حذف برنامه های Cleaner

گوگل تمام برنامه‌های کلینر را از پلی استور حذف می‌کند

گوگل با هدف عاری کردن پلی استور از بدافزارها و افزایش امنیت این فروشگاه، تصمیم به حذف برنامه های Cleaner از پلی استور گرفته است.

در تلاشی برای عاری کردن پلی استور از بدافزارها و برنامه‌های ناخواسته، گوگل به اسکن برنامه‌های بالقوه خطرناک ادامه می‌دهد و حتی آنها را از فروشگاه حذف می‌کند. گوگل همیشه بررسی اپلیکیشن‌هایی که به کاربران وعده‌های جعلی می‌دهند و بدافزار توزیع می‌کنند را در دستور کار خود قرار داده است. گاهی اوقات در این فرآیند، برنامه‌های اصلی نیز به دلیل مکانیسم حذف خودکار در فروشگاه گوگل پلی آسیب می‌بینند.

در جدیدترین اقدام، گوگل شروع به حذف برنامه های Cleaner از جمله SD Maid کرده است. توسعه‌دهندگان این برنامه‌ها در واکنش به این اقدام ناگهانی، مشکلات خود را در ردیت به‌اشتراک گذاشتند و از حذف و فسخ کامل حساب خود از گوگل پلی اطلاع دادند.

حذف برنامه های Cleaner از پلی استور

به نظر می‌رسد برنامه SD Maid به دلیل نقض خط‌مشی Stalkerware گوگل حذف شده است. با توجه به ادعای توسعه‌دهنده‌ی این برنامه، چنین ویژگی‌ای در SD Maid وجود ندارد که توسعه‌دهندگان را قادر به کنترل حریم خصوصی و داده‌های کاربر کند و حتی کد منبع SD Maid در GitHub فهرست شده است.

دلیل دقیق حذف این مورد از برنامه های Cleaner از پلی استور این‌گونه آمده است:

ما یک الگوی پرخطر یا سوءاستفاده مرتبط با حساب برنامه‌نویس شما را شناسایی کرده‌ایم و طبق بخش 8.3/10.3 توافق‌نامه توزیع برنامه‌نویس گوگل پلی این اقدام را انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید:

مراقب این برنامه های مخرب در گوگل پلی استور باشید؛ میلیون ها نفر در معرض خطر!

درواقع عباراتی در توضیحات SD Maid وجود دارد که می‌تواند آن را در دسته‌بندی اپلیکیشن‌های مشکوک که نیازمند حذف خودکار هستند قرار دهد. با مرور توضیحات SD Maid App، می‌توانیم برخی از کلیدواژه‌ها را شناسایی کنیم که تعجب‌آور هستند. در اینجا بخشی از توضیحات آن آمده است:

  • کل دستگاه خود را مرور کرده و فایل‌ها را از طریق یک کاوشگر فایل به‌طور کامل دستکاری کنید.
  • فایل های اضافی را از سیستم خود حذف کنید.
  • برنامه‌های کاربر و سیستم نصب شده را مدیریت کنید.
  • فایل‌هایی را که قبلاً به برنامه‌های حذف‌نشده تعلق داشتند، شناسایی کنید.
  • برنامه‌ها را به‌طور کامل پاک‌سازی و فایل‌ آن‌ها را حذف کنید.
  • فایل‌ها را براساس نام، محتوا یا تاریخ جستجو کنید.
  • یک نمای کلی از فضای ذخیره‌سازی دستگاهتان دریافت کنید.
  • ابزارها را به صورت خودکار بر اساس برنامه یا از طریق ویجت‌ها اجرا کنید.
  • تصاویر، موسیقی یا اسناد تکراری را مستقل از نام یا مکان شناسایی کنید.

حذف برنامه های Cleaner از پلی استور

بسیاری از توسعه‌دهندگان سایر برنامه‌ها می‌گویند که گوگل دلیلی مشابه را برای توجیه حذف برنامه های Cleaner از پلی استور ذکر کرده است. با این حال، ما مطمئن نیستیم که دلیل دقیق چه چیزی می‌تواند باشد، اما گوگل پیش از این در مورد دستورالعمل‌های جدید مربوط به برنامه‌هایی با رفتار فریب‌دهنده هشدار داده بود و برنامه‌هایی که روش کار دقیق خود را توضیح نمی‌دهند در دسته‌بندی چنین اپلیکیشن‌هایی قرار می‌گیرند.

خط‌مشی «رفتار فریبنده» به نوعی برای برنامه‌های پاک‌کننده که خود را به‌عنوان برنامه‌های تقویت‌کننده سرعت عرضه می‌کنند، اعمال می‌شود. با اینکه درک چنین سیاستی ممکن است کمی دشوار باشد، اما گوگل بهتر می‌داند کدام اپلیکیشن خط‌مشی‌های پلی استور را نقض می‌کند و نیاز است حذف شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*