خودروهای هیبریدی و برقی

رونمایی از خودروهای هیبریدی و برقی جدید ایران توسط رئیس جمهور

خودروهای هیبریدی و برقی جدید ایران طی مراسمی با حضور رئیس جمهور معرفی شدند. در ادامه با 7 خودرو الکتریکی و هیبریدی جدید بازار ایران آشنا می‌شویم.

روز گذشته طی مراسمی با حضور رئیس جمهور از خودروهای هیبریدی و الکتریکی جدید برای عرضه در بازار ایران رونمایی شد. همچنین از میان این خودروها قرار است سدان‌های با تیراژ تولید بالا به‌عنوان تاکسی‌های شهری به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شوند تا میزان آلودگی هوا و و میزان مصرف سوخت کاهش پیدا کند. در ادامه با مشخصات این خودروهای برقی و هیبریدی آشنا خواهیم شد.

معرفی خودروهای هیبریدی و برقی جدید ایران

جک EJ7

خودروهای هیبریدی و برقی

جک EJ7 به یک موتور برقی روی محور جلو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 192 اسب بخار و گشتاور 340 نیوتن‌متر را به تولید برساند. این خودرو برقی با هر بار شارژ مسافتی حدود 402 کیلومتر را می‌پیماید. ضمن این‌که این خودرو ظرف مدت 6.4 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

لاماری ایما هیبرید

خودروهای هیبریدی و برقی

لاماری ایما هیبرید به یک موتور 1.5 لیتری بنزینی 4 سیلندرتوربوشارژ به‌همراه یک موتور برقی مجهز شده که در مجموع می‌تواند قدرتی برابر با 174 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها می‌رسد.

این خودرو هیبریدی جدید بازار ایران به ازای هر 100 کیلومتر حدود 5.3 لیتر سوخت مصرف می‌کند و حداکثر سرعت آن نیز 160 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. چنین مشخصاتی آن را به یکی از خودروهای پاک با کارایی بالای بازار ایران تبدیل خواهد کرد. ضمن این‌که این خودرو در محیط‌های شهری فقط از 40 درصد از توان پیشرانه بزنینی استفاده خواهد کرد که نتیجه آن کاهش میزان آلایندگی و کاهش مصرف سوخت خواهد بود.

اسکای ول ET5

خودروهای هیبریدی و برقی

اسکای ول ET5 از یک موتور برقی بهره می‌برد که قدرتی برابر با 204 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متر را به‌همراه دارد. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس تک سرعته به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این خودرو بسته به ظرفیت باتری می‌تواند با هر بار شارژ مسافتی حدود 410 تا 520 کیلومتر را بپیماید. این خودرو با وزن 1.9 تنی خود ظرف مدت 8.9 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهد کرد.

تارا برقی

خودروهای هیبریدی و برقی

تارا برقی از یک موتور الکتریکی با قدرت 160 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر بهره می‌برد که می‌تواند ظرف مدت 9 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این خودرو به یک باتری 45 کیلووات ساعتی مجهز شده و می‌تواند با یک بار شارژ مسافتی حدود 300 کیلومتر را پیماید.

همچنین باتری تارا برقی با شارژ سریع ظرف مدت 30 دقیقه و با برق خانگی ظرف مدت 10 ساعت به‌شکل کامل شارژ خواهد شد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 140 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

جک EJS1

خودروهای هیبریدی و برقی

جک EJS1 به‌عنوان یک هاچ بک تمام برقی چینی از یک موتور برقی با قدرت 60 اسب بخار بهره می‌برد. یک گیربکس CVT نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. این خودرو با یک‌بار شارژ قادر به پیمایش مسافتی حدود 300 تا 400 کیلومتر خواهد بود.

برای این خودرو یک باتری 31.4 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده که با برق AC ظرف مدت 5 ساعت و با برق DC ظرف مدت 42 دقیقه به‌شکل کامل شارژ خواهد شد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 102 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

داچیا اسپرینگ برقی

hybrid and electric cars

داچیا اسپرینگ برقی به یک موتور برقی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 44 اسب بخار و گشتاور 125 نیوتن‌متر را تولید کند. حداکثر سرعت این خودرو 125 کیلومتر بر ساعت اعلام شده و یک باتری 26.8 کیلووات ساعتی نیز وظیفه تامین نیروی پیشرانه را بر عهده دارد.

این خودرو با یک بارشارژ به‌صورت ترکیبی حدود 225 کیلومتر و در شهر حدود 295 کیلومتر را می‌پیماید. همچنین مالکان با استفاده حالت اکو (ECO) می‌توانند قدرت موتور برقی را به 31 اسب بخار و حداکثر سرعت را به 100 کیلومتر کاهش دهند تا مسافت قابل پیمایش آن حدود 10 درصد افزایش پیدا کند

جک J4 برقی

hybrid and electric cars

جک J4 برقی از یک موتور تمام برقی با قدرت 160 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن‌متر بهره می‌برد. قدرت تولیدی از پیشرانه نیز فقط به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این خودرو به باتری‌های 41 کیلووات ساعتی مجهز شده و با هر بار شارژ می‌تواند مسافت حدود 300 کیلومتر را بپیماید. این خودروی برقی از دو ورودی شارژر نیز بهره می‌برد که با شارژر سریع می‌توان ظرف کمتر از 45 دقیقه حدود 10 تا 80 درصد باتری‌ها را شارژ کرد.