انواع ویزای دبی برای ایرانیان

برای سفر به دبی ویزا لازم است؟

اگر قصد سفر به دبی دارید و از شرایط ویزای دبی برای ایرانیان اطلاعات کافی ندارید؛ با ما در این مطلب همراه باشید تا با انواع ویزای دبی و نحوه گرفتن ویزای دبی برای ایرانیان اشنا شوید.

دبی یکی از بزرگ‌ترین شهرهای امارات و مرکز تجاری این کشور است که سالانه میزبان بسیاری از گردشگران است.همچنین دبی از محبوب‌ترین مقاصد خارجی بین توریست‌های ایرانی برای کار، تحصیل و یا اغلب برای یک سفر تفریحی محسوب می‌شود. به همین دلیل معمولا برای کسانی که قصد سفر به دبی دارند؛ این سوال مطرح می‌شود که آیا سفر به دبی ویزا می‌خواهد یا نه؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا جواب تمامی سوالات خود درباره ویزای دبی را دریافت کنید.

انواع ویزای دبی

ویزای دبی بسته به هدف شما از سفر به دبی، برای شما صادر خواهد شد. انواع ویزای دبی برای اتباع خارجی به شرح زیر است:

    1. ویزای توریستی دبی: ویزای توریستی برای اتباع خارجی که با هدف تفریح و گردش وارد دبی می‌شوند؛ صادر شده و خود انواع مختلفی دارد. این نوع ویزا به صورت کوتاه مدت است.
    2. ویزای ترانزیت دبی: ویزای ترانزیت برای افرادی صادر می‌شود که برای تردد به کشور سومی، قصد عبور از امارات و شهر دبی را دارند.
    3. ویزای کاری دبی: ویزای کاری مخصوص افراد مشغول به کار در خاک امارات و شهر دبی است.
    4. ویزای تحصیلی دبی: برای افرادی است که قصد دارند تحصیلات آکادمیک خود را در کشور امارات و شهر دبی بگذرانند.
    5. ویزای تجاری دبی: ویزای تجاری مختص مدیران شرکت‌ها، تجار و صاحبان کسب و کارها است.

برای اخذ ویزای دبی، داشتن بیمه مسافرتی کشور امارات الزامی است.

انواع ویزای توریستی دبی

اگر قصد دارید سفر تفریحی با هدف گردش و خرید به دبی داشته باشید؛ لازم است پس از خرید بلیط هواپیما، ویزای توریستی دبی را دریافت کنید. قیمت ویزای توریستی دبی متفاوت است و انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر می‌شود: 

  • ویزای توریستی 14 روزه دبی: این ویزای کوتاه مدت معمولا از طرف آژانس‌های مسافرتی برای مسافرانی که با تور قصد سفر به دبی را دارند؛ تهیه می‌شود. هزینه دریافت این ویزا 350 درهم است.
  • ویزای توریستی 30 روزه دبی: با دریافت این ویزا می‌توانید از 1 تا 30 روز در دبی اقامت داشته باشید. با صدور این ویزا فقط یک بار می‌توانید به دبی وارد شوید. هزینه صدور این نوع ویزا 400 درهم است.
  • ویزای توریستی 30 روزه دبی با چند بار ورود: این ویزا مناسب مسافرانی است که در طول یک ماه لازم باشد چند بار از دبی خارج شده و مجددا به دبی بازگردند.
  • ویزای توریستی 90 روزه دبی: با این نوع ویزا می‌توانید تا 90 روز در دبی اقامت داشته باشید. هزینه صدور این ویزا 770 درهم است و فقط یک بار اجازه ورود به دبی را دارید.
  • ویزای توریستی 90 روزه دبی با چند بار ورود: با دریافت این ویزا شما می‌توانید یک تا 90 روز در دبی اقامت داشته باشید و همچنین تا چند بار از دبی خارج شده و دوباره وارد شوید. هزینه دریافت این ویزا 2100 درهم است.
انواع ویزای توریستی دبی

انواع ویزای توریستی دبی

ویزای الکترونیکی امارات 

بر خلاف کشورهای دیگر که مراحل دریافت ویزا در آنها به صورت حضوری انجام می‌شود؛ ویزای امارات توسط اداره کار و مهاجرت این کشور به صورت آنلاین و از طریق سایت انجام می‌شود. ویزای الکترونیکی امارات متحده عربی برای شهروندان ایرانی در دسترس بوده و شهروندان ایرانی می‌توانند به صورت آنلاین برای ویزای امارات اقدام کنند. البته این نوع ویزا بیشتر برای اقامت‌های کوتاه مدت و سفرهای توریستی صادر می‌شود. در کل 4 مدرک برای درخواست ویزای الکترونیکی امارات متحده عربی مورد نیاز است. این مدارک عبارتند از:

  • اسکن رنگی از صفحات مور نیاز پاسپورت
  • اسکن رنگی از عکس، با پس زمینه سفید و بدون خط خوردگی و لک
  • اسکن روی کارت ملی
  • اسکن صفحه اول و دوم شناسنامه

مراحل گرفتن ویزای توریستی دبی

برای اخذ ویزای دبی شما باید از طریق یک شرکت معتبر در حوزه گردشگری اقدام نمایید و به صورت فردی نمی‌توانید اقدام به دریافت ویزای توریستی امارات کنید. شرکت‌های گردشگری معتبر از جمله قاصدک 24، خدمات دریافت ویزای دبی را برای مسافران انجام می‌دهند. برای گرفتن ویزای امارات نیاز به حضور در سفارت امارات متحده عربی را ندارید. این ویزا به صورت الکترونیکی و با بارکد برای شما از سوی سفارت امارات در تهران صادر می‌شود.

شرایط ویزای دبی برای افراد زیر 18 سال

افراد زیر 18 سال به هیچ عنوان نمی‌توانند اقدام به دریافت ویزای توریستی دبی نمایند. شرایط ویزای دبی برای افراد زیر 18 سال به این صورت است که سرپرست آنها باید درخواست ویزای دبی را بدهد و همچنین سرپرست آنها همراه فرزند خود به دبی سفر کند. یعنی افراد زیر 18 سال حق سفر انفرادی به امارات نداشته و ویزای سرپرست خانواده و فرزندان معمولا با هم صادر می‌شود.

شرایط ویزای دبی برای افراد زیر 18 سال

شرایط ویزای دبی برای افراد زیر 18 سال

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم تمامی اطلاعات مورد نیاز پیرامون ویزای دبی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم قصد سفر به دبی دارید؛ می‌توانید پس از تهیه بلیط هواپیما دبی، از خدمات ویزای سامانه‌های آنلاین و معتبر در حوزه گردشگری نظیر قاصدک 24، در سریع‌ترین زمان برای دریافت ویزای توریستی، شغلی، تخصیلی و تجاری اقدام کنید.

سوالات متداول در مورد ویزای دبی

  1. سفر به دبی برای ایرانیان ویزا می‌خواهد؟ بله، ویزای توریستی امارات متحده عربی برای شهروندان ایرانی مورد نیاز است. اتباع ایرانی برای دریافت ویزای دبی باید گذرنامه و سایر مدارک را با اعتبار حداقل ۶ ماه ارائه کنند.
  2. آیا با ویزای توریستی می‌توان در دبی مشغول به کار شد؟ خیر، با ویزای توریستی نمی‌توان در کشور امارات کار کرد. برای دریافت ویزا کار باید مدارک مخصوصی را جمع آوری و ارائه نمایید تا ویزای کار برای شما صادر شود و اجازه اشتغال در دبی را داشته باشید.
  3. مدت زمان گرفتن ویزای دبی چقدر است؟ پروسه اداری گرفتن ویزا ۳ تا ۷ روز کاری زمان می‌برد. امکان دارد در بعضی موارد برای بررسی بیشتر، این زمان تا ۱۰ روز کاری هم طول بکشد.
  4. اعتبار ویزای توریستی دبی پس از صدور چند روز است؟ اعتبار ویزا دبی پس از صدور  58 روز است.
این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*