نمایشگر تاشو لپ تاپ سامسونگ

نمایشگر تاشو جدید سامسونگ در صنعت لپ تاپ ها انقلاب به پا می‌کند

سامسونگ قصد دارد در سال آینده از نمایشگر تاشو خود در تولید لپ تاپ های جدیدش استفاده کند. این لپ تاپ های منعطف می‌توانند بازار این محصولات را دگرگون کنند.

سامسونگ سابقه‌ای درخشان و طولانی در تولید انواع صفحه نمایش‌ها داشته و قصد دارد با عرضه یک لپ تاپ منعطف با نسبت عجیب طول به عرض صفحه نمایش، بار دیگر توجهات را به سمت خود جلب کند. این کمپانی کره‌ای همچنین قصد دارد قیمت مناسب‌تری را برای این دستگاه در نظر بگیرد تا فروش بیشتری را هم برای محصول جدیدش رقم بزند.

در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، سامسونگ پا در عرصه جدیدی خواهد گذاشت که کمتر رقیبی قادر به ورود به آن خواهد بود!

سامسونگ نمایشگر های تاشو جدیدش را در لپ تاپ ها به کار خواهد برد

نمایشگر تاشو لپ تاپ سامسونگ

به نظر می‌رسد فروش فوق‌العاده دو گوشی تاشوی گلکسی زد فولد 4 و زذ فلیپ 4 و استقبال بسیار خوب از آن‌ها سامسونگ را به این باور رسانده که صفحه نمایش‌های تاشو قابلیت استفاده در دستگاه‌ها و گجت‌ها دیگر را هم دارند. به همین جهت در گام نخست، این کمپانی استفاده از صفحه نمایش های تاشو عریض خود در لپ تاپ ها را در نظر دارد.

البته علیرغم نوپا بودن این بازار، سامسونگ رقبایی مانند ال جی، شارپ و BOE را دارد که در این زمینه فعالیت گسترده‌ای دارند.

بر اساس گزارش‌ها، سامسونگ دیسپلی در سال 2020 تنها 960 هزار واحد صفحه نمایش اولد لپ تاپ را تولید نمود. این رقم در سال 2021 و 2022 به 5 و 5.4 میلیون عدد افزایش یافت. با این حال گزارش‌ها حاکی از این است که کره‌ای‌ها قصد دارند برای سال 2023 حدود 8.5 میلیون واحد صفحه نمایش OLED برای لپ تاپ ها تولید و به بازار عرضه کنند. این رقم، 43 درصد بیشتر از سال گذشته است.

در صورتی که سامسونگ دیسپلی بتواند تعداد واحدهای بیشتری از پانل‌های تاشو مخصوص لپ تاپ ها را تولید کند، می‌توان امید داشت که با صفحه نمایش‌های ارزان‌تری در مقایسه با رقبا طرف باشیم. علاوه بر این، Samsung Display همچنین قرار است بخشی از محصولات تولیدی خود را به واحد الکترونیک سامسونگ بفروشد که مسئولیت تولید محصولات سرهم‌بندی شده مانند لپ تاپ‌ها را بر عهده دارد. به این ترتیب ممکن است این امر هم در کاهش قیمت نهایی لپ تاپ های تاشو سامسونگ تاثیرگذار باشد.

لپ تاپ منعطف سامسونگ چه مشخصاتی خواهد داشت؟

نمایشگر تاشو لپ تاپ سامسونگ

مدتی پیش سامسونگ عرضه لپ تاپ های تاشوی خود که قرار بود تا پایان سال انجام شود را به سال 2023 موکول کرد. لپ تاپ سامسونگ، مشابه با ایسوس زن بوک 17 فولد اولد، صفحه نمایشی 17.3 اینچی خواهد داشت. با این وجود با تا کردن صفحه نمایش، اندازه آن طبیعتا کاهش می‌یابد. به طور خاص، انتظار می‌رود که سامسونگ بتواند بر خلاف برخی رقبا، صفحه نمایش استانداردتر 13.3 اینچی را در حالت خمیده به کاربران ارائه دهد.

لازم به ذکر است که تا کنون هیچ لپ تاپ تاشویی در بازار قادر به ارائه اندازه صفحه نمایش بزرگ‌تر از 13 اینچ در حالت خمیده نبوده است. برای مثال، نسل دوم لپ تاپ های تاشو تینک پد ایکس 1 فولد لنوو را در نظر بگیرید. اندازه پانل اولد این دستگاه در حالت باز برابر با 16.3 اینچ بود. با این حال با خم کردن پانل، اندازه این لپ تاپ به 12 اینچ کاهش پیدا می‌کرد.

از سوی دیگر، کمپانی آمریکایی اچ پی هم قرار است در سال 2023 لپ تاپ هایی با نمایشگر تاشو با اندازه 17.3 اینچ را روانه بازار کند. با این حال با خم کردن صفحه نمایش، اندازه این لپ تاپ هم به تنها 11 اینچ کاهش می‌یابد.

در کنار مساله اندازه، عامل تاثیرگذار دیگر در موفقیت یا عدم موفقیت لپ تاپ های منعطف، قیمت آن‌هاست. جدیدترین محصول منعطف لنوو قیمتی 2500 دلاری دارد که آن را به محصولی بسیار ارزان‌تر از زن بوک 17 فولد اولد ایسوس با قیمت 4000 دلار تبدیل می‌کند.

در عین حال کاهش قیمت اساسی این دسته لپ تاپ ها طبیعتا می‌تواند با استقبال گسترده کاربران در سرتاسر دنیا روبرو شود. با در نظر گرفتن این که سامسونگ، خود تولیدکننده نمایشگر تاشو لپ تاپ هایش خواهد بود، می‌توان انتظار داشت که قیمت محصول سامسونگ بسیاری رقابتی‌تر باشد و در نتیجه فروش آن در قیاس با سایرین افزایش یابد.

لپ تاپ های منعطف ضرورت انتخاب بین قابل حمل بودن و راحتی استفاده را از بین می‌برند. این اتفاق پیش از این در ابعاد کوچک‌تر با گلکسی زد فولد 4 هم رخ داده بود؛ دستگاهی که به طور همزمان قادر به ارائه عملکرد یک تبلت و گوشی هوشمند بود. این قابلیت به لطف ویژگی‌های منحصربفرد پانل‌های اولد مانند کنتراست بی‌نهایت و نرخ پاسخگویی پایین میسر می‌شود.

آیا اپل در مک بوک های آینده خود از نمایشگر تاشو سامسونگ استفاده خواهد کرد؟

برخی شایعات و گزارش‌ها حاکی از این هستند که اپل نیز در صدد تولید نخستین مک بوک با صفحه نمایش منعطف است و این محصول را تا سال 2024 رونمایی خواهد کرد. اطلاعات موجود همچنین به احتمال ساخت یک کامپیوتر 20 اینچی از سوی اپل هم اشاره دارند که در سال 2026 یا 2027 روانه بازار خواهد شد. تمامی این اطلاعات البته چیزی بیش از یک شایعه به نظر نمی‌رسند؛ چرا که اپل تا کنون هرگز در لپ تاپ ها و رایانه های خود از پانل‌های خمیده استفاده نکرده است.

مک بوک منعطف

صفحه نمایش 20 اینچی مک‌های احتمالی اپل در صورت خم شدن به اندازه 15.3 اینچی خواهند رسید که اندازه‌ای نزدیک به آیپد پرو 16 اینچی خواهد بود. در هر صورت، حتی اگر این مک بوک منعطف از سوی اپل تولید شود، احتمالا با قیمتی سرسام‌آور به دست مشتریان خواهد رسید.

البته اگر اپل تصمیم بگیرد از نمایشگر منعطف در مک بوک های آینده خود استفاده کند، احتمالا شاهد عرضه نخستین مک بوک با پانل OLED نیز خواهیم بود! بد نیست بدانید که تمامی لپ تاپ های اپل تا به امروز از صفحه نمایش های ال سی دی یا مینی ال ای دی استفاده می‌کردند و آیفون و اپل واچ تنها گجت‌های این کمپانی مجهز به صفحه نمایش‌های اولد بوده‌اند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*