تبلت منعطف سامسونگ

سامسونگ تایید کرد: لپ تاپ و تبلت های منعطف در راه هستند

سامسونگ قصد دارد در آینده تبلت و لپ تاپ های منعطف خود را با کاربری‌های گسترده به بازار عرضه کند. بسیاری منابع، نام این تبلت را گلکسی زد فولد تب – Galaxy Z Fold Tab دانسته‌اند!

مدیر بخش موبایل سامسونگ، تی ام روه، به‌تازگی در مصاحبه‌ای تایید کرده که این کمپانی در حال توسعه تبلت هایی منعطف است که سطح کاربری متفاوتی را در مقایسه با گوشی های تاشوی گلکسی زد فولد و زد فلیپ ارائه خواهند داد.

علاوه بر این، توسعه لپ تاپ های منعطف نیز بخش دیگری از برنامه‌های توسعه سامسونگ برای سال‌های آتی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نمایشگر تاشو جدید سامسونگ در صنعت لپ تاپ ها انقلاب به پا می‌کند

تبلت منعطف سامسونگ؛ آغازگر مسیری جدید در دنیای تکنولوژی!

صفحه نمایش تاشو

مدیر بخش موبایل سامسونگ در خصوص ایده اولیه ساخت این دستگاه‌های تاشوی خود اعلام کرد که انسان‌ها به‌طور طبیعی کتاب و دفترچه را برای مطالعه یا نوت‌برداری باز می‌کنند و با اتمام کار، آن‌ها را تا می‌کنند تا فضای کمتری اشغال کرده و به‌راحتی در جیب یا کیف جا شوند!

به‌ادعای او، سامسونگ قصد دارد همین اتفاق طبیعی را در ساخت دستگاه‌های جدید تاشوی خود به کار گیرد تا کار کردن با آن‌ها به طبیعی‌ترین شکل ممکن پیش رود!

سامسونگ همچنین قصد دارد تجربیات کنونی خود در تولید گوشی های تاشو را نیز در تهیه تبلت ها و لپ تاپ های منعطف به کار گیرد و با سرمایه‌گذاری سنگین روی تکنولوژی‌های مرتبط، قابلیت‌هایی پایه‌ای را در این دستگاه‌ها تعبیه کند تا کار کردن با آن‌ها به طبیعی‌ترین شکل ممکن انجام پذیرد.

روه همچنین اعلام کرده که تبلت های منعطف سامسونگ سبک و باریک خواهند بود تا حمل‌پذیری ساده‌ای داشته باشند. به‌طور همزمان، این دستگاه‌ها به‌حدی مقاوم و قدرتمند خواهند بود تا بتوانند در کاربری روزانه عملکرد ایده‌آلی ارائه دهند.

به این ترتیب، هدف اصلی کره‌ای‌ها ارائه محصولی است که توازن مناسبی بین دوام و سبک‌وزن بودن ارائه کند.

پیش از این که سامسونگ به‌طور رسمی از طرح خود رونمایی کند، شایعات مختلفی از سوی افشاگران حوزه تکنولوژی منتشر شده بود که از رونمایی از یک تبلت تاشو در کنار سری محصولات گلکسی تب اس 9 حکایت می‌کردند. با این حال، این اتفاق رخ نداد و معرفی این محصولات خلاقانه به آینده موکول شده است.

از سوی دیگر، وبسایت LetsGoDigital هم قبلا خبر از وجود یک پتنت ثبت شده از سوی سامسونگ تحت نام Galaxy Z Fold Tab داده و طرح‌هایی اولیه و مفهومی از آن را هم به تصویر کشیده بود.

تبلت منعطف سامسونگ

بر اساس این رندرهای غیررسمی، تبلت مورد بحث قابلیت چندین بار تا شدن را داشته و می‌تواند به سمت داخل یا بیرون خم شود.

البته این طرح و سایر طرح‌های مفهومی مشابه، هیچ‌یک قرار نیست به واقعیت تبدیل شوند؛ بلکه صرفا ایده‌هایی خلق شده توسط طراحان هستند که با توجه به اطلاعات موجود، ترسیم می‌شوند.

تبلت های منعطف چه محاسنی خواهند داشت؟

لپ تاپ تاشو

ممکن است در نگاه اول نتوان متوجه کاربری ویژه تبلت‌های منعطف سامسونگ شد. با این وجود، برخی قابلیت های منحصربفرد این دستگاه‌ها، آن‌ها را به محصولاتی فوق‌العاده کاربردی و جذاب تبدیل می‌کند. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابل حمل بودن

تا کردن تبلت های منعطف باعث کاهش چشمگیر ابعاد دستگاه شده و حمل‌پذیری بسیار مناسب‌تری را در مقایسه با تبلت‌های معمولی برایشان به ارمغان می‌آورد.

به این ترتیب می‌توان این دستگاه‌ها را در کیف یا حتی جیب جا داد و همه‌جا همراه خود داشت.

ارگونومی بسیار بهتر

قابلیت تا کردن یک تبلت از وسط همچنین می‌تواند باعث بهبود چشمگیر ارگونومی دستگاه شود. به‌عنوان مثال، می‌توان با تا کردن یک تبلت آن را در موقعیتی مناسب‌تر برای یادداشت برداری، تماشای محتوا یا حتی جا دادن در فضایی تنگ قرار داد.

مالتی تسکینگ پیشرفته‌تر

صفحه نمایش بزرگ و منعطف تبلت‌های تاشو همچنین می‌تواند فضای مناسب‌تری را برای مالتی تسکینگ در اختیار کاربر قرار دهد.

به‌عنوان مثال می‌توان صفحه را از وسط تا کرد و یکی از اپلیکیشن‌ها را در یک طرف و اپلیکیشن دوم را در طرف دیگر اجرا نمود.

به‌طور مشابه، می‌توان با بهره‌گیری از این صفحه نمایش منعطف، تبلت را به‌عنوان صفحه نمایش ثانویه یک لپ تاپ یا PC هم مورد استفاده قرار داد.

بهبود کیفیت و راحتی تماشای محتوای ویدیویی و انجام بازی

به‌طور کلی، صفحه نمایش بزرگ تبلت‌ها برای تماشای ویدیو، انجام بازی‌های ویدیویی یا مطالعه کتاب‌های الکترونیکی بسیار مناسب است. استفاده از صفحه نمایش‌های تاشو می‌تواند این توانایی را ارتقا بخشیده و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه کند.

گوشی Galaxy Z Flip و Galaxy Z Fold

قابلیت‌های اختصاصی در کاربری‌های مختلف

به‌جز موارد گفته شده، یک تبلت منعطف همچنین می‌تواند گزینه‌های متعددی را در کاربری‌های روزمره پیش روی کاربران قرار دهد. به‌عنوان مثال، نوت برداری، کار کردن روی اسناد و فایل‌های متنی، ویرایش تصاویر و ویدیوها از جمله مواردی هستند که می‌توانند از صفحه نمایش‌های تاشوی یک تبلت منعطف استفاده کنند.

در این میان البته چالش‌های مختلفی هم پیش روی سامسونگ قرار دارد که ساخت تبلت‌های منعطف را با چالش‌هایی روبرو می‌کنند.

از جمله این چالش‌ها می‌توان به قیمت بالاتر و مقاومت و دوام پایین تر در مقایسه با تبلت‌های غیرمنعطف اشاره کرد.

البته مزایای این تبلت‌ها با اختلاف، بیشتر از معایب آن‌هاست و می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده نزدیک، سامسونگ بتواند با ساخت و رونمایی از آن‌ها، انقلاب جدیدی در صنعت ساخت تبلت‌ها به راه بیندازد.

در پایان همچنین بار دیگر به برخی کاربری‌های احتمالی تبلت تاشو سامسونگ اشاره خواهیم کرد.

  • امکان استفاده از این تبلت‌ها به‌عنوان مینی لپ تاپ برای استفاده‌های معمولی و عمومی
  • استفاده به‌منظور نوت برداری در کلاس درس یا جلسات
  • تماشای ویدیو یا انجام بازی‌های ویدیویی روی صفحه نمایش بزرگ‌تر
  • امکان مطالعه راحت‌تر کتاب‌ها و مجلات الکترونیکی
  • استفاده با هدف طراحی و نقاشی
  • بهره‌گیری از آن‌ها به‌عنوان صفحه نمایش ثانویه لپ تاپ یا کامپیوتر

تبلت های تاشو البته هنوز در مراحل اولیه تولید به سر می‌برند. با این وجود می‌توان پیش‌بینی کرد که آینده بازار، از آن این گجت‌ها خواهد بود. هرچند که همانند تمامی محصولات تکنولوژیک جدید، در ابتدا مسائلی نظیر قیمت بالا و ایرادات فنی و سخت افزاری احتمالی گریبانگیر خریداران این دستگاه‌ها خواهد بود؛ اما با رفع این موانع می‌توان انتظار داشت که شاهد فراگیری آن‌ها در سال‌های بعد باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*