گوشی هواوی میت 60 پرو

گوشی هواوی میت 60 پرو معرفی شد؛ 3 سوراخ روی نمایشگر با تماس ماهواره‌ای

گوشی هواوی میت 60 پرو با ۳ سوراخ مرموز روی نمایشگرش معرفی شد. مشخصات فنی، قیمت و تصاویر Huawei Mate 60 Pro را در ادامه ببینید.

پس از شایعات و گمانه‌زنی‌های فراوان، کمپانی هواوی خیلی بی‌سر و صدا از گوشی پرچمدار جدید خودش، هواوی میت 60 پرو در چین رونمایی کرد. این گوشی هوشمند حاوی پیشرفته‌ترین قابلیت‌ها و یک ماژول دوربین گرد روی قاب پشتی خودش است. اما شاید جالب‌توجه‌ترین ویژگی آن، حضور 3 سوراخ روی نمایشگرش است. به‌نظر شما چرا در اینجا سه تا حفره وجود دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

همه‌چیز درباره گوشی هواوی میت 60 پرو

پوستر معرفی گوشی Huawei Mate 60 Pro

همانطور که در بالاتر هم گفتیم، Mate 60 Pro یک گوشی پرچمدار با پیشرفته‌ترین امکانات دنیای موبایل است. از نمایشگر گرفته تا زیر قاب، تمام بخش‌های این گوشی پیشرفته هستند. در جلوی این گوشی یک نمایشگر ۶.۸۲ اینچی OLED LTPO با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ تازه‌سازی متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی دیده می‌شود. هواوی برای محافظت از این نمایشگر نیز از شیشه مستحکمی به‌نام “Kunlun” روی آن استفاده کرده است.

گوشی Huawei Mate 60 Pro به ماژول دوربین سه‌گانه پشتی شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با OIS، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی تله فوتو با OIS، زوم اپتیکال ۳.۵ برابری و زوم دیجیتال ۱۰۰ برابری مجهز شده است. سیستم دوربین این گوشی همچنین مثل دوربین‌های حرفه‌ای DSLR از دیافراگم متغیر پشتیبانی می‌کند.

گوشی هواوی میت 60 پرو

سیستمی به‌نام XMAGE وظیفه مدیریت این دوربین‌ها را بر عهده دارد و حالت‌های مختلفی مثل ماکرو، عکاسی شبانه، حالت حرفه‌ای، اسلوموشن و غیره را در اختیار کاربران می‌گذارد. علاوه بر این، شامل یک ردیاب ۴ بعدی فوکوس پیش‌بینی کننده است تا تصاویر شما تار نشوند. برای عکاسی سلفی هم یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با پشتیبانی از HDR به‌کار رفته است. دو سوراخ دیگر روی نمایشگر این گوشی مربوط به تجهیزات تصویربرداری سه‌بعدی چهره هستند.

یک باتری با ظرفیت ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در قلب این گوشی به‌کار رفته که به‌صورت سیمی با توان ۸۸ واتی و بی‌سیم با توان ۵۰ واتی شارژ می‌شود. علاوه بر این با پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس، می‌تواند سایر دستگاه‌های شما را با توان ۲۰ واتی به‌سرعت شارژ کند. از ویژگی‌های جذاب دیگر هواوی میت 60 پرو می‌توان به گواهی IP68 برای مقاومت در برابر سقوط به عمق ۱.۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه (و البته گرد و غبار) بدون نیاز به قاب محافظ اشاره کرد. ابعاد این گوشی ۱۶۳ در ۷۹ در ۸.۱ میلی‌متر و وزن آن ۲۲۵ گرم است.

تماس ماهواره‌ای روی گوشی پرچمدار هواوی

گوشی پرچمدار سال ۲۰۲۳ هواوی با ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶/۵۱۲ گیگ یا ۱ ترابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود که شما می‌توانید با یک کارت حافظه، آن را تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر افزایش ببخشید. بخش‌های ارتباطی این محصول چینی را هم وای فای ۵/۶، بلوتوث ۵.۲، NFC و تماس ماهواره ای تشکیل می‌دهد.

گوشی هواوی میت 60 پرو

سیستم عامل هارمونی او اس ۴

همانطور که انتظار می‌رفت، روی جدیدترین پرچمدار هواوی خبری از اندروید نیست و با سیستم عامل اختصاصی هارمونی او اس ۴ عرضه می‌شود. این سیستم عامل که حالا به‌رقیبی برای اندروید و آی او اس تبدیل شده، امکانات جذابی مثل تشخیص چهره سه‌بعدی (نظیر Face ID آیفون)، امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی دوربین و نمایشگر همیشه روشن را ارائه می‌کند. هواوی همچنین از یک مدل هوش مصنوعی اختصاصی به‌نام Pangu 3.0 AI روی این دیوایس استفاده کرده که باعث هوشمندتر شدن همه‌چیز می‌شود.

قیمت هواوی میت 60 پرو

در نهایت به قیمت هواوی میت 60 پرو می‌رسیم. در حال حاضر فقط قیمت یکی از نسخه‌های این دیوایس مشخص است. برای خرید نسخه ۵۱۲ گیگابایتی پرچمدار جدید هواوی باید چیزی در حدود ۹۶۱ دلار بپردازید. ولی متاسفانه قیمت نسخه ۲۵۶ گیگابایتی و ۱ ترابایتی آن هنوز اعلام نشده است.

پوستر معرفی گوشی هواوی Mate 60 Pro

پوستر معرفی گوشی Huawei Mate 60 Pro

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*