مصادره پلتفرم های اینترنتی

پاسخ وزیر ارتباطات به احتمال مصادره پلتفرم های اینترنتی توسط دولت

روزنامه کیهان طی هفته قبل خواستار مصادره پلتفرم های اینترنتی توسط دولت شد که این موضوع حواشی زیادی را به همراه داشت. در همین راستا وزیر ارتباطات به این موضوع واکنش نشان داد.

روزنامه کیهان طی هفته قبل با اعلام این‌که برخی از پلتفرم های اینترنتی قانون را رعایت نمی‌کنند از دولت خواست تا مالکیت آنها را تغییر دهد. در حالی که این روزنامه مدعی شده بود برای تغییر مالکیت این پتلفرم‌ها اقداماتی نیز در حال انجام است، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این موضوع را تکذیب کرد.

تکذیب خبر مصادره پلتفرم های اینترنتی

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تکذیب خبر تغییر مالکیت پلتفرم های اینترنتی خطاب به خبرنگارها گفت شما نباید هر مطلبی که در یک روزنامه منتشر می‌شود را به‌عنوان یک اصل بدانید و آن را پیگیری کنید. آن یک نظر شخصی بوده که بیان شده و به‌هیچ‌عنوان اظهار نظر افراد به‌عنوان موضع دولت نخواهد بود. اگر دولت چنین قصدی داشته باشد، در مصوبات یا لوایحی که به مجلس ارائه می‌شود، این موضوعات را قید خواهد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفته‌های خود با اعلام این‌که مالکان و نخبه‌های فعال در پلتفرم‌های داخلی به‌عنوان سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند، گفت آنها باعث شدند تا ما دیگر به پلتفرم‌های خارجی که در سایر کشورها فعالیت می‌کنند، نیازی نداشته باشیم.

مصادره پلتفرم های اینترنتی

زارع‌پور تاکید کرد برای مثال اگر پلتفرم‌های جابه‌جایی مسافر که توسط جوانان ایرانی توسعه پیدا کردند، وجود نداشتند، آن زمان باید شاهد فعالیت پلتفرم‌های خارجی نظیر اوبر آمریکایی می‌بودیم یا اگر پلتفرم‌های خرید و فروش کالا داخلی فعال نبودند، آمازون و ebay جایگزین آنها می‌شدند.

وزیر ارتباطات با اعلام این‌که دولت به‌طور کامل از کسب‌وکارهای بومی حمایت می‌کند، گفت کسب‌وکارها نیز باید از قوانین پیروی کنند تا دلیلی برای برخورد با آنها وجود نداشته باشد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا در خصوص تغییر مدیریت برخی استارتاپ‌ها برنامه‌ای وجود دارد یا خیر، گفت این حرف‌ها فقط توسط رسانه‌ها بیان شده و آنها را خیلی جدی نگیرید.