سریعترین شارژر گوشی

چگونه سریعترین شارژر متناسب با گوشی خود را انتخاب کنیم

انتخاب سریعترین و مطمئن‌ترین شارژر برای گوشی موبایل کار چندان ساده‌ای نیست. در ادامه این متن سعی داریم روش‌های انتخاب یک شارژر مناسب را توضیح دهیم.

با وجود اینکه امروزه تقریبا تمامی گوشی های موبایل پریمیوم، میانرده و حتی اقتصادی از شارژ سریع بهره می‌برند، اما این فناوری به‌طور کلی ایده‌ای جدید به شمار رفته و قدمت آن در طولانی‌ترین حالت، به ده سال می‌رسد!

پیش‌تر زمان شارژ کامل گوشی‌های موبایل چندان تفاوتی با امروز نداشت. با این وجود، رساندن باتری از صفر درصد به عددی مثل 50 درصد، به لطف توسعه فناوری‌های شارژ سریع، در گوشی های مدرن بسیار سریع‌تر است.

پس از معرفی شارژ سریع در سال 2013، برندهای مختلفی در صدد جا انداختن استانداردهای شارژ سریع خود در سطح منطقه‌ای و جهانی بودند؛ به‌طوری که رقابت شدیدی بین کوالکام و برخی رقبای عموما چینی در این مسیر شکل گرفت. به‌عنوان مثال، در آن سال، اوپو و وان پلاس استاندارد VOOC Flash Charge را معرفی کردند و هواوی و مدیاتک نیز به ترتیب استانداردهای SuperCharge و PumpExpress+ را معرفی نمودند.

سرانجام پس از جدل‌ها و رقابت‌های بسیار، استانداردهای USB Power Delivery که بر پایه سوکت‌های شارژ یو اسی بی نوع C پایه‌ریزی شده بودند، به‌عنوان مطرح‌ترین استانداردها در زمینه شارژ سریع به رسمیت شناخته شدند و گوگل نیز از سال 2016 و نسخه هفتم اندروید، توسعه دهندگان را به سمت استفاده از USB Power Delivery به‌جای سیستم‌های شارژ سریع سوق داد!

اندروید USB

این کمپانی در سال 2016، کاربران گوشی‌های اندرویدی مجهز به درگاه USB-C را به‌طور جدی از استفاده از سایر روش‌های شارژ منع کرد.

از آن زمان، استاندارد USB-C به‌عنوان یک استاندارد در اکثر دستگاه‌ها و گجت‌های مختلف پذیرفته شد؛ به‌طوری که امروزه تقریبا تمامی گوشی های هوشمند و تبلت‌های مدرن اندرویدی و حتی دیگر دستگاه‌هایی نظیر مک بوک‌ها به درگاه USB-C مجهز هستند.

قوانین وضع شده توسط اتحادیه اروپا و سایر مراجع قانون‌گذار نیز بسیاری کمپانی‌ها مثل اپل را هم موظف کرده که تا پایان سال آینده، تمامی گجت‌های خود را به این درگاه‌ها مجهز کنند. بنابراین تعداد دستگاه‌های مجهز به پورت USB-C در سال آینده افزایش بیشتری هم خواهد یافت.

با در نظر گرفتن این شرایط، انتخاب سریعترین شارژر که برای یک گوشی خاص مناسب باشد به کار سختی تبدیل می‌شود. به همین جهت امروز قصد داریم در گجت نیوز، مشخصات مورد نیاز یک شارژر ایده‌آل برای دستگاه‌های متفاوت را بیان کنیم تا انتخاب را کمی برایتان راحت‌تر نماییم.

سریعترین شارژر سازگار با گوشی من چه ویژگی‌ها و مشخصاتی دارد؟

سریعترین شارژر گوشی

پروسه انتخاب شارژ مناسب برای یک گوشی موبایل از دو جهت فرآیندی جذاب و البته سخت است. نخست آن که کمپانی‌های گوشی‌ساز معمولا شارژر را از جعبه محصولات خود حذف می‌کنند. بنابراین نمی‌توان مطمن شد که چه استاندارد یا حتی توانی برای شارژ هر دستگاه مناسب است!

از سوی دیگر، برندهای مختلف نیز به‌طور دائمی در حال تبلیغ تکنولوژی‌های پیشرفته شارژ سریع تحت نام‌هایی تجاری مثل Fast Charge یا Super Fast Charge می‌کنند؛ بدون این که تفاوت این استانداردها و فناوری‌ها را برای کاربران مطرح کنند!

به‌عنوان مثال، سامسونگ، سیستم شارژ جدیدی تحت نام Super Fast Charging را معرفی کرده که بر پایه سیستم USB Power Delivery کار کرده و قرار است توان شارژ 25 وات یا بالاتر را به گوشی های موبایل بیاورد.

همین عدم اطلاع‌رسانی دقیق کمپانی‌های گوشی‌ساز به کاربران باعث می‌شود که انتخاب شارژر مناسب بر عهده خود کاربران قرار گرفته و تحقیق در این زمینه بر دوش خود آن‌ها بیفتد.

مهم‌ترین کاری که باید در حین انتخاب یک شارژر سریع مناسب برای گوشی خود انجام دهید، مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه و مشاهده توان استاندارد و حداکثر توان قابل پشتیبانی توسط باتری دستگاه است. سپس می‌توانید شارژر مناسب را بر این اساس برای گوشی خود انتخاب کنید.

به‌عنوان مثال، بر اساس اطلاعات رسمی مربوط به سری گوشی های گلکسی اس 23 سامسونگ، برای شارژ سریع این دستگاه‌ها به یک کابل USB-C با حداقل توان 25 وات و یک کابل با توانایی تحمل جریان 5 آمپر نیاز خواهید داشت. همچنین، به‌جز مدل پایه S23، حداکثر توان قابل تحمل سایر مدل‌ها برابر با 45 وات خواهد بود.

کابل USB

این مساله برای سایر دستگاه‌ها هم صادق است و می‌توانید با مطالعه دفترچه مشخصات محصول، از حداقل و حداکثر توان قابل پشتیبانی آن آگاه شوید تا سریعترین شارژر سازگار با گوشی خود را بر این اساس انتخاب کنید.

دقت کنید که شارژر برخی لپ تاپ ها مثل مک بوک می‌تواند برای شارژ بسیاری گوشی‌های مدرن مورد استفاده قرار گیرد. البته همیشه توصیه می‌شود برای شارژ هر دستگاه، یک آداپتور و کابل جداگانه در اختیار داشته باشید. با این وجود، در شرایط بحرانی می‌توانید از شارژ مک بوک برای شارژ گوشی و تبلت خود بهره ببرید.

به جز این مساله، مطالعه نقدهای نوشته شده در خصوص شارژر مد نظر شما در وبسایت فروشگاه‌های مطرح می‌تواند در خرید شارژر مناسب، کمک بزرگی به شما کند.

در این خصوص توصیه می‌شود که چه قصد خرید شارژر رسمی گوشی خود را دارید و چه از برندهای شخص ثالث مثل Anker اقدام به خرید می‌کنید، مطالعه نقدها را از یاد نبرید!

با انجام دادن همین دو کار ساده، انتخاب و خرید یک شارژر سریع مناسب با گوشی شما به‌سادگی امکان‌پذیر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*