هوش مصنوعی با توانایی تلپاتی

این هوش مصنوعی جدید به شما توانایی تلپاتی می‌دهد!

با این AI انقلابی که یک هوش مصنوعی با توانایی تلپاتی است آشنا شوید؛ این هوش مصنوعی محصول Unbabel که Halo نام دارد به تفسیر سیگنال‌ها می‌پردازد.

هوش مصنوعی مولد در چند سال آینده انقلابی در بسیاری از صنایع و فناوری‌ها ایجاد خواهد کرد. در واقع این روند از همین حالا آغاز شده و یک شرکت فعال در حوزه‌ی توسعه هوش مصنوعی توانسته AI مولدی را توسعه دهد که به مردم اجازه می‌دهد فقط با استفاده از ذهن خود با هم ارتباط برقرار کنند!

هوش مصنوعی مولد یا هوش مصنوعی زایشی (Generative artificial intelligence) نوعی هوش مصنوعی است که در پاسخ به درخواست کاربر، به تولید متن، تصاویر یا دیگر رسانه‌ها می‌پردازد.

منتظر ورود هوش مصنوعی به اعماق ذهن خود باشید!

مدل‌های هوش مصنوعی مولد الگوها و ساختار داده‌های آموزشی ورودی خود را یادمی‌گیرند و سپس داده‌های جدیدی تولید می‌کنند. Unbabel یک شرکت ترجمه دیجیتال است که به مردم کمک می‌کند بدون استفاده از کلمات به وضوح با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

هوش مصنوعی با توانایی تلپاتی

توسعه‌ی این هوش مصنوعی با توانایی تلپاتی یک فرایند ناگهانی نبوده و Unbabel در چهار سال گذشته روی یک پروژه جانبی کار کرده است. محققان این کمپانی یک گجت پوشیدنی را تولید کردند که می‌تواند متنی را براساس افکار شما ارسال کند.

با جفت شدن این ابزار با هوش مصنوعی مولد پیشرفته که اوایل سال جاری توسط OpenAI منتشر شد، ایده‌ی ساخت این ابزار پوشیدنی که Halo نام دارد اکنون به واقعیت تبدیل شده است. برخلاف Neuralink و سایر شرکت‌هایی که از روش‌های متفاوتی برای ترجمه سیگنال‌های مغزی به متن و سایر کنترل‌ها استفاده می‌کنند، Unbabel از الکترومیوگرافی (EMG) استفاده می‌کند که روشی ارزان برای اندازه‌گیری پاسخ عضلانی و فعالیت الکتریکی است.

نمونه اولیه هوش مصنوعی با قابلیت تلپاتی Halo از حسگرهای EMG در داخل یک بازوبند نازک استفاده می‌کند که می‌تواند عضلات کاربر را در حالی که کلمات خاصی را در ذهن خود تصور می‌کند، بخواند. در حالی که دستگاه‌های مشابهی با استفاده از این اصل قبلاً ساخته شده‌اند، از جمله یک شرکت فناوری متعلق به متا، دستگاه Halo از آخرین پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی بهره می‌برد.

هوش مصنوعی با توانایی تلپاتی

بنیانگذار و مدیر عامل Unbabel، واسکو پدرو، با اطمینان در مصاحبه‌ای به گفت: «این لحظه‌ای است که توسعه‌ی هوش مصنوعی شتاب می‌گیرد.» در حال حاضر، دستگاه‌های مشابه فقط می‌توانند مفاهیم و کلمات ساده را از انقباضات عضلانی و داده‌های مشابه به طور خام حدس بزنند.

با یک توانایی منحصربه‌فرد در مقایسه با سایر دستگاه‌ها، این هوش مصنوعی با توانایی تلپاتی می‌تواند همان سیگنال‌ها را تفسیر کند و به سرعت کلمات خاص‌تری را حدس بزند، به‌ویژه زمانی که الگوهای ذهنی یک کاربر خاص را یاد می‌گیرد. سپس آن کاربر می‌تواند تأیید کند که آیا هوش مصنوعی قبل از ارسال متن، آنچه را که می‌خواست بگوید به درستی حدس زده است یا خیر.

یک LLM شخصی‌سازی شده در قلب هیلو وجود دارد

این هوش مصنوعی با توانایی تلپاتی با یک برنامه روی تلفن کاربر و همچنین هدفون‌های بی‌سیم جفت شده است. این اپلیکیشن می‌تواند پیام‌هایی را دریافت کند که از طریق هدفون به کاربر تحویل داده می‌شود، مشابه تعداد افرادی که این روزها از پیام‌های خود مطلع می‌شوند.

در یک مثال برای آزمایش بی‌درنگ Halo، از مدیر عامل شرکت Vasco Pedro پرسیده شد که در آن روز صبح چه نوع قهوه‌ای خورده است، از طریق متنی که به گوشی او ارسال شد. هنگامی که پدرو به عبارت قهوه سیاه فکر کرد، عضلات بازوی او به شکلی واکنش فیزیکی نشان دادند که EMG پوشیدنی می‌توانست تفسیر کند. اینجاست که هوش مصنوعی وارد می‌شود.

از آنجایی که مدل زبان بزرگ AI (LLM) قبلاً با واکنش‌های فیزیکی پدرو به کلمات و عبارات خاص آشنا شده بود، پس از آن توانست از طریق هدفون از او بپرسد که آیا به امریکنو فکر می‌کند یا خیر. وقتی پدرو تایید کرد، این پاسخ از طریق تلگرام ارسال شد؛ همه بدون تایپ کردن یا حتی حرکت دادن یک عضله!

قابلیت LLM شخصی از ChatGPT 3.5 و تجربه آن با کاربر برای تسهیل ارتباط بین کاربر، افکار درونی او و شخصی که با او در ارتباط است استفاده می‌کند. بنابراین در حالی که سایر دستگاه‌های مشابه ساخته شده‌اند یا در حال توسعه هستند، با ترکیب یک LLM، شرکت Unbabel ممکن است قفل این نوع ارتباط تله پاتیک را باز کند.

مزایای این هوش مصنوعی مولد در دنیای واقعی

هوش مصنوعی با توانایی تلپاتی

هوش مصنوعی با قابلیت تلپاتی می‌تواند برای افرادی که نمی‌توانند از نظر فیزیکی صحبت کنند بسیار مفید باشد. این گجت پوشیدنی از پوسته الکترونیکی انعطاف‌پذیر ساخته شده و با حسگرهای EMG مجهز شده است. Unbabel با آزمایشگاه میکروالکترونیک چاپی در دانشگاه کویمبرا به توسعه‌ی این محصول انقلابی می‌پردازد.

در حالی که این هوش مصنوعی با توانایی تلپاتی هنوز یک نمونه اولیه است، اما Unbabel اطمینان دارد که دستگاه می‌تواند بهبود یافته و در مقیاس بزرگ تولید شود. حتی در آینده‌ای نزدیک Halo می‌تواند روش ارتباط افرادی که از نظر فیزیکی نمی‌توانند صحبت کنند را متحول کند.

این شامل کمک به افرادی است که از فلج مغزی و ALS رنج می‌برند. البته درحال حاضر این فناوری برای رسیدن به چنین اهدافی نسبتاً ناکافی به‌نظر می‌رسد. برخی از محققان به ردیابی چشم تکیه می‌کنند که در فضای باز ضعیف عمل می‌کند و به کالیبراسیون زیادی نیاز دارد. به علاوه، آنها می‌توانند از نظر فیزیکی کاربران را خسته کنند.

تاثیر هوش مصنوعی مولد

فیزیکدان استیون هاوکینگ به دلیل ابتلا به ALS از فناوری مشابهی برای برقراری ارتباط استفاده کرد. صدای کامپیوتری به او اجازه می‌داد در هر دقیقه حدود دو کلمه با افراد ارتباط برقرار کند. Unbabel ادعا می‌کند که این هوش مصنوعی با توانایی تلپاتی در حال حاضر قادر به تولید 20 کلمه در دقیقه است و به دنبال افزایش این تعداد بهبود خواهد بخشید.

پدرو می‌گوید: «درحالت عادی افراد حداکثر با ۱۲۰ تا ۱۳۰ کلمه در دقیقه صحبت می‌کنند. بنابراین اگر به استفاده از 150 کلمه در دقیقه برسید، به توانایی‌های مافوق بشری دست پیدا می‌کنید. نمونه اولیه ما در حال حاضر توسط انجمن بزرگ ALS در پرتغال تایید شده است. فراتر از بیماران ALS، محصول فعلی ما برای سایر بیمارانی که برای تایپ کردن مشکل دارند نیز مفید خواهد بود. »

ایده استفاده از هوش مصنوعی مولد و حسگرهای EMG پوشیدنی برای برقراری ارتباط سریع‌تر از حالت‌ عادی یک هدف عالی به‌شمار می‌رود و Unbabel امیدوار است تا پایان سال شکل ساده‌تری از Halo را به کاربران ALS معرفی کند.

هوش مصنوعی مولد، به‌ویژه یک هوش مصنوعی با توانایی تلپاتی، می‌تواند دنیا را بیش از هر زمان دیگری به رمان‌ها و فیلم‌های علمی تخیلی آینده‌نگر نزدیک‌تر کند و فراهم کردن این امکان که مردم بتوانند به برقراری ارتباط از طریق تلپانی بپردازند ممکن است یکی از راه‌های انجام این کار باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*