سونی از پلی استیشن پورتال رونمایی کرد؛ استریم PS5 با گجت 200 دلاری

سونی دستگاه استریم پلی استیشن پورتال را معرفی کرد. کنسول دستی PS Portal امکان تجربه بازی‌های پلی استیشن 5 با کیفیت 1080p را فراهم می‌کند.

به‌جز سری کنسول‌های خانگی شرکت سونی، کنسول‌های دستی یا قابل حمل آن هم همیشه طرفداران خاص خود را داشته‌اند. در حالی که طرفداران انتظار یک کنسول دستی جدید از سونی را می‌کشیدند، این شرکت ژاپنی چند ماه قبل از یک وسیله جانبی جدید برای پلی استیشن 5 با نام پراجکت Q رونمایی کرد؛ این محصول هرچند همان کنسول دستی مرسومی که انتظار می‌رود نیست، تجربه‌ای مشابه را برای علاقه‌مندان به این نوع کنسول‌ها به دنبال می‌آورد. حالا سونی نسخه نهایی آن را رسماً با نام «پلی استیشن پورتال» (PlayStation Portal) معرفی کرده است.

معرفی رسمی دستگاه استریم پلی استیشن پورتال

کنسول دستی پلی استیشن پورتال - PlayStation Portal

پلی استیشن پورتال در واقع یک دستگاه استریم است که امکان تجربه بازی‌های پلی استیشن 5 به‌واسطه سرویس «پلی استیشن ریموت پلی» (PS Remote Play) را فراهم می‌کند؛ فقط کافی است کاربر به وای‌فای دسترسی داشته باشد. این دستگاه مجهز به یک نمایشگر 8 اینچی ال‌سی‌دی با رزولوشن 1080p و نرخ تازه‌سازی 60 هرتز است که در دو طرف آن دو بخش کنترلر دوال سنس پلی استیشن قرار دارند. همچنین از جک هدفون 3.5 میلی‌متری، پورت یو اس بی سی و اسپیکرهای نصب شده در قسمت بالا بهره می‌برد.

پی اس پورتال یا پراجکت Q سابق در نتیجه برخورداری از کنترلر دول اسنس قابلیت‌های مثل بازخورد لمسی و تریگرهای تطبیقی دارد. همچنین در بازی‌های معدودی، قابلیتی تحت عنوان «تاچ‌پد مجازی» را روی نمایشگر خود ارائه می‌کند.

کنسول دستی پلی استیشن پورتال - PlayStation Portal

برای اینکه کاربر بتواند با PS Portal بازی‌های پلی استیشن 5 را تجربه کند، باید اتصال اینترنت با حداقل سرعت 5 مگابیت بر ثانیه‌ای داشته باشد. به گفته سونی، برای بهترین تجربه ممکن به سرعت دست کم 15 مگابیت بر ثانیه‌ای نیاز است. ضمناً این دستگاه فقط از بازی‌هایی پشتیبانی می‌کند که روی کنسول پلی استیشن 5 فرد نصب شده باشند. امکان اجرای بازی‌های اشتراک پریمیوم سرویس پلی استیشن پلاس از طریق آن وجود ندارد و در مجموع هیچ بازی یا فایل رسانه‌ای دیگری به‌صورت لوکال قابل اجرا نیست.

این دستگاه استریم جدید سونی برای برقراری اتصال فقط با وای‌فای و پلی استیشن لینک، استاندارد اختصاصی سونی سازگار است و از بلوتوث پشتیبانی به عمل نمی‌آورد؛ موضوعی که احتمالاً برای عده بسیاری جای تعجب داشته باشد.

کنسول دستی پلی استیشن پورتال - PlayStation Portal

پلی استیشن پورتال در تاریخ دیرتری در سال جاری میلادی با قیمت 200 دلار عرضه خواهد شد. سونی وعده داده است که در آینده نزدیک تاریخ عرضه دقیق و جزئیات بیشتری درباره آن به اشتراک بگذارد. در نهایت، نظر شما کاربران گجت نیوز راجع به این محصول جدید کمپانی سونی چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*