استون مارتین DB12 ولانته

استون مارتین DB12 ولانته آمد؛ گرند تورر 671 اسب بخاری با سقف پارچه‌ای 8 لایه

استون مارتین کمی پس از معرفی DB12، از نسخه کروکی یا ولانته آن رونمایی کرده است. این نسخه سقف پارچه‌ای 8 لایه قابل تنظیم از راه دور دارد.

خودروساز بریتانیایی استون مارتین چند ماه قبل خودرو DB12 را به‌عنوان جایگزین DB11 به بازار معرفی کرد؛ یک گرند تورر تمام‌عیار پرظرافت با موتور V8 آ ام گ 671 اسب بخاری. این شرکت حالا نسخه کروکی خودرو گرند تورر DB12 را به نمایش گذاشته است که سقفی پارچه‌ای با 8 لایه عایق دارد تا اجازه ورود صدای اضافی محیط به داخل کابین این خودرو چند صد هزار دلاری را ندهد.

معرفی استون مارتین DB12 ولانته

نمای جلو استون مارتین DB12 ولانته

سقف نسخه کروکی یا ولانته دی بی 12 به‌صورت استاندارد با رنگ مشکی در دسترس قرار می‌گیرد، اما امکان سفارش آن با رنگ‌های آبی، قرمز و مشکی/نقره‌ای وجود دارد. البته مشتریانی که خودرو استون مارتین خود را به واسطه بخش ویژه این خودروساز بریتانیایی با نام Q by Aston Martin سفارشی‌سازی می‌کنند، دست کاملاً باز در انتخاب جزئیات رنگ خودرو خواهند داشت.

نمای کناری استون مارتین DB12 ولانته

سقف این گرند تورر در سرعت حداکثر 50 کیلومتر بر ساعتی، ظرف 14 ثانیه جمع می‌شود و به 16 ثانیه زمان نیاز دارد تا دوباره به جای خود برگردد. حتی در مواجهه با باد مخالف حداکثر 50 کیلومتر بر ساعتی، همچنان امکان جمع‌آوری و استقرار سقف وجود دارد. در ضمن، راننده برای کنترل سقف حتماً نباید داخل خودرو حضور داشته باشد و در صورتی که در شعاع 2 متری خودرو باشد، می‌تواند از طریق سوئیچ سقف را تنظیم کند.

نمای عقب استون مارتین DB12 ولانته

استون مارتین DB12 ولانته از همان پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو نسخه کوپه برای تامین نیرو محرکه خود بهره می‌گیرد که توانایی تولید قدرت 671 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتن متر را دارد. شتاب‌گیری 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت نسخه کروکی هم چندان اختلافی با نسخه کوپه ندارد و با شتاب‌گیری 3.7 ثانیه‌ای اعلام شده، فقط یک دهم ثانیه کندتر از کوپه است. علاوه بر این‌ها، سقف سرعت این گرند توور کانورتیبل مشابه نسخه کوپه به 325 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

گرند تورر دی بی 12 کروکی

وظیفه انتقال نیرو محرکه در دی بی 12 ولانته بر عهده یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته است که توام با یک مبدل گشتاور، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی ناحیه عقب و میل کاردان فیبر کربنی کار می‌کند. سیستم ترمز هم به‌صورت استاندارد دیسک‌های 440 میلی‌متری در جلو و دیسک‌های 360 میلی‌متری در عقب را در بر می‌گیرد، ولی یک کیت ترمز سرامیک کربنی در قالب آپشن هم برای آن وجود دارد که باعث کاهش 27 کیلوگرمی وزن خودرو می‌شود. این خودرو استون مارتین همچنین سوار بر رینگ‌های فورج‌شده 21 اینچی با تایرهای میشلن Pilot Sport 5 خواهد بود.

کابین گرند تورر دی بی 12 کروکی

داخل کابین این خودرو هم مثل آنچه در نسخه کوپه مشاهده کردیم، تاچ‌اسکرین مرکزی 10.25 اینچی مختص به سیستم اطلاعات و سرگرمی با پشتیبانی بی‌سیم از اندروید اوتو و اپل کارپلی به چشم می‌خورد. برای قابلیت‌های ضروری که همیشه استفاده می‌شوند مثل سیستم تهویه، کنترل‌های فیزیکی در نظر گرفته شده است. همچنین سیستم صوتی استاندارد این محصول استون مارتین، یک نمونه 390 واتی با 11 اسپیکر است که امکان ارتقای آن به سیستم صوتی 1170 واتی برند بریتانیایی باورز اند ویلکینز با 15 اسپیکر وجود دارد.

استون مارتین در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی (تا اویل مهر) خودرو DB12 ولانته را به تولید می‌رساند و اولین دستگاه‌ها از آن را در سه‌ماهه چهارم (مهر تا دی) به خریداران تحویل خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*