چری اکسید استرا ES

چری اکسید استرا ES خودرو برقی جذاب چینی با 720 کیلومتر پیمایش رونمایی شد

خودروساز بزرگ چین بالاخره از خودروی برقی خود با نام چری اکسید استرا ES رونمایی کرد. مشخصات این سدان جذاب را به‌همراه تصاویر آن ببینید.

شرکت خودروسازی بزرگ چری به‌تازگی از خودروی برقی خود با نام اکسید استرا ES رونمایی کرده است. چری اکسید یکی از زیرمجموعه‌های موفق و جذاب این غول خودروسازی چین است و به‌نظر می‌رسد مسیر پیشرفت را به‌خوبی طی خواهد کرد. پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که سدان استرا ای اس در سه ماهه چهارم سال جاری راهی بازارهای جهانی شود.

چری اکسید استرا ES رونمایی شد

چری اکسید استرا ES

خودروی الکتریکی استرا ES طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب 4.94 متر، 1.97 متر و 1.48 متر دارد. همچنین فاصله محوری این سدان خوش ترکیب 3 متر است که به‌اندازه کافی بزرگ به‌نظر می‌رسد. مشتریان به هنگام عرضه این ماشین می‌توانند از بین چهار مدل دست به انتخاب و خرید بزنند:

  • اولین مدل از چری اکسید استرا ای اس مجهز به یک پیشرانه 230 کیلووات با باتری لیتیوم آهن منگنز فسفات است.
  • دومین مدل از این خودروی برقی تک پیشرانه 185 کیلووات با باتری بلید (BYD) خواهد بود.
  • مدل سوم این سدان نیز تک موتوره خواهد بود و باتری لیتیوم آهن فسفاتی آن 230 کیلووات انرژی خواهد داشت.
  • در نهایت با آخرین مدل از استرا ES طرف حساب هستیم که زیر کاپوت خود دو پیشرانه 230 و 123 کیلوواتی دارد و باتری لیتیومی آن سه‌گانه به‌همراه باتری لیتیوم آهن منگنز فسفات است.

چری اکسید استرا ES

خودروی فوق به‌عنوان یک محصول جذاب و دیدنی با سیستم دو چرخ و چهار چرخ محرک عرضه می‌شود و می‌توان از پلتفرم شارژ سریع آن با ولتاژ بالای 800 به نحو احسن استفاده کرد و لذت برد. با 5 دقیقه شارژ این باتری می‌توانید حدود 150 کیلومتر مسافت طی کنید و طبق آنچه زیرمجموعه اکسید اعلام کرده، برد حرکتی خودرو 720 کیلومتر، مصرف برق آن در هر صد کیلومتر 11.7 کیلووات ساعت و زمان شتاب صفر تا صد آن حدود 3.8 ثانیه خواهد بود.

با ورود به کابین سدان چری اکسید استرا ای اس متوجه صفحه کنترل مرکزی شناور 16 اینچی خواهیم شد که تماشایی است. علاوه بر این شاهد تعبیه یک پنل ابزار 12.3 اینچی هستیم و فرمان مجهز به چرم شده است. سیستم عامل به‌کار رفته در این ماشین هارمونی هواوی خواهد بود و از دیگر امکانات آن می‌توان به نمایشگر هدآپ دیجیتال، سیستم صوتی یوز و شارژر وایرلس یا بی‌سیم برای تلفن‌های همراه اشاره کرد. گفتنی است که جنس روکش صندلی‌ها از چرم ناپا است

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های خودروی برقی چری، برخورداری آن از سیستم هوش مصنوعی LION خواهد بود. با وجود بهره‌مندی از این عملکرد می‌توان انتظار برآورده شدن دستورات کنترل صوتی، تشخیص چهره، مسیریابی با واقعیت افزوده، کمک راننده پیشرفته، خدمات اینترنتی و خانه هوشمند را داشت.

شرکت اکسید چری مطابق با تقویم رونمایی‌های خود قصد دارد در سال جاری از دو ماشین الکتریکی، سدان E03 و شاسی بلند E07 با عنوان استرا رونمایی کند. علاوه بر این در سال 2024 برنامه اکسید عرضه یک شاسی بلند مشابه Li L8/L9 است و برنامه برای سال بعد از آن رونمایی از شاسی بلند و یک کوپه دو در چهار نفره خواهد بود.