مرسدس بنز EQB مدل 2024 فیس لیفت

فیس لیفت شاسی بلند مرسدس بنز EQB با انواع و اقسام امکانات روز معرفی شد

مرسدس بنز فیس لیفت شاسی بلند EQB را معرفی کرد. کراس اوور برقی ای کیو بی مدل 2024 علاوه بر طراحی تازه، امکانات و تجهیزات پیشرفته‌تری دارد.

مدل جدید فیس لیفت کراس اوور الکتریکی EQB در کنار همتای کوچک‌تر آن EQE به‌تازگی از راه رسید. مرسدس بنز برای این شاسی بلند خود علاوه بر طراحی جدید، امکانات تازه‌ای را هم در نظر گرفته است؛ از قابلیت Plug & Charge برای شارژ راحت‌تر تا نمایشگر مرکزی 10.25 اینچی با جدیدترین نسل سیستم مولتی مدیا مرسدس.

جزئیات مرسدس بنز EQB مدل 2024 فیس لیفت

نمای جلو مرسدس بنز EQB مدل 2024 فیس لیفت

نسخه جدید شاسی بلند برقی مرسدس بنز EQB از پنل جدید جلوپنجره با الگو ستاره‌ای مرسدس برخوردار شده است تا مثل بقیه محصولات سری EQ به‌روز شود. در ناحیه عقب این خودرو لوکس آلمانی هم چراغ‌های ال‌ای‌دی با طراحی جدید دیده می‌شوند. در مجموع، همان‌طور که از یک فیس لیفت انتظار می‌رود، تغییرات صورت گرفته در نمای بیرونی آن محدودند.

نمای عقب مرسدس بنز EQB مدل 2024 فیس لیفت

با ورود به کابین ای کیو بی فیس لیفت مدل 2024 نمایشگر لمسی در مرکز داشبورد را می‌توان دید که بر پایه نسل جدید سیستم مولتی مدیا یا اطلاعات و سرگرمی MBUX کار می‌کند. سه سبک بصری متفاوت با عناوین Subtle ،Sporty و Classic و سه حالت عملکردی Navigation ،Assistance و Service برای این نمایشگر پیش رو قرار گرفته‌اند. همچنین عملکرد کنترل صوتی نسبت به مدل سال گذشته ارتقا پیدا کرده است تا راننده بتواند به‌شکل دقیق‌تری با این سیستم تعامل برقرار کند و روی فرمان سه‌پر این خودرو کنترل‌های لمسی برای راحتی راننده تعبیه شده است.

کابین مرسدس بنز EQB مدل 2024 فیس لیفت

مرسدس بنز برای EQB فیس لیفت سیستم صوتی فراگیری برمستر با آپشن صداهای تولید شده به‌همراه کامپیوتر تحت عنوان Sound Experiences را ارائه می‌کند. ضمناً سیستم صوتی فراگیر دالبی اتموس جزو آپشن‌های این خودرو است که تجربه صوتی عمیق درگیرکننده‌ای را برای راننده به دنبال می‌آورد؛ حتی بنا به گفته مرسدس بنز، دقت اصوات این سیستم عملاً در همان حد و اندازه‌ای است که خوانندگان در استودیو هنگام ضبط به آن فکر می‌کردند.

نسخه 250 پلاس کراس اوور ای کیو بی برای تامین قوای محرکه خود از یک موتور الکتریکی 188 اسب بخاری بهره می‌برد. نسخه‌های 300 4Matic و 350 4Matic ولی مجهز به دو موتور الکتریکی‌اند که یکی در محور عقب و دیگری در محور جلو نصب شده است. این پیشرانه 2 موتوره در نسخه 300 می‌تواند 225 اسب بخار قدرت تولید کند، در حالی که خروجی آن در نسخه 350 به 288 اسب بخار می‌رسد.

کراس اوور برقی ای کیو بی مدل 2024

منبع تغذیه همه این نسخه‌ها یک باتری پک با ظرفیت قابل استفاده 70.5 کیلووات ساعتی خواهد بود که قابلیت شارژ AC با توان 9.6 کیلووات و فست شارژ DC با حداکثر توان 100 کیلووات برای آن فراهم شده است. این شاسی بلند مرسدس بنز قابلیتی با نام Plug & Charge هم دارد که به‌وسیله آن، شارژ خودکار خودرو با اتصال کابل بدون نیاز به احراز هویت یا ارائه اطلاعات توسط راننده ممکن می‌شود.

جهت ارتقای عملکرد سیستم‌های کمک‌راننده مرسدس EQB مدل 2024 فیس لیفت یک دوربین مونو چندمنظوره و دوربین دید عقب جدید برای آن در نظر گرفته شده. حتی بهبودهایی در این خودرو آلمانی در زمینه فناوری‌های کمک‌راننده صورت پذیرفته است؛ مثلاً دستیار فعال نگهداری خودرو در خط حالا به‌جای اعمال نیرو ترمز، در فرمان‌گیری ایفای نقش می‌کند. شما کاربران گجت نیوز در ادامه نظرات خود نسبت به مرسدس بنز EQB مدل 2024 فیس لیفت را به اشتراک بگذارید.