شاهین

شاهین، کوییک و ساینا S با این قیمت ها در روسیه عرضه می‌شوند

قیمت شاهین، کوییک و ساینا S برای عرضه در بازار روسیه مشخص شد. در ادامه قیمت و مشخصات نسخه صادراتی شاهین، کوییک و ساینا اس را بررسی خواهیم کرد.

گروه خودروسازی سایپا مدتی قبل طرح عرضه محصولات خود در بازار روسیه را در دستور کار خود قرار داده بود و به‌تازگی نیز قیمت سه خودرو اقتصادی این گروه شامل شاهین، کوییک و ساینا اس برای عرضه در بازار روسیه طی سال 2024 مشخص شد.

قیمت شاهین، کوییک و ساینا S در بازار روسیه

خودرو شاهین به‌عنوان سدان پرچمدار و مدرن شرکت سایپا، ساینا اس در قالب یک سدان کوچک و کوییک نیز در قالب یک کراس ساب کامپکت در بازار روسیه عرضه خواهند شد که جزئیات قیمت و مشخصات آنها به شرح زیر است:

قیمت کوییک و ساینا S

شاهین

بر اساس اعلام سایت‌های روسی، ساینا اس و کوییک طبق پلتفرم X200 به‌عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده‌ی مزدا 121 مدل 1986 توسعه پیدا کردند. این دو خودرو از یک پیشرانه 1.5 لیتری 8 سوپاپ بنزینی بهره می‌برند و می‌توانند قدرتی برابر با 87 اسب بخار و گشتاور 128 نیوتن‌متار را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس دستی یا اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

شاهین

شرکت سایپا خودرو کوییک را با قیمت 1 میلیون و 500 هزار روبل روسیه برابر با 15 هزار و 750 دلار و خودرو ساینا اس را با قیمت 1 میلیون و 220 روبل روسیه برابر با 12 هزار و 800 دلار در بازار روسیه عرضه می‌کند.

قیمت شاهین در روسیه

طبق اعلام سایت‌های روسی، خودرو شاهین نیز طبق پلتفرم جدیدتری نسبت به دو محصول دیگر سایپا توسعه پیدا کرده که به شاسی پلتفرم تویوتا B نظیر تویوتا یاریس و ویتز 2005 نیز شباهت دارد. این محصول به یک پیشرانه 1.5 لیتری مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 109 اسب بخار و گشتاور 178 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT نیز قدرت تولیدی را به چرخ‌ها می‌رساند.

شاهین

شرکت سایپا خودرو شاهین را با قیمت 2 میلیون و 50 هزار روبل روسی برابر با 21 هزار و 520 دلار در روسیه عرضه می‌کند.

لازم به ذکر است در حال حاضر زمان آغاز فروش این محصولات سایپا در روسیه اعلام نشده و همچنین مشخص نیست نسخه صادراتی این خودروها به چه امکانات رفاهی و ایمنی مجهز خواهند بود.