پیست اسکی تروجینا در عربستان

نگاهی به پیست اسکی تروجینا در عربستان؛ پروژه انقلابی در خاورمیانه + عکس و ویدیو

پیست اسکی تروجینا در عربستان به‌عنوان یک پروژه انقلابی در خاورمیانه با بودجه 500 میلیارد دلاری در حال ساخت است. در ادامه می‌توانید عکس و ویدیو این مرکز برفی در عربستان را مشاهده کنید.

عربستان پروژه ساخت اولین مرکز برفی و پیست اسکی زیر صفر درجه در حوزه خلیج فارس را آغاز کرد. این پروژه که با نام تروجنا شناخته می‌شود قرار است با بودجه 500 میلیارد دلاری ساخته شود و سالانه 700 هزار گردشگر را از سراسر جهان به این منطقه بکشاند.

ویدیویی از پیست اسکی تروجینا در عربستان

هرچند پیست اسکی تروجینا در منطقه‌ای احداث خواهد شد که هر ساله برف در آن می‌بارد، اما برای این‌که بتوان از این مرکز در تمام طول سال استفاده کرد، طراحان برای آن سیستم تولید برف مصنوعی را در نظر گرفتند.

پیست اسکی تروجینا در عربستان

در همین راستا فیلیپ گولت، مدیر اجرایی تروجنا عنوان کرد برف مصنوعی این پیست اسکی بدون هر نوع مواد شیمیایی و با کمک انرژی تجدیدپذیر به تولید خواهد رسید. وی افزود در ساخت این پروژه، آسیب‌های زیست محیطی به حداقل خواهند رسید و حتی برف‌هایی که آب می‌شوند نیز تصفیه خواهند شد.

پیست اسکی تروجینا در عربستان

نخستین مرکز برفی و پیست اسکی تروجنا علاوه بر این‌که از 100 رشته ورزشی پشتیبانی می‌کند، از قسمت‌های مختلفی چون رستوران‌های لوکس، هتل، مراکز تفریحات شبانه، رویدادهای مد، جشنواره‌های مختلف و مراکز خرید تشکیل شده تا به‌خوبی به تمام نیازهای گردشگران پاسخ دهد. ضمنا یک دریاچه آب شیرین بزرگ و دهکده آبی نیز در این مرکز احداث خواهد شد.

پیست اسکی تروجینا در عربستان

مراحل ساخت اولین مرکز برفی و پیست اسکی زیر صفر درجه در حوزه خلیج فارس در اواخر سال 2026 به پایان می‌رسد و به احتمال زیاد عربستان می‌تواند با این مرکز میزبان بازی‌هایی آسیایی زمستانی سال 2029 شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*