دست نوشته استیو جابز

دست نوشته استیو جابز برای تبلیغات اپل 1، به گران‌ترین کاغذ جهان تبدیل شد

گران‌ترین قطعه کاغذی که تاکنون فروخته شده دست نوشته استیو جابز است که در آن سناریوی تبلیغ کامپیوتر Apple-1 نوشته شده و به قیمت هشت و نیم میلیارد تومان فروخته شد.

استیو جابز و اپل بدون شک از نمادین‌ترین‌ها در تاریخ فناوری هستند. جابز این شرکت را در سال 1976 تأسیس کرد و تا سال 1985 به مدت 9 سال مسئولیت آن را برعهده داشت. اگرچه سال‌های پایانی این دوره با مشکلات مالی همراه بود، اما بسیاری از ایده‌های مهم برای محصولات جدید از همان زمان آغاز شد.

به همین دلیل است که اقلام به جای مانده از آن زمان بسیار با ارزش قلمداد شده و اغلب با مبلغ زیادی در حراجی‌ها فروخته می‌شوند. به عنوان مثال، قبلاً اشاره کردیم که یک آیفون نادر و مهر و موم شده نسل اول با فضای ذخیره‌سازی 4 گیگابایتی با قیمتی رکوردشکن در یک حراجی فروخته شد.

حراج 8 میلیاردی دست نوشته استیو جابز!

اکنون، یک تبلیغ Apple-1 دست نوشته استیو جابز به قیمت 175759 دلار معادل تقریبا هشت میلیارد و نیم تومان در یک حراجی فروخته شده است. ارزش‌گذاری این قیمت نجومی برای یک نوشته‌ی قدیمی، آن را به گران‌ترین کاغذ جهان تبدیل کرده است.

دست نوشته استیو جابز

استیو جابز در روزهای اولیه اپل یک چهره بسیار تأثیرگذار بود. علاوه‌براین، بسیاری از افرادی که با وی همکار بودند می‌گفتند که او دوست دارد همه چیز را کنترل کند و نقش مهمی در جنبه‌های مختلف یک محصول ایفا می‌کند.

او در تبلیغات هم دست داشت و با وجود اینکه قبلاً هرگز این کار را انجام نداده بود، اغلب تصمیمات بزرگی در مورد تبلیغات می‌گرفت. اولین رایانه شخصی‌ای که شرکت اپل به بازار معرفی کرد، اپل I نام داشت. یک سال پس از آن در سال ۱۹۷۷ اپل II نیز راهی بازار شد. او حتی تبلیغ اولین کامپیوتر اپل را در سال 1976 نوشت و اکنون همین آگهی است که به‌عنوان با ارزش‌ترین تکه کاغذ شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آيفون ۱۵ ساله شد؛ نگاهی به سیر تکامل میراث استیو جابز

این تبلیغ مربوط به مارس 1976 است، درست چند ماه قبل از انتشار اپل-1. تبلیغات مربوطه روی یک تکه کاغذ نوت بوک نوشته شده و حاوی مشخصات فنی کامپیوتر و همچنین افکار جابز در مورد پتانسیل آن است.

دست نوشته استیو جابز با توصیف Apple-1 به عنوان کامپیوتر کامل روی یک برد مدار آغاز می‌شود. سپس به لیستی از ویژگی‌های رایانه می‌پردازد، از جمله رم 8K، صفحه کلید داخلی و خروجی ویدیویی که می‌تواند به تلویزیون متصل شود. این تبلیغ همچنین بر مقرون به صرفه بودن Apple-1 تأکید دارد.

دست نوشته استیو جابز

فروش دست نوشته استیو جابز به قیمت بیش از 175000 دلار گواهی بر اهمیت تاریخی آن است. این اثر کمیاب و ارزشمند برای سال‌های آینده مورد توجه مجموعه‌داران و مورخان خواهد بود. استعداد، علاقه و انرژی استیو منبع نوآوری‌های بی‌شماری بود که زندگی همه مردم را بهبود و غنا بخشید. جهان به خاطر وجود استیو به مراتب بهتر شد و همین موضوع سبب ارزشمند بودن آثار به جا مانده از او می‌شود.

نظر شما در مورد تبلیغ دست نویس Apple-1 چیست؟ آیا برای آن 175000 دلار پرداخت می‌کنید؟ فراموش نکنید که نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*