سدان دانگ فنگ شاین مکس ایران خودرو در نمایشگاه مشهد

دانگ فنگ شاین مکس در نمایشگاه مشهد؛ سدان به‌روز جوان‌پسند وارداتی ایران خودرو

ایران خودرو دانگ فنگ شاین مکس را به نمایشگاه مشهد آورد. Shine Max با طراحی مدرن جوان‌پسند، یکی از خودروهای وارداتی پیش رو بازار ایران است.

سدان «یی‌شوان مکس» (Yixuan Max) از برند «آئولوس» (Aeolus) خودروساز چینی دانگ فنگ، یکی از محصولات پیش رو بازار ایران در دور جدید واردات است. در حالی که سایپا چند محصول از چانگان از جمله CS35 پلاس، یونی تی، یونی کی و یونی وی را به کشور می‌آورد، ایران خودرو به‌عنوان خودروساز داخلی دیگر واردات این سدان چینی با نام «آئولوس شاین مکس» (Aeolus Shine Max) در دو نسخه بنزین‌سوز و هیبرید را بر عهده دارد. حالا پس از معرفی رسمی دانگ فنگ شاین مکس، ایران خودرو در غرفه خود در نمایشگاه خودرو مشهد این خودرو را به نمایش گذاشته است.

حضور سدان شاین مکس دانگ فنگ در نمایشگاه مشهد

نمای جلو سدان دانگ فنگ شاین مکس ایران خودرو در نمایشگاه مشهد

ایران خودرو پیش از برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد، اعلام کرد که در جریان این نمایشگاه خودروهایی از جمله نسخه‌های بنزین‌سوز و هیبرید شاین مکس، هایما 8S، هایما 7X، رانا پلاس اتوماتیک و… را در معرض دید عموم قرار خواهد داد. حالا این خودروساز داخلی همان‌طور که وعده داده بود، از همان ابتدا اقدام به نمایش شاین مکس در این نمایشگاه کرده است. گفتنی است که نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد به‌صورت رسمی از 9 تا 12 شهریور برگزار می‌شود.

نمای کناری سدان دانگ فنگ شاین مکس ایران خودرو در نمایشگاه مشهد

خودرو Shine Max دارای طراحی به‌روزی است که احتمالاً توجه قشر جوان‌ترِ خریدار خودرو در ایران را به خود جلب خواهد کرد. در نمای جلو این سدان جلوپنجره‌ای گسترده با تریم‌های ریز کرومی قرار دارد که به ظرافت با چراغ­‌های جلو ادغام شده است. در دو گوشه سپر خودرو هم ورودی‌های مثلثی‌شکل تعبیه شده‌اند. البته طراحی جلوپنجره و چراغ‌های این محصول دانگ فنگ به جلوپنجره جدید خودروهای هیوندای شباهت دارد؛ در واقع نمای جلو آن، سدان هیوندای النترا مدل 2023 را در ذهن بیننده تداعی می‌کند.

نمای عقب سدان دانگ فنگ شاین مکس ایران خودرو در نمایشگاه مشهد

المان پر رنگ نمای کناری شاین مکس، طراحی فست‌بک سقف است؛ اگر با این سبک طراحی آشنایی ندارید، به‌طور خلاصه باید گفت که در این سبک ستون C با شیب به‌صورت مستقیم با ناحیه عقب ادغام می‌شود. در ناحیه عقب هم همان چیزی را مشاهده می‌کنید که امروزه بین همه چینی‌های قد و نیم‌قد رایج است؛ طراحی سرتاسری چراغ‌های عقب. البته پیاده‌سازی این چراغ‌های عقب سرتاسری به شکلی در صندوق عقب این خودرو صورت گرفته است که بر خلاف خیلی از محصولات چینی، غیر طبیعی و ناهماهنگ به نظر نمی‌رسد.

فضای داخلی آئولوس Shine Max ایران خودرو

پشت فرمان این سدان چینی، صفحه آمپر تمام دیجیتال ۱۲.۳ اینچی قرار دارد و مرکز داشبورد آن را هم یک نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی سیستم مولتی‌مدیا به خود اختصاص داده است. فرمان دی‌کات با کنترل‌های مختلف، جاگیری قسمت مرکزی داشبورد شامل نمایشگر لمسی به سمت راننده، دریچه‌های هوای عریض و سقف پانوراما برخی دیگر از ویژگی‌های فضای داخلی Shine Max هستند.

نمای عقب آئولوس Shine Max ایران خودرو

دانگ فنگ شاین مکس نسخه بنزینی جهت تامین نیرو محرکه خود از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی توربوشارژ بهره می‌برد که توان تولید قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر را دارد. یک گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته عهده‌دار انتقال نیرو محرکه این موتور 4 سیلندر به چرخ‌های جلو است. نسخه هیبرید این سدان چینی هم مجهز به یک موتور بنزین‌سوز 1.5 لیتری 4 سیلندر خطی توربوشارژ 161 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی 174 اسب بخاری است. انتقال نیرو محرکه این سیستم هیبرید 202 اسب بخاری به‌وسیله یک گیربکس متغیر پیوسته یا سی‌وی­‌تی صورت می‌گیرد.

گفته می‌شود که آئولوس شاین مکس در پاییز پیش رو به کشور راه پیدا می‌کند. شرکت ایساکو کیش، زیرمجموعه ایران خودرو هدف از این دارد که در مرحله اول، به ترتیب 4 هزار و 500 دستگاه از نسخه‌های بنزین‌سوز و هیبرید آئولوس شاین مکس را طی واردات به ایران بیاورد. این زیرمجموعه ایران خودرو در مرحله بعدی اقدام به مونتاژ نسخه هیبرید این سدان چینی داخل کشور خواهد کرد.

نهایتاً نظر شما کاربران گجت نیوز راجع به دانگ فنگ شاین مکس که در نمایشگاه خودرو مشهد حضور پیدا کرد، چیست؟