بدترین خودروهای نیسان

غیرقابل اعتمادترین خودروهای نیسان که در ایران ما آرزوی داشتنشان را داریم

شرکت نیسان با وجود طراحی و تولید چندین مدل خودروی باکیفیت و جذاب، برخی از افتضاح‌ترین خودروهای تاریخ را هم روانه بازار کرده؛ خودروهایی که شاید در بازارهای جهانی شانسی برای موفقیت نداشته باشند اما در ایران، ما آرزوی داشتنشان را داریم.

در بسیاری از نقاط جهان و کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، نیسان به عنوان یکی از بهترین و قابل‌اعتمادترین خودروسازان جهان شناخته می‌شود. این غول خودروسازی سال‌هاست در بازار خودرو، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و هر خریدار می‌تواند از میان ده‌ها مدل خودروی این شرکت انتخاب کند. اعتماد به نام نیسان کار ساده‌ای است اما اگر این پنج خودرو هیچ وقت وارد خط تولید این برند نمی‌شدند، Nissan خوش‌نام‌تر از امروز بود.

بدترین خودروهای نیسان

راه‌های زیادی برای تشخیص کیفیت یک خودرو وجود دارد. مواردی مانند میزان فروش، میزان مراجعه به تعمیرگاه، آمار فروش قطعات یدکی و … می‌توانند کیفیت یک خودرو را نشان دهند و به ما بگویند یک مدل در چه وضعیتی قرار دارد.

پیش از پرداختن به بدترین خودروهای تاریخ نیسان، بهتر است به این نکته توجه کنیم که حتی بدترین خودروسازها هم مدل‌هایی جذاب و دوست‌داشتنی راهی بازار کردند و در نقطه مقابل، خودروسازهای حرفه‌ای هم گاهی مدل‌هایی ضعیف را زیر پای مشتریان می‌فرستند. خودروهای نیسان موجود در این لیست شاید در بازارهای جهانی طرفداران زیادی نداشته باشند اما اگر روزی وارد بازار کشورمان شوند، می‌توانند مشتریان زیادی داشته باشند.

۱. نیسان آلتیما؛ سامورایی نفرین شده!

خودرو نیسان آلتیما از نظر طراحی گزینه خیلی جذابی نبود اما به چشم بسیاری از خریداران، یک سدان با ظاهری مدرن و خشن به نظر می‌رسید. در این مطلب گجت نیوز، به انتقاداتی که از طراحی این مدل شده کاری نداریم اما در بسیاری از رده‌بندی‌ها، این مدل به عنوان غیرقابل‌اعتمادترین مدل‌های نیسان شناخته شد و توانست در چند سال، به یکی از بدنام‌ترین‌های این شرکت تبدیل شود.

نیسان آلتیما

نیسان آلتیما هم از نظر ظاهری و هم از نظر عملکرد فنی، یکی از بدترین خودروهای نیسان در سال‌های اخیر بوده است.

نسخه‌های تولیدی این سدان در دهه نود از نظر کیفیت مشکل خاصی نداشت و خریداران معمولا راضی بودند. با این حال نسل‌های سوم، چهارم و پنجم این خودرو که از سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۸ تولید شده بودند، دنیایی از ایراد‌ها را در خود جای داده بودند. وضعیت خریداران مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ بسیار بدتر بود و تعمیرگاه‌ها به خانه دوم این خریداران بخت‌برگشته تبدیل شده بود. برخی از این آلتیماها مشکلاتی باورنکردنی داشتند؛ برای مثال در زمان رانندگی چراغ‌ها، جلوپنجره و حتی کاپوت از جای خود در می‌آمدند و برای راننده مشکل‌ساز می‌شدند.

بسیاری از خریداران نتوانستند با مشکلات عجیب آلتیما کنار بیایند و پس از مدتی کوتاه به فکر فروش این مدل افتادند. این نیسان نفرین شده، حتی در دهه نود میلادی هم بی‌ایراد نبود و بسیاری از رانندگان به دلیل مشکلات موتور و سیستم برق خودرو، به تعمیرگاه‌ها مراجعه می‌کردند. نسل ششم این خودرو که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ تولید می‌شد بسیاری از مشکلات نسل‌های قبلی را حل کرده بود اما برخی از رانندگان اعلام کردند پنجره‌ها و سیستم گیربکس این مدل، مشکلاتی دارد.

۲. نیسان پث فایندر؛ SUV

نیسان پث فایندر یکی از پرطرفدارترین محصولات این شرکت در بازارهایی مانند ایالات متحده است که به دلیل مشکلات بیشمارش، با وجود محبوبیت یکی از بدنام‌ترین و غیرقابل اعتمادترین مدل‌های این شرکت نیز لقب گرفته است. هر چند پیدا کردن مدل‌های جدید این خودرو در ایران تقریبا غیرممکن است اما اگر روزی خواستید این مدل را بخرید، بهتر است به هیچ وجه سراغ مدل‌های بین ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ نروید.

پث فایندر

نیسان پث فایندر وصله نچسب این شرکت ژاپنی بود! خودرویی که به دلیل مشکلاتش نه برای استفاده شهری مناسب بود و نه آفرود.

نسل سوم پث فایندر که در این سال‌ها تولید می‌شد، مجموعه‌ای کامل از مشکلات مختلف بود. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این مدل که آمریکایی‌‎ها از آن با نام «شیک توت فرنگی» یاد می‌کردند، زمانی اتفاق می‌افتاد که واسکازین این خودروی نیسان با آب رادیاتور ترکیب می‌شد و مشکلات بزرگی را به وجود می‌آورد.

هر چند بیشتر خریداران این شاسی بلند، به خودرویشان به چشم یک ماشین خانوادگی و پرفضا نگاه می‌کردند اما برخی از خریداران هم به امید آفرود این مدل را خریداری کردند. مشکلات فنی این مدل باعث شد پث فایندر نه تنها یک خودروی شهری مناسب باشد، بلکه به کابوس آفرودبازها تبدیل شود. بسیاری از خریداران پث فایندرهای خود را به کمپانی پس دادند یا آن را پس از مدتی کوتاه به فروش رساندند.

با این حال اگر جزو عاشقان پث فایندر هستید و در ایران زندگی می‌کنید، می‌توانید سراغ خرید نسل اول این خودرو بروید که بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۵۵ تولید می‌شد. هر چند این نسل از پث فایندر حالا قدیمی شده اما مشکلات این نسل، بسیار کمتر از نسل‌های جدیدتر این خودروی غیرقابل اعتماد نیسان است. نسل اول PathFinder با قیمتی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

۳. نیسان روگ؛ یک SUV شکست‌خورده دیگر از نیسان

نیسان روگ هم مانند پث فایندر، یکی دیگر از خودروهای شاسی بلند نیسان است که با وجود فروش بالا، مشکلات زیادی هم دارد به عنوان یکی از غیرقابل اعتمادترین خودروهای این برند ژاپنی شناخته می‌شود. در سال ۲۰۱۷ میلادی، این مدل به عنوان پرفروش‌ترین خودروی نیسان شناخته شده بود و پیش از این هم آمار فروش فوق‌العاده‌ای داشته است.

نیسان روگ

نیسان روگ با وجود تجربه فروشی فوق‌العاده، نتوانست یک خودروی قابل اعتماد باشد و مشکلات بیشماری داشت.

فروش بالای این مدل، باعث می‌شد مشکلاتش هم زودتر به چشم بیاید و انتقادات خریداران از این خودرو چند ماه پس از خرید آغاز شد. موج فروش این مدل به سرعت آغاز شد و فروشندگان سعی می‌کردند نیسان روگ خود را زیر قیمت به خریداران بفروشند.

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند سیستم گیربکس و انتقال نیروی این خودرو هم مشکلاتی داشته است. در کنار گیربکس، سیستم تهویه این خودرو هم برای کاربرانش مشکل‌ساز شده بود. نسل اول این خودرو مشکلات زیادی در بخش انتقال قدرت و تعلیق داشت و با ایرادات کوچکی که در بخش‌های دیگر داشت، به یکی از غیرقابل اعتمادترین خودروهای نیسان تبدیل شد.

این نسل که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ میلادی تولید می‌شد، با ایرادات عجیبش بین کاربران شناخته شد و پیشنهاد می‌کنیم حتی در صورت وارد شدن روگ، سراغ خریدش نروید. نسل دوم روگ هم که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ تولید می‌شد، هر چند مشکلات شناخته شده نسل اول را نداشت اما به هیچ وجه خودروی قابل اعتمادی نبود.

با این حال همخانواده‌های این مدل به اندازه روگ دردسرساز نبودند و می‌توانند گزینه خوبی باشند. نسخه هیبریدی این مدل مشکلات فنی زیادی نداشت و خریداران به طور کلی از آن راضی بودند. روگ سلکت و روگ اسپورت که با نام قشقایی جی ۱۱ نیز شناخته می‌شود، از نظر قابل اعتماد بودن عملکرد خوبی داشتند و در صورت ورود به بازار ایران می‌توانند گزینه‌های خوبی برای خرید باشند. بقیه مدل‌های سری روگ از نظر قابل اعتماد بودن در رده‌بندی‌ها، بین نسل اول و نسخه هیبریدی جای می‌گیرند.

۴. نیسان ورسا؛ سدان کم‌فروغ!

با این که بازار خودروی کشورمان به دلیل شرایط اقتصادی پر از سدان‌های مختلف شده اما در بسیاری از نقاط جهان، افراد ترجیح می‌دهند سراغ خرید خودروهای شاسی بلند بروند. نیسان در بازار خودروهای SUV آمریکا گزینه‌های زیادی داشت اما تصمیم گرفت برای تصاحب بازار سدان‌های کوچک و شهری، گزینه خوب و تقریبا خوش‌قیمت را معرفی و راهی بازار کند. انتخاب نیسان، مدل ورسا بود که حالا به دلیل مشکلاتش، به عنوان یکی از بدترین خودروهای نیسان شناخته می‌شود.

نیسان ورسا

نیسان ورسا، برای پر کردن جای خالی یک سدان جمع و جور در بازار آمریکا وارد میدان شد اما با شکستی سخت، این کشور را ترک کرد.

اگر روزی نیسان ورسا کارکرده وارد کشور شد، بهتر است پیش از خرید خوب آن را بررسی کنید تا با مشکلات شناخته شده این مدل، رو به رو نشوید. دو نسل اول این خودرو ایرادات زیادی داشتند و خریداران زیادی تصمیم به پس دادن خودرو به شرکت گرفتند. البته مشکلات ورسا خیلی بزرگ نبود و به مواردی مثل ایربگ، کمربند ایمنی و … محدود می‌شد. با این حال برخی از خودروهای فروخته شده، مشکلاتی در سیستم احتراق، انتقال قدرت، ترمز و جی پی اس داشتند.

هر چند برای برخی از خریداران ورسا نوت گزینه بهتری به نظر می‌رسید اما این مدل هم از مشکلات بیشمار ورسا بی‌بهره نبود و خریدارانش را کلافه کرد. گزارش‌ها نشان می‌دهند مشکلات مربوط به سیستم احتراق و کیسه هوا در این مدل نیز وجود داشتند. مونتاژ بدنه ورسا نوت نیز تعریفی نداشت. فروش این مدل در ایالات متحده آمریکا پس از مدتی متوقف شد و نیسان، مدل ورسا را در دیگر کشورها به فروش رساند.

۵. نیسان ماکسیما؛ محبوب قدیمی ایرانی‌ها!

در دهه هشتاد شمسی، ماکسیما یکی از محبوب‌ترین خودروها میان ایرانی‌ها بود و در آن زمان، جزو بهترین خودروهای موجود در بازار محسوب می‌شد. ماکسیما بیش از ۴۰ سال است که تولید می‌شود و برخی از نسل‌های این مدل مانند نسل وارد شده به ایران، از نظر کیفیت و قابل اعتماد بودن در سطح خوبی قرار دارند. با این حال بسیاری از نسل‌های ماکسیما، از نظر کیفی در سطح خوبی نبودند و باعث نارضایتی خریداران شدند.

نیسان ماکسیما

ماکسیما با این که یکی از محبوب‌ترین خودروهای خارجی در بازار ایران است اما در بسیاری از کشورها، به عنوان یک خودروی قابل اعتماد شناخته نمی‌شود.

نسل پنجم ماکسیما وارد کشورمان شد و هنوز هم طرفداران زیادی دارد. با این حال نسل بعدی این ژاپنی جذاب، نتوانست عملکرد خوب نسل قبل را تکرار کند و از نظر غیرقابل اعتماد بودن، یکی از بدترین خودروهای تاریخ نیسان است.

نسخه‌های تولید شده بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸، برای خریداران بدترین گزینه ممکن بودند. نه تنها این مدل‌ها به مشکلات فنی گیربکس و جعبه فرمان رنج می‌بردند، بلکه از نظر قیمتی هم در مقایسه با رقبا گران‌تر به نظر می‌رسیدند. حتی در مقایسه با دیگر نسل‌های ماکسیما، نسل ۶ از نظر به صرفه بودن یک گزینه غیرعقلانی به نظر می‌رسید.

همان طور که گفتیم، نسل پنج ماکسیما گزینه قابل اعتمادتری است. نسخه‌های تولید شده بین سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۹ هم از نظر مشخصات و قیمت، می‌توانند گزینه خوبی باشند. در میان نسخه‌های جدید این ژاپنی پرطرفدار هم مدل‌های تولیدی میان سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، گزینه‌های قابل اعتمادی هستند و از تست‌های مختلف سربلند بیرون آمده‌اند.

سخن پایانی

این پنج خودرو نیسان، هر چند جزو بدترین خودروهای تولید شده توسط این شرکت ژاپنی هستند اما همچنان در مقایسه با بسیاری از خودروهای موجود در بازار کشورمان، گزینه‌های بهتری به نظر می‌رسند. ایرادات این مدل‌ها، در مقایسه با مشکلات عجیبی مانند حذف عایق حرارتی ساینا و مشکلات ایمنی بسیاری از خودروهایی که هر روز سوار آن‌ها می‌شویم، خیلی جدی به نظر نمی‌رسد و ماکسیما، آلتیما، پث فایندر، روگ و ورسا در صورت ورود به بازار ایران، می‌توانند یکی از بهترین انتخاب‌های خریداران باشند.

نظر شما درباره این پنج خودرو غیر قابل اعتماد نیسان چیست؟ آیا این مدل‌ها را به خودروهای موجود در بازار ایران ترجیح می‌دهید؟ در بخش نظرات با گجت نیوز همراه شوید!