دوربین سونی a6300 معرفی شد: سریع‌ترین فوکوس خودکار در دوربین های جهان

کمپانی سونی در بخش دوربین دارای سابقه زیاد و درخشانی است.این کمپانی به تازگی از دوربین DSLR جدید خد با نام آلفا ۶۳۰۰ ( a6300 ) رونمایی کرده لقب سریع‌ترین فوکوس خودکار در دوربین های جهان را به خود اختصاص داده است.این دوربین علاوه بر سرعت فوکس بسیار بالا ، قادر به ثبت ۱۱ عکس در ثانیه بوده و توانایی ویدیو با کیفیت ۴K را نیز داراست.

دوربین a6300 سونی از حسگر CMOS در ابعاد APS-C بهره می‌برد و تصاویر آن حداکثر ۲۴.۲ مگاپیکسلی است. فوکوس خودکار کاملاً جدید ۴D FOCUS در دوربین حرفه‌ای سونی به کار رفته که از ۴۲۵ نقطه برای تشخیص فاز بهره می‌گیرد. سرعت فوکوس خودکار بسیار زیاد است و ممکن است تنها ۵۰ میلی‌ثانیه برای فوکوس صحیح زمان صرف شود. به این ترتیب a6300 سونی از نظر تعداد نقاط فوکوس تشخیص فاز و همین‌طور سرعت فوکوس، رکوردشکنی می‌کند.

عکاسی پی‌درپی به همراه نمای زنده یا لایو ویو

پردازشگر تصویر در این مدل هم BIONZ X سونی است. به کمک پردازش تصویر قدرتمند، می‌توان عکاسی پی‌درپی با سرعت ۱۱ فریم بر ثانیه انجام داد و البته در حالت Live View سرعت این حالت عکاسی، ۸ فریم بر ثانیه است. مزیت DSLR جدید سونی نسبت به بدون‌آینه‌ها در همین ویژگی مفید است، می‌توان حین عکاسی پی‌در‌پی، تصویر را مشاهده کرد و دوربین را در جهتی که سوژه حرکت کرده، چرخاند. دقت کنید که فوکوس خودکار حین عکاسی پی‌در‌پی فعال است و به عنوان مثال اگر دنبال کردن سوژه را انتخاب کرده باشیم، نقاط فوکوس خودکار به سرعت جابجا می‌شوند تا سوژه همواره واضح باشد.

sony-a6300-1

فلاش دوربین حدود ۶ متر فاصله را پوشش می‌دهد و این در حالتی است که ISO روی عدد ۱۰۰ تنظیم شده باشد. ابعاد کلی دوربین ۱۲۰ در ۶۷ در ۴۹ میلی‌متر است. روی آن لنز‌های سری NEX یا همان Sony E قابل نصب است. همان‌طور که در تصویر زیر نمایان است، سونی لنزی با گشادگی دیافراگم F/3.5 الی ۵.۶ و فاصله‌ی کانونی ۱۶ تا ۵۰ میلی‌متر را پیشنهاد کرده است.

با a6300 می‌توان فیلم‌های ۴K هم تهیه کرد، بیت‌ریت ویدیوی ۴K در این دوربین، ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است و نرخ فیلم‌برداری می‌تواند ۴K@30 یا ۴K@24 و همین‌طور اسلوموشن ۱۰۸۰p@120 باشد. خوبختانه صدا هم به صورت استریو ضبط می‌شود. برای فیلم‌برداری ۴K تقریباً ۲۰ مگاپیکسل حسگر به کار می‌رود و مابقی، برش زده می‌شود.

نمایشگر DSLR جدید سونی، پنل TFT LCD با قطر ۳ اینچ و رزولوشن ۱ مگاپیکسلی (دقیقاً ۹۲۱۶۰۰ پیکسل) دارد و البته لمسی نیست. منظره‌یاب کوچک این دوربین هم از نوع الکترونیکی است و ضریب بزرگ‌نمایی ۰.۷ و رزولوشن ۲.۴ مگاپیکسلی دارد.

طبق معمول نگاهی به مثلث عکاسی داشته باشیم:

حساسیت نورسنجی بین ۱۰۰ تا ۲۵۶۰۰ است ولیکن می‌توان از ۵۱۲۰۰ نیز استفاده کرد. سرعت شاتر و در حقیقت زمان شاتر هم بین ۱/۳۰۰۰ ثانیه تا ۳۰ ثانیه تنظیم می‌شود. گشادگی نسبی دیافراگم بسته به لنز متفاوت است. خوشبختانه می‌توان از لنزهایی به جز سری E با استفاده از آداپتور مناسب، استفاده کرد.

سونی در a6300 از باتری لیتیوم-یونی NP-FW50 استفاده کرده که بنابر استاندارد CIPA برای ۴۰۰ عکس کفایت می‌کند. قیمت بدنه‌ی سونی a6300 حدود ۱۰۰۰ دلار است و به صورت ضدآب طراحی نشده، لنز تعویض‌شدنی آن هم طبق معمول هزینه‌ی جداگانه دارد.

sony-a6300-9

سونی همزمان با معرفی این دوربین، از لنزهای پرچم‌دار سری G Master نیز رونمایی کرده که شامل سه لنز فول‌فریم E-mount است:یک لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری ثابت F2.8 زوم استاندارد، یک لنز ۸۵ میلی‌متری F1.4 پرایم و نهایتاً یک لنز ۷۰-۲۰۰ میلی‌متری F2.8 تله‌فوتو.

در آخر شما را به دیدن تصاویری از این دوربین دعوت می کنیم :

منبع : gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*