین تضاد منافع بین موسسه و مشتریان یا طرفین آن به وجود می‌آورند.

چالش‌های اخلاقی

این معاملات چالش‌های اخلاقی را برای موسسات مالی و معامله‌گران آن‌ها ایجاد می‌کنند. این نوع ترید می‌تواند تضاد منافع بین موسسه و مشتریان یا طرف مقابل را به‌وجود آورد. به‌عنوان‌مثال، موسسه ممکن است برخلاف سفارش‌ها یا موقعیت‌های مشتریان خود معامله، از اطلاعات محرمانه مشتریان به‌نفع خودش استفاده کند یا معاملات خود را بر معاملات مشتریانش ترجیح دهد.

پراپ تریدینگ

جمع‌بندی

پراپ تریدینگ می‌تواند مزایای زیادی مانند سود بیشتر و نفوذ در بازار را برای موسسه فراهم کند. بااین‌حال، این معاملات مستلزم خطرات و چالش‌های مهمی هستند، مانند زیان‌های بیشتر، بررسی‌های نظارتی و چالش‌های اخلاقی. این نوع ترید مستلزم مهارت، دانش، انضباط و صداقت از سوی موسسه و معامله‌گران آن است. همچنین این فعالیت‌ها تابع قوانین، مقررات و استانداردهای مختلفی هستند که هدف آن‌ها حفظ منافع عمومی و تضمین ثبات و یکپارچگی سیستم مالی است.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*