قدرتمندترین خودروهای شاسی بلند 2023

قدرتمندترین خودروهای شاسی بلند سال 2023

امروز نگاهی خواهیم داشت به 10 مورد از قدرتمندترین خودروهای شاسی بلند جهان در سال 2023 که با عملکرد خیره‌کننده خود هوش از سر شما خواهند پراند!

خودروهای شاسی بلند در سال‌های گذشته پیشرفتی باورنکردنی را تجربه کرده‌اند.

این دسته خودروها در ابتدا صرفا اتومبیل‌هایی کند تلقی می‌شدند که فقط برای کاربری‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گرفتند و به هیچ وجه مورد پذیرش عموم جامعه نبودند. با این وجود امروز برخی از این خودروها به کلاس محصولات لوکس وارد شده‌اند و با ارائه قابلیت‌های فنی باورنکردنی و موتورهایی بسیار قدرتمند، دوشادوش ابرخودروهای گرانقیمت بازار در حرکت هستند.

سرعت پیشرفت این اتومبیل‌ها در بخش قدرت خام به‌صورت خیره‌کننده‌ای بالاست؛ به‌طوری که لامبورگینی اوروس که تا چند سال پیش به عنوان سمبل اتومبیل‌های شاسی بلند پرقدرت در دنیا شناخته می‌شد، امروز حتی در میان ده محصول قدرتمند بازار جا ندارد.

یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش ناگهانی قدرت این دسته اتومبیل‌ها، گرایش خودروسازان به استفاده از موتورهای هیبریدی بود.

چنان که در ادامه متن مطالعه خواهید نمود، چهار خودروی برتر کلاس شاسی بلند از نظر قدرت خام، همگی الکتریکی هستند و نیمی از محصولات این لیست، به‌نحوی از موتورهای الکتریکی بهره می‌برند.

در عین حال همچنان می‌توان در میان قدرتمندترین خودروهای شاسی بلند سال 2023، چندین محصول بنزینی با پیشرانه‌های V8 یا V12 هم پیدا کرد؛ هرچند که به نظر می‌رسد به‌زودی این محصولات نیز از این لیست و از سبد محصولات کمپانی‌های خودروساز کنار گذاشته خواهند شد!

این خودروها بعضا به اعداد و ارقامی در بخش توان و عملکرد دست پیدا کرده‌اند که تا چند سال پیش غیرممکن به نظر می‌رسیدند.

در ادامه، با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی تعدادی از قدرتمندترین خودروهای شاسی بلند سال 2023 بپردازیم.

قدرتمندترین خودرهای شاسی بلند سال 2023 در جهان

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid – قدرت 670 اسب بخار

اتومبیل برقی پورشه

با وجود این که در حال حاضر، مدل کاین جی تی (Cayenne GT) سریعترین و گران‌قیمت‌ترین خودروی پورشه کاین در دنیا به شمار می‌رود، اما به هیچ وجه قوی‌ترین خودروی پورشه نیست!

این عنوان به مدل Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid می‌رسد که با استفاده از موتور بنزینی چهار لیتری V8 و پیشرانه الکتریکی خود به توان خیره‌کننده 670 اسب بخاری رسیده است.

این توان باعث شده که حداکثر سرعت این اتومبیل هیبریدی به 294 کیلومتر بر ساعت برسد و شتاب صفر تا صد آن برابر تنها 3.6 ثانیه باشد.

چند مدت پیش، این ارقام صرفا در حیطه سوپر خودروهای چند صد هزار دلاری قرار داشت. با این وجود، کاین توربو اس ای هیبرید به‌تازگی توانسته به این آمار و ارقام جذاب برسد.

این خودرو همچنین قادر است تنها با استفاده از موتور الکتریکی خود به حداکثر سرعت 133 کیلومتر بر ساعت برسد؛ هرچند که باتری کوچک آن باعث می‌شود که بتوان تنها برای حدود 32 کیلومتر صرفا روی موتور الکتریکی حرکت کرد.

بد نیست بدانید که شروع قیمت مدل 2023 این خودرو از 171 هزار دلار است؛ در حالی که مدل کوپه آن با حداقل قیمت 173 هزار دلار به دست مشتریان خواهد رسید.

Cadillac Escalade-V – قدرت 682 اسب بخار

قدرتمندترین خودروهای شاسی بلند 2023

فرمول کادیلاک برای طراحی مدل اسکالید وی حفظ تمامی نقاط مثبت مدل معمولی و بهبود تمامی آن‌ها بوده است.

پیش از هر چیز، کادیلاک اسکالید وی با قدرت 682 اسب بخاری خود بسیار قدرتمندتر از مدل پایه است. علاوه بر این، مدل Escalade V همچنین به‌طور مشهودی لوکس‌تر از مدل معمولی است؛ به‌طوری که در طراحی کابین آن از عناصر چوبی و صفحه نمایش خمیده 38 اینچی اولد که سرتاسر داشبورد را فرا می‌گیرد، استفاده شده است.

همچنین حجم کابین این خودرو هم همچنان در مقایسه با اکثر رقبای هم‌رده بسیار بالاتر بوده و تکنولوژی رانندگی نیمه خودران آن به‌عنوان یک قابلیت اضافی در اختیار علاقمندان قرار خواهد داشت.

مدل اسکالید وی یک شاسی بلند غول پیکر و سنگین وزن است که از یک موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ استفاده می‌کند که شتاب‌گیری بسیار سریعی به آن بخشیده است.

این اتومبیل برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ثانیه به تنها 4.4 ثانیه زمان نیاز دارد.

شروع قیمت این محصول از 150 هزار دلار است و بسته به امکانات مختلف به کار رفته در آن ممکن است تا چندین هزار دلار هم بیشتر شود.

اسکالید وی در کلاسی فعال می‌کند که رقبای قدرتمندی در آن حضور دارند. با این وجود، کمتر خودروی شاسی بلندی قادر به ارائه این سطح از توانایی فنی است.

Aston Martin DBX 707 – قدرت 697 اسب بخار

اتومبیل شاسی بلند استون مارتین

قدرتمندترین مدل از سری خودروهای DBX استون مارتین توانی 697 اسب بخاری داشته و یکی از قدرتمندترین شاسی بلندهای بازار به شمار می‌رود.

استون مارتین دی بی ایکس 707 در مقایسه با مدل معمولی DBX که قدرت 542 اسب بخاری داشته بسیار توانمندتر به شمار می‌رود و دلیل عمده آن نیز، توربوشارژرهای جدید وغول‌پیکر تعبیه شده در آن است.

مدت زمان لازم برای رسیدن این خودرو از سرعت صفر تا 96 کیلومتر تنها 3.1 ثانیه است و حداکثر سرعت آن هم 310 کیلومتر بر ساعت ارزیابی شده است.

قدرت فوق‌العاده استون مارتین دی بی ایکس 707 به‌خوبی در عملکرد آن نیز قابل مشاهده است؛ به‌طوری که برخی آزمایشات نشان از کنترل‌پذیری سخت آن به دلیل شتاب بالا بوده‌اند.

علاقمندان به این اتومبیل همچنین می‌توانند با خرید برخی آپگریدها و اکسسوری‌ها نظیر کیت فیبر کربنی، جذابیت بصری آن را ارتقا دهند.

قیمت پایه این خودرو حدود 236 هزار دلار اعلام شده است. با این وجود، با افزودن آپشن‌های مختلف به این خودرو، قیمت آن تا حدود 300 هزاز دلار هم قابل افزایش است.

Dodge Durango SRT Hellcat – قدرت 710 اسب بخار

قدرتمندترین خودروهای شاسی بلند 2023

شاسی بلند دوج دورانگو هل کت SRT برای نخستین بار در سال 2020 معرفی شده و در سال 2023 بار دیگر به میادین برگشت.

در ابتدا این خودرو به‌عنوان قدرتمندترین شاسی بلند دنیا رونمایی شد؛ هرچند که همان‌طور که در این لیست پیداست، این شرایط چندان درست نیست!

در عین حال Durango SRT Hellcat قطعا با اختلاف به ارزان قیمت‌ترین ابرشاسی بلند دنیا تبدیل می‌شود که با قیمتی پایین‌تر از صد هزار دلار، یک موتور سوپرشارژ 6.2 لیتری V8 با توانایی تولید توان 710 اسب بخار را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد.

شاسی بلند فوق‌العاده دوج در تست‌های فنی عملکردی باورنکردنی را به ثبت رسانده است.‌ به‌طور خاص، شتاب‌گیری صفر تا صد این خودرو 3.5 ثانیه است و حداکثر سرعت آن به 290 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

دوج یکی از برندهایی‌ست که به‌شدت دنبال جایگزین کردن موتورهای بنزینی با نمونه‌های کم‌مصرف برقی است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که در سال‌های آینده این خودرو با نمونه‌های هیبریدی یا تمام برقی جایگزین شود.

با این حال دورانگو اس آر تی هل کت در حال حاضر یکی از قدرتمندترین خودروهای شاسی بلند جهان است که برای رانندگان حرفه‌ای که هنوز موتورهای بنزینی را ترجیح می‌دهند و دنبال یک موتور گردن‌کلفت هشت سیلندر می‌گردند، گزینه‌ای بی‌رقیب است.

Ferrari Purosangue – قدرت 715 اسب بخار

اتومبیل SUV فراری

چند سال پیش، تصور این که فراری، خودرویی شاسی بلند بسازد، خنده‌دار به نظر می‌رسید. با این وجود، افزایش انفجاری گرایش به این دسته خودروها در سال‌های گذشته باعث شد که این ابرخودروساز ایتالیایی نیز تصمیم به ورود به حوزه خودرهای SUV بگیرد.

پوروسانگوئه نخستین محصول شاسی بلند چهار در فراری است که خود این کمپانی اصرار دارد آن را نه به‌عنوان یک شاسی بلند، بلکه یک خودروی چهار درب اسپرت به مشتریانش معرفی نماید!

با این وجود، فراری پوروسانگوئه را در هر دسته‌ای که قرار دهید، با یک خودروی بسیار گران‌قیمت طرف هستید. قیمت این خودرو نزدیک به 400 هزار دلار اعلام شده که آن را حداقل از لحاظ قیمت به استانداردهای همیشگی این خودروساز ایتالیایی نزدیک‌تر می‌کند.

تمامی مدل‌های این خودرو به یک موتور 12 سیلندر V12 با قدرت 715 اسب بخار مجهز هستند که امکان دستیابی به شتاب صفر تا 96 کیلومتر حدود 3.3 ثانیه‌ای را در اختیار آن قرار داده و حداکثر سرعت حدودا 320 کیلومتر بر ساعتی را برای آن فراهم می‌کند.

طبیعتا تقاضای فوق‌العاده زیادی برای خرید این خودروی گرانقیمت وجود داشته؛ به‌طوری که این کمپانی در بازه‌ای در سال 2022 ناچار به توقف سفارش‌گیری برای آن شد تا بتواند پاسخگوی درخواست‌های موجود برای این خودرو باشد!

در حال حاضر افرادی که برای خرید این خودرو ثبت سفارش کرده‌اند، ممکن است ناچار شوند حتی تا دو سال نیز برای خرید آن منتظر بمانند! این اتفاق برای شما آشنا نیست؟

BMW XM Label Red – قدرت 748 اسب بخار

قدرتمندترین خودروهای شاسی بلند 2023

بی ام و ایکس ام لیبل رد شاسی بلند پرحاشیه‌ای‌ست که با قیمت 186 هزار دلاری خود، گران‌ترین و قدرتمندترین خودرو در سری شاسی بلندهای زیربرند M این اتومبیل‌ساز باواریایی به شمار می‌رود.

طراحی این خودرو کمی عجیب‌تر از استاندارد محصولات بی ام و است و به همین جهت موافقان و مخالفان خود را دارد. با این وجود، قدرت فنی و موتور آن جای بحثی باقی نگذاشته است!

XM Red Label Red از یک موتور V8 توربین دوگانه بهره می‌برد و از یک پیشرانه الکتریکی هم در کنار آن استفاده می‌کند تا توان کلی آن به 748 اسب بخار برسد و به قدرتمندترین مدل از سری جذاب M بی ام و تبدیل شود.

مسافت پیمایش این خودروی هیبریدی صرفا روی پیشرانه الکتریکی حدودا 48 کیلومتر است و حداکثر سرعت آن در این شرایط به 140 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

تولید این خودرو به‌تازگی آغاز شده و با وجود این که بهینه‌سازی‌های زیادی در طراحی شاسی و سیستم تعلیق آن انجام شده، کنترل آن در سرعت‌های بالاتر با پیچیدگی‌هایی همراه است.

این مشکلات جزیی البته مانع از حضور این اتومبیل در لیست قدرتمندترین خودروهای شاسی بلند بازار در سال 2023 نشده‌اند. بنابراین اگر قصد خرید قدرتمندترین بی او سری M را دارید، ایکس ام رد لیبل در اختیار شماست!

GMC Hummer EV SUV – قدرت 830 اسب بخار

خودروی برقی هامر

مدل الکتریکی شاسی بلند هامر جنرال موتورز، طراحی عجیب و غریب و بیش از حد بزرگی دارد که ممکن است به مزاق بسیاری افراد خوش نیاید. با این وجود موتور توانمند این خودرو قادر است عملکردی کاملا هم‌تراز با مدل‌های قدیمی‌تر بنزینی این هیولا را ارائه کند.

البته از لحاظ آمار و ارقام، مدل بنزینی هامر با توان خام 1000 اسب بخار همچنان عملکرد بهتری دارد؛ اما مدل برقی نیز با ارائه 830 اسب بخار قدرت بدون تولید آلایندگی، چهارمین خودروی شاسی بلند سال 2023 است.

با وجود ابعاد و اندازه‌های بزرگ، سیستم کنترل چهارچرخ این خودروی هامر آن باعث شده که کنترل آن در مقایسه با بسیاری محصولات دیگر لیست امروز بسیار لذت‌بخش‌تر باشد.

علاوه بر این سیستم رانندگی نیمه خودکار این اتومبیل نیز آن را به محصولی پیشرفته از حیث تکنولوژیک تبدیل کرده و قابلیت اختصاصی حرکت خرچنگی، پارک کردن آن در محیط‌های تنگ و باریک را به‌راحتی امکان‌پذیر می‌کند.

قیمت این شاسی بلند فوق‌العاده حدود 80 هزار دلار است و درخواست‌ها برای خرید آن فوق‌العاده بالاست. به همین جهت، در حال حاضر سفارش‌گیری برای خرید آن به‌طور موقتی متوقف شده تا جنرال موتورز بتواند سفارش‌های کنونی را به مشتریان تحویل دهد!

Rivian R1S – قدرت 835 اسب بخار

قدرتمندترین خودروهای شاسی بلند 2023

خودروی ریویان آر 1 اس با موجود این که اتومبیل نسبتا تازه‌واردی به شمار می‌رود، توانسته به‌خوبی در برابر رقبای قدرتمندش قد علم کند و با طراحی منحصربفرد، فضای بسیار زیاد کابین و از همه مهم‌تر، موتور الکتریکی بسیار قدرتمند به گزینه‌ای محبوب برای بسیاری از آمریکایی‌ها تبدیل شود.

Rivian R1S با ارائه توان 835 اسب بخار قدرتمندترین شاسی بلند آفرودی کنونی بازار به شمار می‌رود. با این وجود، عملکرد آن در واقعیت کمی با آنچه به نظر می‌رسد، تفاوت دارد.

بررسی‌های انجام شده روی این خودرو حاکی از این است که با وجود شتابگیری بسیار سریع، فرمان‌پذیری این اتومبیل برقی خصوصا در پیچ‌های تند، با بهترین خودروهای اسپرت در این کلاس اختلاف فاحشی دارد.

این مساله البته به هیچ وجه آسیبی به عملکرد کلی این اتومبیل وارد نمی‌کند؛ چرا که تجربه آفرودی این شاسی بلند با بهره‌گیری از رینگ های 20 اینچی و دیگر قابلیت‌های منحصربفرد، در شمار بهترین‌های دنیاست.

البته قیمت مدل پایه R1S حدود 92 هزار دلار است که با افزودن آپشن‌ها و اکسسوری‌های مختلف می‌تواند تا 100 هزار دلار هم افزایش پیدا کند.

این قیمت و مشخصات، ریویان آر 1 اس را به رقیبی شایسته برای بسیاری از نام‌های مطرح بازار تبدیل می‌کند. بنابراین اگر در پراخت هزینه گزاف این خودرو مشکلی نداشته باشید، می‌توانید مطمئن باشید یکی از قدرتمندترین محصولات شاسی بلند جهان را در اختیار دارید!

 Lotus Eletre R – قدرت 905 اسب بخار

خودروی برقی لوتوس

خودروساز انگلیسی لوتوس که مدتی است تحت مالکیت برند چینی جیلی فعالیت می‌کند، به‌تازگی به بازار خودروهای الکتریکی ورود کرده و محصولاتی شگفت‌انگیز را تولید نموده است.

التره یکی از جذاب‌ترین محصولات این برند است که در قدرتمندترین تریم خود، یعنی تریم R، توانایی تولید توان 905 اسب بخار را داشته و به اژدهایی سرکش تبدیل می‌شود.  Eletre R همچنین نخستین محصول لوتوس از سری خودروهای الکتریکی جذاب این کمپانی است که در ماه‌ها و سال‌های آینده رونمایی خواهند شد.

این خودرو ظرف ماه‌های آینده در کشورهای چین و انگلستان به بازار عرضه خواهد شد. لوتوس تا پایان ماه ژانویه 2023 حدود 5000 درخواست را برای این خودرو دریافت کرده بود و بدون شک در ماه‌های اخیر هم به رقمی بالاتر دست یافته است.

باید دید آیا این خودروی جذاب شاسی بلند می‌تواند کمپانی لوتوس که در چند مدت اخیر با سختی‌های اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم کرده را نجات دهد یا خیر!

البته اگر آمار آمار فروش این خودرو در ادامه نیز همانند ماه‌های گذشته فوق‌العاده باشد، احتمالا به‌زودی باید لوتوس را یک شاسی بلند ساز توصیف کرد که هر از گاهی محصولات اسپرت هم تولید می‌کند!

Tesla Model X Plaid – قدرت 1020 اسب بخار

قدرتمندترین خودروهای شاسی بلند 2023

صدرنشین لیست قدرتمندترین خودروهای شاسی بلند سال 2023 جهان، بدون شک تسلا مدل ایکس پلید است که توان شگفت‌انگیز 1020 اسب بخاری دارد!

شروع قیمت این خودرو از 102 هزار دلار است که با توجه به قیمت محصولات برتر سایر برندها، برای یک ابرخودروی الکتریکی مثل Model X Plaid منطقی به نظر می‌رسد!

شتاب‌گیری صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این خودروی تسلا تنها 2.5 ثانیه طول می‌کشد و طی کردن مسافت 400 متر (یک چهارم مایل) توسط آن تنها 9.9 ثانیه زمان می‌برد.

کمپانی خودروسازی ایلان ماسک، پیش‌تر توانایی خود در تولید ابرخودروهای الکتریکی را با مدل اس پلید به رخ کشیده بود. با این وجود، مدل ایکس پلید با وارد شدن به بازار خودروهای شاسی بلند، قصد ماجراجویی جدیدی دارد!

داخل کابین این خودرو، دقیقا همان طراحی مینیمال همیشگی تسلا قابل مشاهده است که پر از امکانات اتصالاتی و سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی بی‌رقیب خواهد بود.

ممکن است کمپانی تسلا و رییس پرحاشیه آن، چندان مورد قبول بسیاری افراد نباشند؛ اما نمی‌توان منکر عملکرد باورنکردنی مدل ایکس پلید شد!