بازیابی فایل های پاک شده اندروید

بهترین اپلیکیشن‌های بازیابی فایل های پاک شده اندروید

اگر قصد بازیابی اطلاعات حذف شده خود را دارید، در این مطلب ما به معرفی برترین برنامه‌های بازیابی فایل های پاک شده اندروید می‌پردازیم.

اگر در دنیای اندروید و ios اطلاعات مهمی را بر اثر پاک کردن، حمله ویروسی، فعالیت آنتی ویروس، هک و ریست شدن از دست داده‌اید که سیستم عامل گوشی اجازه دسترسی مجدد به آن‌ها را به شما نمی‌دهد، نگران نباشید!

در ادامه شما را با اپلیکیشن‌هایی آشنا می‌کنیم که با گذر از سطح دسترسی سیستم عامل دستگاه به کاوش در فضای داخلی گوشی شما می‌پردازند تا رد هر گونه اطلاعات حذف شده را بگیرند. این برنامه‌ها توانایی بازگشت اطلاعات حذف شده را در اختیار شما می‌گذارند.

اطلاعات حذف شده در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند، به عنوان مثال:

  • بازیابی فایل‌های مدیا: تصاویر، ویدیو، موسیقی و …
  • بازیابی مخاطبین، پیام‌ها و اطلاعات تماس
  • بازیابی اسناد و داکیومنت‌ها

و هر اطلاعاتی که پیش‌تر بر روی گوشی خود ذخیره کرده‌اید.

از آنجایی که این برنامه‌ها به عمق حافظه‌های ذخیره‌سازی نفوذ می‌کنند با روت کردن دستگاه خود می‌توانید عملکرد این اپلیکیشن‌ها را تسهیل‌تر و شانس بازیابی اطلاعات خود را بیشتر کنید. البته تنها زمانی روت کردن گوشی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که این برنامه‌ها با عملکرد عادی خود در بازیابی اطلاعات حذف شده ناتوان باشند و همچنین ارزش اطلاعات از دست رفته ریسک پایین آوردن امنیت گوشی را توجیه کنند.

توجه داشته باشید که قبل از مراجعه به این برنامه‌ها، خود سیستم عامل گوشی‌ها نیز قسمتی به نام سطل زباله دارند که اطلاعات حذف شده شما را برای مدتی در آن ذخیره می‌کنند؛ پس اگر اطلاعات حذف شده خود را در این قسمت پیدا نکردید با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

برای بازیابی اطلاعات حذف شده کامپیوتر نیز می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

تا چه زمانی ‌می‌توان اطلاعات حذف شده را بازیابی کرد؟

در جواب این سوال باید بگویم هر چه سریع‌تر بهتر؛ در واقع در سیستم عامل اندروید هنگامی که شما یک فایل را حذف می‌کنید اندروید داده‌های آن را پاک نمی‌کند و به آن به شکل فضا خالی‌ای که قرار است جایگزین اطلاعات جدید بشود نگاه می‌کند.

در بازیابی اطلاعات پاک شده هیچ تضمینی بر بازگشت تمام اطلاعات حذف شده نیست، اما هر چه سریع‌تر و با استفاده از برنامه‌های پرکاربردتر این کار را انجام دهید شانس بیشتری در برگرداندن اطلاعات حذف شده خود دارید.

در بازگردانی اطلاعات حذف شده فایل‌های ساده نظیر عکس‌ها و پیام‌ها شانس بیشتری نسبت به سایرین دارند.

بازیابی فایل های پاک شده اندروید

از چه روش‌هایی می‌توان اطلاعات پاک شده موبایل را بازیابی کرد؟

شما به 4 روش می‌توانید اطلاعات از دست رفته خود را برگردانید:

  1. سطل آشغال سیستم عامل خود گوشیدر قسمت‌های مختلف رابط کاربری گوشی‌های اندروید سطل آشغال‌هایی وجود دارند تا اگر از پاک کردن اطلاعات خود پشیمان شده‌اید به آن‌ها مراجعه و اطلاعات را بازیابی کنید. در واقع این سطل آشغال‌ها فایل‌هایی را که حذف می‌کنید از جلوی چشمتان پنهان می‌کنند و بر اساس بازه زمانی تعیین شده آن‌ها را حذف می‌کنند. پس اگر می‌خواهید اطلاعات خود را بازیابی کنید در اولین قدم به این سطل آشغال‌ها سر بزنید.
  2. تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات: بارگذاری کردن اطلاعات مهم در فضای ابری یکی از مهم‌ترین روش‌های بک‌آپ‌گیری اطلاعات است؛ در این روش می‌توانید اسناد، فایل‌ها، عکس‌ها، ویدیو‌ها، مخاطبین و… را در حافظه ابری آپلود کنید و هر موقع به آن‌ها نیاز داشتید به‌راحتی به‌ آن‌ها دسترسی پیدا کنید.
  3. استفاده از برنامه‌ها ریکاوری فایل اندرویدی: این برنامه‌ها روی سیستم عامل اندروید نصب می‌شوند و با اسکن عمیق حافظه ذخیره‌سازی گوشی شما اطلاعات از دست رفته را شناسایی و آن‌ها را بازیابی می‌کنند.
  4. استفاده از برنامه‌های ریکاوری فایل اندروید بر روی کامپیوتر: این برنامه‌ها روی کامپیوتر نصب می‌شوند و با اتصال گوشی اندرویدی به کامپیوتر می‌توانید از قابلیت آن‌ها استفاده کنید، این برنامه‌ها نسبت به گزینه سوم دقت و عمق اسکن قوی‌تری دارند و شانس بازیابی اطلاعات در آن‌ها بیشتر است.

بازیابی فایل های پاک شده اندروید

آیا برای بازیابی اطلاعات حذف شده باید گوشی خود را روت کنیم؟

یکی از پیش‌نیازهای استفاده از تمام قابلیت‌های برنامه‌های بازگردانی اطلاعات، روت کردن گوشی است. اگرچه در ادامه برنامه‌هایی را به شما معرفی کرده‌ایم که بدون نیاز به روت نیز کار می‌کنند، اما با روت کردن گوشی، شانس بازیابی اطلاعات را افزایش خواهید داد.

توجه داشته باشید در صورت روت کردن گوشی، گارانتی گوشی شما باطل، سطح امنیت گوشی شما کاهش و امکان بروز لگ و هنگ کردن در سیستم عامل شما افزایش می‌یابد؛ پس اگر اطلاعات پاک شده اهمیت بالایی ندارند هرگز گوشی خود را روت نکنید!

بازیابی فایل های پاک شده اندروید

معرفی بهترین برنامه‌های برگرداندن اطلاعات حذف شده در گوشی‌های همراه

در ادامه به معرفی فهرستی از برنامه‌ها می‌پردازیم که عملکرد پردازشی ‌آن‌ها در زمینه ریکاوری فایل‌های حذف شده تست شده و توانسته‌اند از این آزمون سر بلند بیرون بیایند؛ پس تنها کافیست آن‌ها را دانلود و نصب کنید تا به خواسته خود برسید.

توجه داشته باشید این برنامه‌ها فقط روی حافظه‌هایی که آسیب ندیده باشند کار می‌کنند. آموزش بازیابی اطلاعات از مموری کارت یا درایو USB معیوب را در اینجا مطالعه کنید.

Dumpester – برترین برنامه‌ بازیابی فایل های پاک شده اندروید

بازیابی فایل های پاک شده اندروید

برترین برنامه‌ای که در بازیابی اطلاعات حذف شده می‌توانیم به شما معرفی کنیم Dumpester است، این برنامه توسط استودیوی Baloota به‌صورت رایگان و بدون پرداخت درون برنامه‌ای برای اندروید طراحی شده است. در تست‌های انجام شده این برنامه قادر بود تا مدیا و تصاویر حذف شده را به‌درستی مکان‌یابی و بدون افت کیفیت بازیابی کند. تنها مورد که این برنامه در آن ناکام ماند بازیابی پیام‌های متنی بود.

با تهیه نسخه پریمیوم این اپلیکیشن نیازی به پرداخت هزینه اضافه برای بازیابی اطلاعات حذف شده نیست.

امکانات و قابلیت‌های برنامه Dumpester:

  • بازیابی آسان و سریع اطلاعات حذف شده
  • بدون نیاز به اینترنت برای بازیابی اطلاعات
  • پیش نمایش برای تمامی فایل‌های موجود
  • پاکسازی سطل زباله در یک دوره زمانی معین
  • امکان بازیابی برنامه‌ها و بازی‌های حذف شده
  • بدون نیاز به روت بودن دستگاه
  • وجود سرور ابری برای ذخیر اطلاعات
  • امکان رمز گذاری برنامه
  • عملکردی مشابه با سطل آشغال کامپیوتر

این برنامه روی همه دستگاهای اندرویدی 5.0+ قابل نصب و اجرا خواهد بود.

برنامه ریکاوری فایل DiskDigger Photo Recovery

بازیابی فایل های پاک شده اندروید

یکی از برنامه‌های مفید در زمینه بازیابی فایل های پاک شده اندروید DiskDigger است. این برنامه توسط استودیو Defiant Technologies توسعه داده و منتشر شده است؛ عملکرد تخصصی این برنامه در برگرداندن فایل‌ها و تصاویر حذف شده است و در خصوص بازیابی تماس‌ها، پیام‌ها و اطلاعات مشابه کمک چندانی به شما نمی‌کند.

همچنین برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های پردازشی این برنامه باید گوشی خود را روت کنید.

امکانات و قابلیت‌های DiskDigger Photo Recovery:

  • امکان حذف فایل‌ها به‌طور دائم
  • اسکن بسیار عمیق فضاهای ذخیره سازی داخلی و خارجی
  • پشتیبانی از طیف گسترده فرمت‌های مختلف
  • ایجاد محدودیت برای نتایج جست‌وجو

برنامه بازگردانی فایل Undeleter

بازیابی فایل های پاک شده اندروید

یکی از بهترین برنامه‌های مناسب گوشی‌های روت شده undeletet است. اگرچه برای نصب و اجرای این برنامه شما ملزم به روت کردن گوشی خود هستید اما اگر بازیابی اطلاعات از دست رفته برای شما اهمیت دارد این برنامه شما را ناامید نخواهد کرد. این اپلیکیشن به‌گونه‌ای برنامه‌نویسی شده است که به لایه‌های عمقی حافظه گوشی نفوذ کرده و حتی می‌تواند تا حدودی اطلاعاتی را که به‌طور کامل پاک کرده‌اید بازگرداند.

امکانات و قابلیت‌های undeletet:

  • بازگرداندن فایل‌های حذف شده با هر میزان حجم از حافظه داخلی، کارت SD و OTG Mount
  • امکان ذخیره فایل‌های ریکاوری شده در Google Drive و DropBox
  • اسکن برای ردیابی تماس‌ها، پیامک‌ها و مکالمات WhatsApp
  • بازیابی داکیومت، مدیا، آرشیو و کتاب‌های الکترونیکی

برنامه بازیابی فایل های پاک شده اندروید Data Recovery

بازیابی فایل های پاک شده اندروید

یکی از بهترین برنامه‌های بازگردانی فایل‌های صوتی و تصویری پاک شده Deta Recovery است. این برنامه توسط گروه BigQ Group برای اندروید توسعه داده شده است. در تست‌های انجام شده این برنامه به‌خوبی توانست مدیاهای حذف شده از سطل آشغال را شناسایی و آن‌ها را بازیابی کند. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده طراحی شده است و نمونه‌های مشابه آن نیز به وفور در حال تکثیر هستند در نتیجه جهت دانلود این برنامه کاربردی به مایکت‌های معتبر مراجعه کنید.

امکانات و قابلیت‌های Deta Recovery:

  • بازیابی اطلاعات قدیمی حذف شده
  • اسکن پیشرفته و عمیق لایه‌های حافظه
  • امکان برگرداندن اطلاعات حذف شده حافظه SD
  • پشتیبانی از فرمت‌های گوناگون
  • توانایی اسکن بر اساس بازه زمانی
  • امکان حذف دائمی فایل‌ها
  • مشاهده فایل‌ها پیش از بازیابی

برنامه ریکاوری اطلاعات TenorShare UltData for Android

بازیابی فایل های پاک شده اندروید

یکی از بهترین برنامه‌ها در زمینه ریکاوری اطلاعات حذف شده TenorShare است. برای استفاده از این برنامه شما باید آن را بر روی ویندوز خود نصب کنید سپس گوشی خود را از طریق usb به کامپیوتر متصل کنید.

از مهم‌ترین مزیت‌های این برنامه دسترسی به تمام قابلیت‌های آن بدون روت کردن دستگاه است؛ به‌گونه‌ای که سازنده مدعی شده هست که این برنامه حتی قادر به بازیابی پیام‌های واتس اپ پاک شده روی گوشی‌های روت نشده است.

همچنین TenorShare در صورت نارضایتی کاربر تعهد بازگشت وجه پرداخت شده را دارد.

امکانات و قابلیت‌های TenorShare:

  • پیشتیبانی از فرمت‌های مختلف
  • سازگاری با انواع سیستم عامل قدیمی اندرویدی
  • حجم کم و سبک
  • امکان ریکاوری اطلاعات از تبلت‌ها
  • دارای 2 مود متفاوت برای بازیابی اطلاعات

برنامه بازیابی اطلاعات حذف شده Dr.Fone Full

بازیابی فایل های پاک شده اندروید

Dr.Fone اولین برنامه حرفه‌ای بازیابی اطلاعات در دنیای اندروید بود که توسط WONDERSHARE Technology ساخته شد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه می‌توان به توانایی روت خودکار گوشی اشاره کرد، با استفاده از این قابلیت می‌توانید گوشی خود را در عرضز چند دقیقه روت کنید.

این برنامه با بیش از 6000 دستگاه گوشی و تبلت اندرویدی سازگار است.

امکانات و قابلیت‌های Dr.Fone Full:

  • پشتیبان‌گیری از اطلاعات
  • حالت هوشمند سطل زباله برای حذف دو مرحله‌ای برنامه‌ها
  • پشتیبانی از همه فرمت‌های ویدئویی و صوتی
  • دو نوع مختلف اسکن حافظه ذخیره سازی
  • اسکن حرفه‌ای و بدون خطا داریو ذخیره اطلاعات
  • توانایی بازیابی مخابین حذف شده
  • سیستم هوشمند بازیابی تماس‌ها
  • برقرای امنیت برای اطلاعات ذخیره شده

بازیابی فایل های پاک شده اندروید با نرم افزار Aiseesoft FoneLab for Android

بازیابی فایل های پاک شده اندروید

یکی از بهترین برنامه‌های رایگان برای بازگرداندن اطلاعات حذف شده FoneLab است، شما برای استفاده از قابلیت‌های این نرم افزار ابتدا باید آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. این برنامه بر روی ویندوز xp و Mac OS X 10.7 و بالاتر قابل اجرا است. مهم نیست اطلاعات خود را در اثر حمله ویروسی، آپدیت کردن، ریبوت کردن، در آب افتادن و … از دست داده‌اید این برنامه تقریبا توانایی بازگرداندن تمامی اطلاعات حذف شده شما را دارد.

امکانات و قابلیت‌های FoneLab for Android:

  • توانایی بازیابی اطلاعات حذف شده سیم کارت
  • قابلیت برگرداندن اطلاعات تماس، پیامک، تاریخچه ارتباطات و… روی گوشی یا تبلت اندرویدی
  • یکی از سبک‌ترین و ساده‌ترین اپلیکیشن‌های بازیابی اطلاعات
  • پشتیبانی از انواع گوشی‌های اندرویدی
  • بازیابی کامل با کیفیت اصلی عکس، ویدیو، اسناد و فایل‌های حذف شده (در نسخه پولی)

برنامه ریکاوری فایل Disk Drill 4 Android Data Recovery

بازیابی فایل های پاک شده اندروید

یکی از بهترین نرم‌افزارهای تست شده در این زمینه Disk Drill است، برای استفاده از قابلیت‌های این برنامه نیز نیازمند استفاده از کامپیوتر شخصی خود هستید.

مانند سایر برنامه‌ها Disk Drill نیز روی دستگاهای روت شده حداکثر توانایی خود را نشان می‌دهد. از این برنامه می‌توانید برای بازیابی اطلاعات هر حافظه ذخیره‌سازی استفاده کنید.

امکانات و قابلیت‌های Disk Drill:

  • استفاده از دو نوع اسکن سریع و عمیق برای ردگیری داده‌های حذف شده
  • پشتیبانی از هارد دیسک‌های اینترنال، اکسترنال، فلش مموری و مموری کارت
  • دارای قابلیت محافظت از اطلاعات موجود
  • بازیابی کامل داده‌ها از پارتیشن‌های آسیب دیده
  • امکانات Pause /Resume در اسکن‌های سریع و عمیق
  • قابلیت بک‌آپ‌گیری از اطلاعات در فرمت‌های ISO/DMG

برنامه بازیابی فایل‌های پاک شده اندروید iCare Data Recovery

بازیابی فایل های پاک شده اندروید

یکی از بهترین برنامه‌هایی که برای بازیابی اطلاعات خیلی قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد iCare Data Recovery است. این برنامه با قابلیت “بازیابی پیشرفته اطلاعات” به اعماق حافظه‌های ذخیره‌سازی نفوذ کرده و کوچک‌ترین نشانه از اطلاعات را برای شما به‌صورت فایل‌های کامل درمی‌آورد.

برای استفاده از این برنامه کافیست گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید و درایوی را که می‌خواهید اطلاعات از دست رفته آن را بازیابی کنید به آن شناسایی کنید.

سپس این برنامه لیست کاملی از اطلاعات قابل بازیابی را در اختیار شما می‌گذارد.

امکانات و قابلیت‌های iCare Data Recovery:

  • رابط کاربری آسان و قابل فهم
  • قابلیت بازیابی اطلاعاتی که توسط آنتی ویروس پاک شده‌اند
  • امکان جست‌وجو در میان فایل‌های حذف شده
  • سرعت بالا در بازیابی اطلاعات
  • وجود قابلیت Advanced Data Recovery
  • قابلیت بازگردانی اطلاعات خیلی قدیمی

برنامه ریکاوری فایل EaseUS MobiSaver

بازیابی فایل های پاک شده اندروید

یکی از ساده‌ترین برنامه‌های ریکاوری داده‌های حذف شده MobiSaver است، این برنامه به‌طور مستقیم روی گوشی اندرویدی نصب شده و در 3 مرحله اطلاعات شما را بازیابی می‌کند. اگر تا به حال از این دست برنامه‌ها استفاده نکرده‌اید این برنامه گزینه مناسبی برای شماست.

توجه داشته باشید برای استفاده از این برنامه نیازمند روت کردن دستگاه خود هستید و در صورت نصب آن روی دستگاه‌های روت نشده تنها قادر به بازیابی اطلاعات ساده خواهید بود.

امکانات و قابلیت‌های MobiSaver

  • کاربری آسان به‌همراه طراحی ساده رابط کاربری
  • قابلیت بازیابی تماس‌ها و پیام‌ها
  • پشتیبانی از قالب‌های MP4 ,3GP ,AVI ,MOV برای ویدیو
  • پشتیبانی از فرمت های CSV و HTML برای فایل
  • امکان اسکن SD

سخن پایانی

بازیابی فایل های پاک شده اندروید

تا به امروز برنامه‌های زیادی برای بازیابی فایل های پاک شده اندروید منتشر شده‌‌اند. اگر اطلاعات خود را از دست داده‌اید می‌توانید با مراجعه به این برنامه‌ها تا حد قابل توجهی آن‌ها را بازیابی کنید. ما در این مطلب تلاش کردیم برنامه‌هایی که در این زمینه می‌توانند مفید واقع شوند را به شما معرفی کردیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*