خودروهای جدید نیسان کنترل خود را از دست می‌دهند!

نقصی که باعث اختلال در کنترل فرمان می‌شود، بیش از 200 هزار خودرو نیسان را تحت تاثیر قرار داده است؛ حالا مشکل دقیق خودروهای جدید نیسان چیست؟

بروز نواقص فنی خطرناک که حتی می‌توانند به قیمت جان راننده تمام شوند، موضوع جدیدی نیست. در جدیدترین مورد، خودروهای نیسان دچار مشکلی شده‌اند که نیسان به خاطر همان تصمیم به صدور فراخوانی بزرگ گرفته است. این مشکل فنی در سیستم تعلیق باعث می‌شود که راننده کنترل فرمان را از دست بدهد.

از دست رفتن کنترل فرمان، مشکل حیاتی خودروهای جدید نیسان

مشکل از دست رفتن کنترل فرمان در خودروهای جدید نیسان

این فراخوان 236 هزار دستگاه از سدان نیسان سانترا بین مدل‌های 2020 تا 2022 در ایالات متحده را در بر می‌گیرد. بنا به گفته نیسان بر اساس گزارش‌های واصله، احتمال خم شدن و در نهایت شکستن میله رابط میان چرخ‌ها و فرمان وجود دارد. در صورتی که این میله خم شود یا حتی در بدترین حالت ممکن، بشکند، کنترل راننده روی فرمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ به زبان ساده، دیگر راننده نمی‌تواند فرمان را کنترل کند.

پیش از اینکه این نقص فنی باعث اختلال در سیستم فرمان خودرو شود، ابتدا ثبات فرمان از بین می‌رود یا راننده لرزش‌هایی را حس می‌کند. در مرحله‌های بعدی ممکن است میله رابط مذکور دچار خمیدگی و نهایتاً شکستگی شود. گفتنی است بخش قابل توجهی از همین خودروها که الان برایشان فراخوان صادر شده، پیش‌تر در سال 2021 جهت رفع همین مشکل فرا خوانده شده بودند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*