آزاد سازی قیمت خودرو

واکنش شورای رقابت به احتمال آزادسازی قیمت خودرو

اخیرا خبری منتشر شد مبنی بر این‌که وزارت صمت به‌دنبال حذف قیمت‌گذاری دستوری و آزادسازی قیمت خودرو است که همین خبر واکنش شورای رقابت را به‌همراه داشت.

طبق خبرهای منتشر شده، وزارت صمت طرح حذف قیمت گذاری دستوری و آزادسازی قیمت خودرو را در دستور کار خود قرار داده است. از این رو چنین پرسشی مطرح می‌شود که آیا باز هم شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو حذف خواهد شد؟ در همین راستا شورای رقابت با تکذیب این خبر عنوان کرد این شورا همچنان متولی قیمت‌گذاری خودرو است.

آزادسازی قیمت خودرو منتفی است

سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی شورای رقابت با تکذیب خبر آزادسازی قیمت خودرو عنوان کرد بر اساس فصل 9 اصل 44، شورای رقابت باید بازارهای انحصاری را شناسایی کند و برای کنترل مدیریت آن بازار با هدف رونق بازار راهکار و دستورالعمل ارائه دهد.

آزاد سازی قیمت خودرو

توکلی در ادامه بیان کرد در واقع شورای رقابت در تلاش است تا بازار به سطحی از رقابت‌پذیری برسد که دیگر به حضور شورا و سایر نهادها در تنظیم‌گیری نیازی نباشد؛ اما در شرایطی که بازار خودرو در حال تحمل فشارهای داخلی و بیرونی زیادی بوده و خودرو به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده، وجود شورا الزامی است. این شورا سعی دارد شکاف و حباب میان قیمت بازار و تولیدکننده را کم کند و با حذف دلالان، محصولات را به دست مصرف‌کنندگان نهایی برساند.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت با اعلام این‌که هم‌اکنون شرایط بازار خودرو آرام و با ثبات است، گفت اظهارنظرهای غیر کارشناسی، غیر واقعی و جهت‌دار باعث التهاب بازار خواهد شد. از این رو امیدواریم که چنین اظهارنظرهایی کاهش پیدا کند. در واقع حذف شورای رقابت باعث از بین رفتن ثبات ‌آرامش بازار خودرو خواهد شد.

توکلی با اعلام این‌که شورای رقابت تمایلی ندارد تا به‌عنوان تنظیم‌گری در بازار خودرو حضور داشته باشد، گفت ما در حال اجرای یک تکلیف قانونی هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*