چری جیکو

چری با محصولات برند جیکو به جنگ خودروسازان بزرگ جهان می‌رود

شرکت چری برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای برای بازارهای جهانی دارد و می‌خواهد با برند جیکو، به جنگ بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا برود. برند جیکو قرار است به زودی محصولات جدید خود برای بازارهای جهانی را معرفی کند.

چری یکی از شناخته‌ شده‌ترین خودروسازان چینی در کشورمان است که پس از کمرنگ شدن حضور برندهای باکیفیت جهانی در بازار کشورمان، توانست توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. چری مدت‌ها است به فکر حضوری قدرتمندتر در بازارهای جهانی است و حالا می‌خواهد با برند جیکو، با غول‌های خودروسازی جهان به رقابت بپردازد.

جیکو، جاه‌طلبی تازه چری!

جیکو برند جهانی چری محسوب می‌شود که به تازگی در نمایشگاه خودرو شانگهای در مقابل رسانه‌هایی از سرتاسر جهان رونمایی شد. احتمالا در آینده‌ای نزدیک گستره فعالیت‌های جیکو افزایش پیدا کند اما در حال حاضر این برند به عنوان یک تولیدکننده خودروهای SUV شناخته می‌شود. خودروهای شاسی بلند جیکو، به زودی راهی بازارهای جهانی خواهند شد.

چری جیکو

طراحی کلی خودروهای جیکو در مقایسه با چری جذاب‌تر شده تا این برند بتواند در بازارهای اروپایی عملکرد خوبی داشته باشد.

اولین محصول این زیربند چری، با نام جیکو ۷ راهی بازار می‌شود. طراحی این مدل از سنگ‌های تراش خورده توسط آب‌های جاری الهام گرفته است. در کنار این مدل، جیکو ۹ نیز در آینده‌ای نزدیک برای بهترین شاسی‌بلند‌های جهان راهی بازار می‌شود. این مدل در اصل همان تیگو ۹ است که نسل‌های قبلی‌اش در ایران حضور داشتند.

چری می‌خواهد برند جدیدش به کاربران این موضوع را یادآور شود که باید به اصل زندگی بازگردند و سفری تازه و باکیفیت را آغاز کنند. به بیانی دیگر، جیکو قرار است محصولاتی آفرود با کیفیت مناسب تولید کند.

با توجه به این که محصولات قبلی شرکت چری نیز در بازار ایران حضور قدرتمندی داشتند، این احتمال وجود دارد که جیکو هم در آینده‌ای نزدیک وارد بازار ایران شود. البته این موضوع به شکل رسمی تایید نشده و باید منتظر اخبار بیشتری بمانیم. چری می‌تواند با واردات خودروهای جیکو، بازار خودروهای چینی را از مدل‌هایی مانند دایون Y7 بگیرد.

 فلسفه برند جیکو چیست؟

برند جایکو

به طور کلی می‌توان گفت جایکو با توجه به طراحی جذاب و سابقه چری، شانس خوبی برای موفقیت در بازارهای جهانی دارد.

خودروهای جیکو چری قرار است شاسی‌بلندهای شهری قدرتمندی باشند که می‌توانند برای سفر و زدن به دل طبیعت نیز یک گزینه خوب و دوست‌داشتنی باشند. به طور کلی طراحی خودروهای جیکو در مقایسه با چری کمی خشن‌تر است و از طراحی ماشین‌های چینی دورتر شده تا به کام رانندگان اروپایی بیشتر خوش بیاید. مسئولان چری حتی برای نام‌گذاری برند جدیدشان از آلمانی‌ها کمک گرفتند! در نام‌گذاری این برند، از کلمه آلمانی یگر با معنای شکارچی الهام گرفته شده و طراحی کلی محصولات نیز قرار است شباهت بیشتری به خودروهای اروپایی و آلمانی داشته باشد.

هدف این برند بیشتر کردن ارتباط انسان با طبیعیت است؛ هر چند این هدف برای یک برند خودرو خیلی جذاب به نظر نمی‌رسد اما جیکو روی این ایده مانور زیادی می‌دهد. باید دید این برند جدید چینی می‌تواند با پشتیبانی چری، در مقابل غول‌های خودروسازی جهان عملکرد مناسبی داشته باشد یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*