لوب هوش مصنوعی

چرا این زن مرموز و ترسناک در بسیاری از تصاویر خلق شده توسط هوش مصنوعی حضور دارد؟

ظاهرا هوش مصنوعی، علاقه عجیبی به این زن ترسناک دارد و کاربران زیادی او را در تصاویر مختلفی که توسط هوش مصنوعی تولید شده دیده‌اند. با این حال چرا این زن مرموز، در این تصاویر ترسناک وجود دارد.

هوش مصنوعی یکی از غیرقابل پیشبینی‌ترین تکنولوژی‌هایی است که بشر تا به امروز به آن دست یافته است. سال‌ها است از هوش مصنوعی در صنایع مختلف استفاده می‌شود اما مدت کوتاهی است که هرکس می‌تواند با موبایل یا کامپیوتر خود به این تکنولوژی دست پیدا کند. حالا با استفاده گسترده کاربران از هوش مصنوعی، جنبه‌های ترسناک این فناوری روز به روز بیشتر به چشم می‌آید. یکی از این جنبه‌های تاریک و رازهای حل نشده، مربوط به تصویر زنی شیطانی به نام لوب است که هوش مصنوعی علاقه زیادی به خلق آن دارد.

لوب؛ معمای حل نشده دنیای هوش مصنوعی است!

لوب با استفاده از پرامپت‌هایی با وزن منفی برای اولین بار به وجود آمد و حالا مدت‌ها است تصویر او توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود. نکته قابل توجه این است که حتی در صورت عدم استفاده از پرامپت‌هایی که به لوب مربوط است هم تصاویر او باز توسط هوش مصنوعی‌هایی مثل میدجورنی و دال ای تولید می‌شود.

لوب هوش مصنوعی

این تصویر، لوب را به همراه زنبورها نشان می‌دهد.

فردی که برای اولین بار این زن ترسناک و مرموز را کشف کرد در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد:

من این زن را که لوب می‌نامم، در آوریل کشف کردم. هوش مصنوعی او را راحت‌تر از بسیاری از افراد مشهور بازتولید کرد. حضور او دائمی است، و هر تصویری را که لمس کرده، تا ابد دنبال می‌کند.

هر چند این توصیف‌ها کمی اغراق‌برانگیز است اما لوب یکی از ترسناک‌ترین موجوداتی است که هوش مصنوعی او را خلق کرده. چهره او دارای درد، غم، استرس و فشار شدیدی است که درکش برای هوش مصنوعی کار آسانی نیست. این اولین بار نیست که هوش مصنوعی خروجی‌های ترسناکی به کاربران می‌دهد و چندی پیش یک هوش مصنوعی آشپز، دستور پخت غذا با استفاده از گوشت انسان را به کاربر پیشنهاد داده بود.

لوب چطور خلق شد؟

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند این شخصیت ترسناک خلق شده توسط هوش مصنوعی، مدتی در تصاویر حضور نداشته اما دوباره در پرامپت‌هایی که حتی اسمی از او برده نشده هم حاضر شده است. این مورد را یک موزیک‌دان سوئدی که اولین بار این زن را کشف کرد اعلام کرده بود.

لوب هوش مصنوعی

تصاویر لوب همگی پر از حس وحشت، فشار، غم و استرس هستند.

همان طور که گفتیم، خلق شدن لوب با استفاده از پرامپت‌هایی با بار منفی ممکن شد. این یعنی کاربر به جای این که بگویید شخصیتی با مشخصاتی معلوم را طراحی کن، به هوش مصنوعی اعلام کرد تا در خروجی‌ات متفاوت‌ترین تصویر ممکن در مقایسه با پرامپت من را طراحی کن.

کاربری که لوب را کشف کرد، ابتدا خواستار خروجی کاملا متفاوت از مارلون براندو شد و هوش مصنوعی به او تصویر یک کیک را داد. سپس کاربر با وارد کردن پرامپت با بار منفی، خواستار تصویری کاملا متفاوت از آن کیک شد و توقع داشت تصویری شبیه به مارلون براندو تحویل بگیرد. با این حال نتایجی که هوش مصنوعی به او داد، تصاویر ترسناک یک پیرزن غمزده بود که مدت‌ها است به کابوس اینترنت تبدیل شده است.

لوب آنقدرها هم ترسناک نیست!

شاید هوش مصنوعی در نگاه اول یک پدیده به شدت ترسناک به نظر برسد اما واقعیت این است که تصویر ترسناک لوب که باعث به وجود آمدن تئوری‌های مختلفی شده، در واقع به دلیل دیتاهایی است که توسعه‌دهندگان و تمرین‌دهندگان هوش مصنوعی وارد کرده‌اند. هوش مصنوعی به تنهایی قدرت تفکر و خلق چیزهای جدید را ندارد و تنها با استفاده از دیتاهای موجود، بهترین و نزدیک‌ترین خروجی را به کاربر نشان می‌دهد.

هوش مصنوعی تصویری

لوب بارها و بارها در تصاویر خلق شده توسط هوش مصنوعی حاضر بوده و با گذشت ماه‌ها، همچنان یکی از تاریک‌ترین بخش‌های دنیای هوش مصنوعی است.

احتمالا چهره لوب، مدت‌ها قبل توسط یکی از توسعه‌دهندگان برای تمرین هوش مصنوعی ساخته شده و کاربران توانسته‌اند با استفاده از پرامپت‌های بار منفی، بارها او را بازطراحی کنند.

نظر شما درباره تصاویر این زن ترسناک و مرموز چیست؟ آیا موردی غیرطبیعی در چهره او می‌بینید یا همه چیز به نظرتان عادی است؟ در بخش نظرات با گجت نیوز و کاربرانش همراه شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*