پهپاد FIMI Manta

پهپاد جدید شیائومی با قیمت 191 دلار، ظاهری شبیه به سفیه‌های فضایی دارد

پهپاد FIMI Manta توسط زیرمجموعه شیائومی در چین معرفی شد. این پهپاد عمود پرواز چینی، ظاهری شبیه به سفینه‌های فضایی دارد.

شیائومی از پهپاد جدید خود رونمایی کرد که در بسته بندی نسخه PNP-FC با کنترلر پرواز، کنترل‌کننده سرعت الکترونیکی (ESC) و GPS عرضه می‌شود. پهپاد FIMI Manta دارای طراحی خاصی است که شبیه بال پرنده به نظر می‌رسد. بال پرنده Y3 شکل و روتورهای کج شونده به این پهپاد جدید اجازه می‌دهند مانند یک هلیکوپتر معلق باشد و به طور موثر مانند یک هواپیما پرواز کند.

پهپاد انقلابی شیائومی همچنین می‌تواند به صورت عمودی بلند شود و فرود بیاید که آن را به یک هواگرد برخاست و فرود عمود تبدیل می‌کند. هواگرد برخاست و فرود عمود (Vertical Take off and Landing) یا به اختصار ویتول (VTOL) که به صورت غیررسمی به آن هواگرد عمودپرواز می‌گویند، هواگردی است که می‌تواند بدون اتکا به باند فرودگاه به صورت عمودی از زمین بلند شده، در یک نقطه از هوا شناور گردد و به صورت عمودی فرود بیاید.

پهپاد FIMI Manta

این پهپاد دارای زمان پرواز چشمگیر تا 85 دقیقه و وزن حدود 500 گرم است. پهپاد FIMI Manta از طراحی مدولار بهره می‌برد که بر مونتاژ ساده و تعویض قطعات متمرکز شده است. این دستگاه از یک ساختار شیب چهار پیوندی با مکانیسم‌های قفل، همراه با چرخ دنده‌های فلزی و بازوهای تکان دهنده تمام فلزی استفاده می‌کند که دوام و نگهداری آسان را فراهم می‌کند.

این پهپاد انقلابی دارای یک محفظه باتری جادار است که انواع باتری‌های مختلف مانند 3S1p18650، 4S1p18650 و 3S1p21700 را در خود جای می‌دهد. همچنین یک محفظه تجهیزات همه کاره دارد که از انتقال آنالوگ و با کیفیت بالا پشتیبانی می‌کند. علاوه‌براین، پهپاد FIMI Manta می‌تواند به دوربین سه محوره G21 Pro FIMI برای بهبود قابلیت‌های ضبط ویدیو مجهز شود.

دیدگاه مردم در مورد پهپاد جدید شیائومی به دو دسته متفاوت تقسیم می‌شود. برخی بر این باورند که هزینه مونتاژ نسبتاً زیاد است و این نشان می‌دهد اگرچه این پهپاد از طراحی و ویژگی‌های حرفه‌ای بهره می‌برد، اما ممکن است علاقه‌مندان با تجربه را به طور کامل راضی نکند.

از سوی دیگر، برخی مخالف این تفکر هستند و معتقدند علیرغم قیمت بالا، پهپاد جدید FIMI می‌تواند با معرفی دیدگاه‌های نوآورانه و پیشرفت‌های آینده، تأثیر مثبتی بر پهپادهای DIY داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*