طراحی گلکسی زد فلیپ 5 و زد فولد 5

با جزئیات طراحی گلکسی زد فلیپ 5 و زد فولد 5 سامسونگ‎ آشنا شوید

گلکسی زد فلیپ 5 و زد فولد 5 سامسونگ به‌گونه‌ای طراحی شدند که علاوه بر زیبایی، حداکثر کارایی را داشته باشند. در ادامه با جزئیات طراحی گوشی های تاشو گلکسی Z Flip 5 و Z Fold 5 آشنا می‌شویم.

سامسونگ در سال 2019 توانست بازار گوشی های هوشمند را با عرضه سری گلکسی Z متحول سازد. این شرکت که هر ساله سری جدید گوشی های تاشو خود را با نوآوری‌های طراحی و امکانات پیشرفته روانه بازار می‌کند، در سری جدید نیز توانسته هویت طراحی جدیدی را ایجاد کند. این گوشی های منعطف اکنون از طراحی با تقارنی خارق‌العاده، فرمی بی‌نقص و رنگ‌هایی با الهام از طبیعت بهره می‌برند.

طراحی گلکسی زد فلیپ 5 و زد فولد 5

گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 که به‌عنوان جدیدترین سری از مجموعه گوشی های تاشو سامسونگ محسوب می‌شوند، اکنون از طراحی نوآورانه و کاربردی به‌همراه امکانات جدید بهره می‌برند و می‌توانند تجربه کاربری جدیدی را به کاربران خود ارائه دهند. در همین راستا قصد داریم شما را با جزئیات طراحی پرچمداران جدید سامسونگ آشنا کنیم.

لولای منعطف و جدید

امروزه گوشی های هوشمند بیش از پیش در معرض دید قرار می‌گیرند؛ چرا که این دستگاه‌های هوشمند به ابزار کار و سرگرمی افراد تبدیل شدند و باید همواره در دسترس باشند. همین موضوع باعث شده تا ظاهر و عملکرد طراحی گوشی های هوشمند بیش از پیش حائز اهمیت باشد.

زد فولد 5

از آنجایی که گوشی های هوشمند اکنون به‌عنوان ابزاری برای بیان سبک و شخصیت خاص کاربران محسوب می‌شوند، باید از ظاهری یکپارچه، منسجم و خاص بهره ببرند. در همین راستا سامسونگ گوشی های سری جدید گلگسی Z خود را به‌گونه‌ای طراحی کرده تا به این نیاز کاربران به‌خوبی پاسخ دهد.

گلکسی زد فلیپ 5 و زد فولد 5

تقارن به طراحی گوشی های تاشو سری گلکسی سامسونگ هویت می‌دهد. در همین راستا گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 به لولای منعطف و جدیدی مجهز شدند که دارای طراحی متقارن و متعادل‌تری در زمان تا شدن است. همچنین طراحان سامسونگ عمق و وزن آنها را کاهش دادند تا استفاده از آنها بیش از پیش آسان شود.

به‌واسطه این تغییرات ظاهری، گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 بیش از پیش پایدارتر شدند، اکنون فضای کمتری را اشغال کرده و قابلیت حمل آنها نیز نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده است.

زد فلیپ 5

پیش از آن‌که سری جدید گوشی های منعطف سامسونگ تولید و به بازار عرضه شوند، باید آزمایش‌های دقیقی نظیر کیفیت تا شدن و تست غلتک، کیفیت طراحی و آزمایش S Pen، تست مقاومت در برابر آب (IPX8 و IPX4)، تست سقوط و همچنین برخورد توپ فولادی با نمایشگر را پشت‌سر بگذارند تا میزان مقاومت آنها در هر سبک زندگی تایید شود و بتوانند بالاترین استانداردها را کسب کنند.

تجربه کاربری جدید با نمایشگر پشتی در گلکسی زد فلیپ 5

سامسونگ در سری گلکسی زد فلیپ توانسته قابلیت حمل و استفاده را با سبک شخصی کاربران ترکیب کند تا کاربران به یک تجربه کاملا جدید از گوشی های هوشمند دست پیدا کنند. این دستگاه‌ها از طراحی جمع‌وجور بهره می‌برند تا بتوان آنها را به‌سادگی در جیب قرار دارد. ضمن این‌که نمایشگر پشتی این دستگاه نیز اکنون سفارشی‌سازی متنوع‌تر و قابلیت‌های کاربردی بیشتری را به‌همراه دارند.

زد فلیپ 5

سامسونگ نمایشگر پشتی مدل گلکسی زد فلیپ 5 را بزرگ‌تر کرده که به‌واسطه آن چیدمان پس‌زمینه ساده‌تر شده و عناصر بصری روی نمایشگر نیز پررنگ‌تر از قبل به چشم می‌آیند. کاربران اکنون به‌طور مستقیم با نمایشگر پشتی می‌توانند از برنامه دوربین و قابلیت‌های آن نظیر ثبت، مرور و حذف عکس‌ها استفاده کنند. همچنین امکان جابه‌جایی میان حالت‌های دوربین نیز فراهم شده است.

زد فلیپ 5

علاوه بر این، سامسونگ قابلیت مرور تاریخچه تماس و چت را نیز روی این نمایشگر پشتی برای کاربران فراهم کرده است. کاربران با صفحه کلید QWERTY هم می‌توانند به‌شکل کامل فرایند یادداشت کردن را انجام دهند.

زد فلیپ 5

قابلیت انتخاب فریم‌های گرافیکی مختلف و اضافه کردن ویجت‌های متنوع نیز برای کاربران فراهم شده تا کاربران با انتخاب آنها بتوانند به‌خوبی روی نمایشگر پشتی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی سریع داشته باشند و آنها را شخصی‌سازی کنند. از این رو کاربران بدون باز کردن گوشی و استفاده از نمایشگر اصلی می‌توانند اکثر کارهای خود را با نمایشگر پشتی انجام دهند.

صفحه عریض و ارتقای قابلیت مولتی‌تسکینگ

سامسونگ در طراحی گلکسی زد فولد 5 میزان بهره‌وری را برای کاربران به حداکثر رسانده است. این شرکت با در نظر گرفتن صفحه عریض و ارتقای قابلیت مولتی‌تسکینگ توانسته این دستگاه را به ابزاری بسیار مناسب برای سفرهای کاری و همچنین در زمان‌های رفت‌وآمد به محل کار تبدیل کند.

Galaxy-Z-Fold5

برای مثال در زمان مسافرت کاری می‌توان با گلکسی زد فولد 5 بدون لپ تاپ در یک کنفرانس ویدیویی شرکت کرد یا به ویرایش اسناد خود در حال حرکت پرداخت. ضمن این‌که با قابلیت Multi Window می‌توان به‌آسانی خبرهای روزانه را خواند و فرایند یادداشت‌نویسی را انجام داد.

سامسونگ برای سری قبلی، قابلیت‌های آزمایشی را از طریق بخش Labs ارائه کرده بود که اکنون این قابلیت‌ها به‌عنوان ویژگی‌های رسمی رابط کاربری در گوشی های گلکسی Z زد فولد 5 ارائه شده‌اند. از جمله این ویژگی‌های جدید می‌توان به نمای Pop-up (امکان تبدیل یک برنامه به یک پنجره بازشونده) و نمای Split Screen View (تقسیم کردن صفحه با کشیدن سریع دو انگشت) اشاره کرد. کاربران با این دو قابلیت به‌راحتی روی صفحه به چند پنجره در کنار هم دسترسی خواهند داشت.

رنگ‌های جدید و الهام‌بخش

سامسونگ گلکسی Z Flip 5 و Z Fold 5 را با طیف رنگی بر پایه مفهوم «طبیعت آینده» روانه بازار کرده است. این رنگ‌ها علاوه بر این‌که قدردانی از طبیعت و امید به آینده را نشان می‌دهند، باعث الهام‌بخشی بیشتر در زندگی کاربران خواهند شد.

Galaxy-Z-Fold5

کاربران می‌توانند بر اساس سلیقه خود گلکسی زد فلیپ 5 را در رنگ‌های بنفش، کرم، مشکی و سبز و همچنین گلکسی زد فولد 5 را در رنگ‌های کرم، مشکی و آبی‌یخی سفارش دهند. سبز به‌عنوان جدیدترین رنگ سری Z Flip محسوب می‌شود که انرژی تازه‌ای را به این گوشی هوشمند بخشیده است. رنگ آبی‌یخی نیز جدیدترین رنگ گلکسی Z Fold 5 بوده که با الهام از سایه‌های موجود در یخچال‌های باستانی طراحی شده است.

Galaxy-Z-Fold5

سامسونگ برای سری گلکسی زد فولد 5 یک قاب باریک S Pen با طراحی جدید و ویژه این نسخه در نظر گرفته است که باعث بهبود تجربه کاربران در استفاده از این قلم هوشمند خواهد شد. همچنین طراحان این قاب نگه‌دارنده را ظریف و باریک‌تر طراحی کردند که باعث می‌شود گوشی در حالت صاف قرار گرفته و فرایند یادداشت‌برداری با آن روی میز آسان‌تر شود. کاربران می‌توانند این کاورها را در سه رنگ گرافیتی، شنی و آبی‌یخی سفارش دهند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*