رویداد شهریور اپل Wonderlust

رویداد شهریور اپل و هرچه می‌دانیم؛ از معرفی آیفون 15 تا دو محصول جذاب دیگر

از رویداد شهریور اپل که با عنوان Wonderlust در سه‌شنبه برگزار می‌شود، چه انتظاری داریم؟ از معرفی آیفون 15 گرفته تا چند محصول دیگر…

پاییز هر سال، اپل میزبان یک رویداد سخت افزاری است که در آن این غول فناوری از نسل بعدی آیفون‌های خود، اپل واچ‌ها و محصولات دیگر رونمایی می‌کند. طرفداران اپل مشتاقانه منتظر رسمی شدن تاریخ برگزاری این رویداد بودند و اکنون با انتشار دعوت‌نامه مراسم انتظارها به پایان رسید. هر چند بسیاری از محصولات این رویداد به دست کاربران ایرانی نمی‌رسد اما آی او اس ۱۷ پس از این رویداد منتشر خواهد شد.

روز سه‌شنبه، اپل دعوت‌نامه‌هایی را برای رویداد امسال خود ارسال کرد، رویدادی که در 12 سپتامبر در ساعت 10:00 صبح PT (20:30 به وقت ایران) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تاریخ رونمایی از خانواده آیفون 15 اپل مشخص شد

این رویداد در Apple Park در کوپرتینو، کالیفرنیا میزبانی خواهد شد و اعضای منتخب مطبوعات و تحلیلگران صنعت دعوت‌نامه‌ای برای شرکت در این رویداد را دریافت کرده‌اند. اما افرادی که این دعوت‌نامه را دریافت نمی‌کنند از اطلاعات بی‌خبر نخواهند ماند.

از رویداد شهریور اپل چه اطلاعاتی در دست داریم؟

رویداد شهریور اپل

در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC) در ماه ژوئن، بدون شک جاه طلبانه‌ترین محصول این شرکت در سال‌های اخیر معرفی شد و هدست 3499 دلاری Vision Pro همه سرتیترها را به خود اختصاص داد.

اما این رویداد شهریور اپل است که احتمالاً بین اکثر مصرف‌کنندگان طنین‌انداز خواهد شد. در این زمان است که انتظار می‌رود اپل از جدیدترین آیفون‌های سال، اپل واچ‌ها و سایر گجت‌هایی که افرادی مانند من و شما بیشتر آن‌ها را خریداری و استفاده می‌کنیم، رونمایی کند.

این رویداد مانند سال‌های گذشته پخش زنده خواهد داشت و می‌توان آن را در وب‌سایت اپل و کانال رسمی یوتیوب مشاهده کرد. هر سال، اپل موضوعی را برای رویداد پاییزی خود به نمایش می‌گذارد و این دعوت‌نامه این بار عنوان Wonderlust را نشان می‌دهد که معنی آن به تفسیر شما بستگی دارد.

هرآنچه از رویداد شهریور اپل میدانیم

در مقایسه، مشخص شد که عبارت Far Out سال گذشته به قابلیت‌های ماهواره‌ای اضطراری سری آیفون 14 اشاره می‌کند و چیزی که دعوت‌نامه جدید به آن اشاره می‌کند رنگ‌های جدید آیفون 15 پرو است.

لوگوی دعوت‌نامه اپل یک گرادیان چهار رنگ را به نمایش می‌گذارد: مشکی، نقره‌ای، خاکستری و آبی. این رنگ‌ها با آنچه که طبق گزارش‌ها برای خط آیفون 15 پرو ارائه شده است، همخوانی دارند.

در مورد آنچه که می‌توانید از رویداد شهریور اپل انتظار داشته باشید باید گفت که رویدادهای اپل معمولاً شامل یک جریان ویدیویی از پیش ضبط‌شده، از جمله خوشامدگویی به تیم و رهبران مختلف کسب‌وکار است که محصولات و خدمات مختلف را اعلام می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

گجت های لاکچری با تم باربی؛ کاویار از نسخه لوکس آیفون ۱۵ پرو، گلکسی زد فلیپ ۵ و اپل واچ ۹ رونمایی کرد

برخی از محصولات برجسته‌ و مورد انتظاری که گفته می‌شود دو هفته‌ی دیگر معرفی خواهند شد شامل آیفون 15 و آیفون 15 پرو، اپل واچ سری 9 و ایرپادهای جدید است.

محصولات مورد انتظار در رویداد شهریور اپل

قبل از این رویداد، ما فهرستی از محصولاتی که می‌توان انتظار داشت تا چند هفته دیگر معرفی شوند را براساس گزارش‌های شرکت، تحلیلگران و آخرین شایعه‌سازی جمع‌آوری کرده‌ایم.

آیفون 15 و آیفون 15 پرو

محصولات رویداد شهریور اپل - آیفون 15

بدون شک، بزرگترین محصول در جریان رویداد آتی، سری آیفون 15 خواهد بود و شما می‌توانید انتظار عرضه‌ی چهار مدل آیفون 15 را داشته باشید: آیفون 15 استاندارد، آیفون 15 پلاس بزرگتر، آیفون 15 پرو استاندارد و آیفون 15 پرو مکس بزرگتر.

ایده تغییر نام تجاری اپل به نسخه «Max» به «Ultra» نیز در کار است، به ویژه با توجه به اینکه ساعت «Ultra» این بار مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکان حذف لغزنده هشدار توسط آیفون برای دسترسی سریع قابل نقشه‌برداری وجود دارد.

جدیدترین گزارش‌ها که به بلومبرگ و سایر تحلیلگران صنعت مربوط می‌شود، نشان می‌دهد که با مدل‌های غیرپرو آیفون 15، اپل طراحی ناچ را با جزیره داینامیک خود جایگزین می‌کند. با انجام این کار، اپل سرانجام رابط کاربری جزیره داینامیک جدید را در تمامی مدل‌های آیفون پرچمدار خود، نه فقط در پرو، تثبیت خواهد کرد.

هرآنچه از رویداد شهریور اپل میدانیم

با صحبت از استانداردسازی، با وضع قانون اتحادیه اروپا برای تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی که تا سال 2024 از USB-C استفاده کنند، سری جدید آیفون‌ها بالاخره از شارژ و انتقال داده از طریق USB-C پشتیبانی می‌کنند و به جدیدترین محصول اصلی اپل تبدیل می‌شوند که به سمت محصولات بیشتر سوئیچ می‌کند.

با آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس، بزرگترین تغییر طراحی باریک‌تر قاب خواهد بود که تاحدی به لطف نمایشگر جدید LIPO است.

اپل واچ سری 9

محصولات رویداد شهریور اپل

منابع متعددی از جمله مارک گورمن بلومبرگ می‌گویند اپل واچ سری 9 دارای ارتقاء تدریجی از سری 8 خواهد بود.

بخش اصلی رویداد شهریور اپل احتمالاً به تراشه‌ی جدید S9 ساعت‌های سری 9 اختصاص داده شود که گورمن گزارش می‌دهد بر اساس پردازنده A15 اپل که در مدل‌های آیفون 13 استفاده می‌شود، ساخته خواهد شد. با افزایش کارایی، انتظار می‌رود اپل سرعت بارگذاری اپلیکیشن و عمر باتری را در اپل واچ جدید خود در مقایسه با نسخه قدیمی تغییر دهد.

با توجه به اینکه سال گذشته اپل از ویژگی‌های مهمی برای ساعت‌های سری 8، از جمله تشخیص خرابی رونمایی کرد، ساعت‌های سری 9 ممکن است بر موارد استفاده روزمره بیشتر تمرکز کنند و به تناسب اندام و سلامتی توجه نمایند.

اپل واچ اولترا 2

محصولات رویداد شهریور اپل - اپل واچ اولترا 2

اپل واچ اولترا نوآورانه‌ترین محصول این شرکت در سال گذشته بود. این ساعت به‌صورت بادوام و چند منظوره طراحی شده بود و توانست توجه کاربران ماجراجوی اپل واچ را به خود جلب کند. اکنون پس از گذشت یک سال انتظار می‌رود اپل دنباله‌ای را برای سری نوپای خود آماده کند.

البته این گجت پوشیدنی در برخی از جنبه‌های کلیدی کوتاهی می‌کند و به نقشه‌های توپوگرافی دسترسی ندارد که برای کوهنوردان و کاوشگران مهم است، اگرچه نرم افزار آتی WatchOS 10 به بهبود آن کمک خواهد کرد.

ایرپادز

محصولات رویداد شهریور اپل - ایرپادز

احتمال زیادی وجود دارد که ایرپادهای جدید امسال وارد خط تولید اصلی شوند، اما نه آنطور که شما انتظار دارید؛ چراکه بزرگترین تغییر با جدیدترین AirPods ممکن است به شکل شارژ USB-C مربوط باشد. با انتقال استاندارد شارژ مبتنی بر لایتنینگ AirPods به USB-C، مطابق با آیفون‌های جدید، اپل می‌تواند به راحتی این دو را به‌عنوان دستگاه‌های متصل به هم عرضه کند که فقط به یک نوع کابل نیاز دارند.

مهمتر از آن، تنها کاری که اپل باید در این مورد انجام دهد این است که قاب شارژ ایرپاد و نه لزوماً خود هدفون را ارتقا دهد، به این معنی که رونمایی از این محصول در رویداد شهریور اپل ممکن است فقط یک رونمایی لوازم جانبی باشد.

اپل در حال کار روی «به‌روزرسانی بزرگ آی‌پد پرو» برای سال 2024 است و یک آی‌پد تاشو نیز ممکن است طراحی شده و به‌طور بالقوه جایگزین آی‌پد مینی قدیمی (آخرین عرضه‌شده در سال 2021) شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*