کاوشگر هندی

کاوشگر هندی ها در ماه اکسیژن و گوگرد پیدا کرد

کاوشگر هندی ها در ماه موفق به کشف اکسیژن و گوگرد شد. آژانس فضایی هند ضمن تایید این خبر از کشف چند ماده دیگر در سطح ماه خبر داد.

آژانس فضایی هند از وجود گوگرد در کره ماه خبر داد و اعلام کرد کاوشگر این کشور که به‌تازگی با موفقیت روی سطح ماه قرار گرفته توانسته در نزدیکی قطب جنوب ماه چندین عنصر دیگر را نیز پیدا کند. کشف نشانه‌هایی از وجود آب در قطب جنوب ماه به‌عنوان ماموریت اصلی ماه نورد هند محسوب می‌شود.

کشف اکسیژن و گوکرد توسط کاوشگر هندی ها

کاوشگر هندی

سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) با انتشار پستی در وب‌سایت خود ضمن تایید کشف گوگرد اعلام کرد ابزار طیف‌سنجی ماه نورد این سازمان فضایی توانسته سیلیکون، اکسیژن، منگنز، تیتانیوم، کروم، کلسیم، آهن و آلومینیوم را در سطح ماه کشف کند.

سازمان تحقیقات فضایی هند با اعلام این‌که ماه نورد چاندریان 3 در 14 روز آزمایش‌های خود را انجام می‌دهد، اعلام کرد این ماه نورد به جستجوی نشانه‌هایی از آب یخ‌زده در قطب جنوب ماه ادامه خواهد داد؛ تحقیقاتی که به ماموریت‌های آینده فضانوردان برای استفاده از آب یخ زده به‌عنوان منبعی برای تهیه آب آشامیدنی یا ساخت سوخت موشک کمک بزرگی خواهد کرد. همچنین این ماه نورد به بررسی جو ماه و فعالیت لرزه‌ای نیز خواهد پرداخت.