سقف سوختگیری بنزین

جزئیات سقف سوختگیری بنزین در کشور

چند روزی است که محدودیت سوخت گیری در پمپ بنزین های سراسر کشور اعمال می‌شود. در ادامه، جزئیات سقف سوختگیری بنزین در کشور را بررسی می‌کنیم.

این روزها اخبار و شایعاتی درباره کمبود بنزین در ایران به گوش می‌رسد که البته برخی مسئولان آن را تکذیب کردند؛‌ اما با اعمال محدودیت سوخت گیری در پمپ بنزین های سراسر کشور، این شایعات رنگ و بوی واقعیت به خود گرفتند. سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت در این رابطه اظهار کرد به‌منظور مدیریت بهتر توزیع سوخت و عمل به مصوبه قانونی مجلس، از دوازده روز پیش سقف سوختگیری با کارت سوخت شخصی و کارت آزاد جایگاه تغییر کرده است. رضا نواز در این خصوص گفت افزایش مصرف و مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص الزام استفاده از کارت سوخت شخصی، دو چالشی بود که در سال 1402 اتفاق افتادند و هر چه جلوتر آمدیم، استفاده مردم از کارت سوخت بیشتر شد، اما مصرف بنزین نیز افزایش پیدا کرد.

سقف سوختگیری بنزین چقدر است؟

بر همین اساس به‌تازگی تصمیم گرفته شد محدودیت سقف سوختگیری در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور پیاده‌سازی شود. بنابراین چهار مدل سقف 15 لیتر، 20 لیتر، 30 لیتر و 40 لیتر برای کارت آزاد جایگاه‌ها در هر بار سوخت‌گیری اعمال شده است. برای کارت‌های شخصی نیز سقف 30 لیتر، 40 لیتر و 60 لیتر را داریم که در هر بار مراجعه به پمپ بنزین می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین بین هر بار سوختگیری باید بین سه تا هشت ساعت زمان طی شود تا فرد بتواند مجددا برای ماشین خود سوخت‌گیری کند. البته در صورتی که فرد از استان به استان دیگری برود، ممانعتی وجود ندارد و می‌تواند مجددا سوخت‌گیری کند.

سقف سوختگیری بنزین

سقف سوختگیری در تهران برای کارت آزاد جایگاه‌ها از 60 لیتر به 40 لیتر کاهش پیدا کرده و در کارت سوخت شخصی نیز 60 لیتر است،‌ اما مردم با فاصله‌های چند ساعته می‌توانند از آن استفاده کنند. به‌گفته رضا نواز، هدف از اجرای این طرح، ترغیب مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی و مدیریت مصرف بنزین بوده و ماندن سوخت به‌جای باک سوخت خودرو در مخازن جایگاه‌های سوخت، باعث می‌شود تا هیچ‌کس در هیچ‌کجای کشور با مشکل مواجه نشود.

جواد اوجی، وزیر نفت کشور نیز روز گذشته اظهار کرده بود تمام جایگاه‌های عرضه سوخت کشور در حال فعالیت هستند و هیچ مشکلی در تامین بنزین نداریم،‌ اما با توجه به مصرف بالای بنزین، تصمیم گرفتیم این موضوع را مدیریت کنیم. وی ضمن تکذیب شایعات مربوط به افزایش قیمت بنزین و کمبود سوخت در کشور، تاکید کرد ذخایر سوخت بنزین در حال حاضر 150 میلیون لیتر بیشتر از سال گذشته در همین زمان است، اما مصرف روزانه بنزین، 13 میلیون لیتر نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته افزایش یافته است. وی در پایان افزود سهمیه کارت سوخت افراد معادل 60 لیتر بنزین 1500 تومانی و 150 لیتر بنزین 3000 تومانی است که در مجموع 210 لیتر می‌شود و علاوه بر آن، می‌توانید از کارت سوخت جایگاه‌ها نیز استفاده کنید؛ اما کارت سوخت جایگاه بیشتر برای مواقع ضروری در نظر گرفته شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*