جنگ نورا موتور و مکث موتور سر واردات محصولات ونوسیا

جنگ نورا موتور و مکث موتور بر سر واردات و تولید محصولات ونوسیا

جنگی بین دو شرکت نورا موتور پارس و مکث موتور بر سر واردات و تولید محصولات شرکت چینی ونوسیا شکل گرفته است. سرانجام جنگ این دو خودروساز چیست؟

اوایل سال 1402 بود که خبری مبنی بر اخذ مجوز واردات و تولید اتومبیل‌های شرکت چینی ونوسیا روی خروجی سایت گجت نیوز قرار گرفت. جدا از این که ونوسیا شرکت چندان خوشنامی در صنعت خودرو نیست و نورا موتور پارس هم یک شرکت تازه تاسیس شده است نداریم؛ اما ظاهرا در این بین جنگی بین نورا موتور و مکث موتور بر سر واردات و تولید محصولات ونوسیا شکل گرفته که حواشی زیادی را به‌وجود آورده است.

به‌گفته منابع مطلع، نورا موتور پارس نمایندگی رسمی شرکت چینی ونوسیا در ایران نیست و اجازه واردات اتومبیل‌های این شرکت به کشور را هم ندارد. در واقع این مکث موتور است که موفق به اخذ این مجوز شده و به‌زودی قرار است سه مدل از خودروهای این برند گمنام چینی را وارد ایران کند.

مکث موتور

این سه محصول خودرو سدان D60، خودرو کراس اوور V-Online و شاسی بلند جمع‌و‌جور Star یا Xing هستند. وقتی این سه خودرو را بررسی می‌کنیم، درمیابیم که در مقایسه با رقبای چینی موجود در بازار کشور چند گام عقب‌تر هستند.

چه از لحاظ ظاهری و چه امکانات فنی، این سه اتومبیل‌هایی نیستند که بتوانند با خودروهای موجود رقابت کنند. ضمن اینکه از نظر قیمتی کاملا با آن‌ها برابری دارند. به‌طور مثال می‌تواند به خودرو دایون Y7 اشاره کرد که یکی قدرتمندترین شاسی‌بلندهای چینی در بازار ایران است.

باید دید آیا مکث موتور، اتومبیل‌های این کمپانی را سرانجام راهی بازار خواهد کرد یا تصمیم دیگری را اتخاذ می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*