ساعت هوشمند یا مچ بند

ساعت هوشمند یا مچ بند، کدام بهتر است؟

ساعت هوشمند یا مچ بند؟ این سوالی است که برای بسیاری از کاربران پیش از خرید یک گجت پوشیدنی به وجود می‌آید. اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که می‌خواهید این دو نوع گجت را با هم مقایسه کنید و به بهترین انتخاب ممکن برسید، بهتر است همین حالا با گجت نیوز همراه شوید.

اگر شما هم در فکر خرید یک گجت پوشیدنی جدید هستید اما نمی‌دانید ساعت هوشمند یا مچ بند انتخاب کنید، بهتر است در این مطلب با ما همراه شوید و مزایا و معایب این دو گجت را ببینید؛ ما در تصمیم‌گیری برای خرید آنها کمکتان می‌کنیم.

امروزه بیشتر برند‌های تناسب‌ اندام تمرکزشان را از روی مچ بند‌ها برداشته و روی ساعت‌های هوشمند متمرکز شده‌اند. از نظر تجاری، این موضوع منطقی است: ساعت‌های هوشمند قیمت بالاتری دارند و سود احتمالی بیشتری را بر جای می‌گذارند. هزینه‌ی ‎مچ بندهای تناسب‌ اندام به طور معمول 100 دلار و یا کمتر است؛ به همین دلیل تولیدکنندگان برای اینکه بروزترین ویژگی‌ها را به آنها اضافه کنند آزادی عمل کمتری دارند و همینطور نمی‌توانند بدون پرداخت ابونمان، پولی را بدست بیاورند.

می‌توان گفت حالا که بازار در حال تغییر به سمت ساعت‌های هوشمند است، به این معنی نیست که شما هم باید انتخابتان را تغییر بدهید. یک ساعت هوشمند حجیم و گران قیمت برای بعضی از افراد بیش از اندازه است و پیدا کردن گجتی که جمع و جور و ارزان قیمت باشد، قطعا انتخاب بهتری است؛ البته این بستگی به نوع مچ بند دارد.

ویژگی های مچ بند سلامتی

در مقایسه‌ی ساعت‌های هوشمند با مچ بندهای تناسب اندام، می‌توان این را فهمید که ساعت‌ها مزایای آشکاری دارند و همان چیزی هستند که ما به طور معمول آن را توصیه می‌کنیم، بنابراین در این قضیه جای بحثی نیست. اما اگر شما دانش‌آموزی هستید که بودجه‌ی کمی دارد و یا قصد دارید برای کودکی که گوشی هوشمند ندارد خرید کنید، بهتر است برای آن‌ها به دنبال جایگزین بگردید.

برای انتخاب میان این دو گجت، ما می‌خواهیم اول از همه به شما همه‌ی دلایلی که چرا بهتر است مچ بندها را ترجیح بدهیم بگوییم و سپس لیستی از مواردی به شما می‌دهیم که خرید یک ساعت هوشمند انتخاب بهتری است.

دلایل انتخاب مچ بندهای تناسب اندام:

مچ بند های تناسب اندام و سلامتی در مقایسه با ساعت‌های هوشمند، مزیت‌های زیادی دارند و در کشورمان کاربران بیشماری را به خود جذب کرده‌اند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گجت‌های پوشیدنی می‌‎پردازیم.

قیمت مناسب

از نظر قیمتی نمی‌توان گفت که تا کنون یک مچ بند هزینه ‌ای بیش از 150 دلار داشته است؛ بلکه بیشتر آنها قیمت کمتری دارند. وقتی می‌توان مچ بندی با کیفیت بالا همانند آمازفیت بند7 را با صفحه نمایش 1.47 اینچی امولد، داده‌های سلامت PAI (معیاری برای تحلیل فعالیت‌های روزانه در مقیاس یک سبک زندگی سالم) و عمر باتری 18 روزه با قیمت 50 دلار تهیه کرد، چرا صدها دلار بیشتر هزینه کنیم؟

یک مچ بند سطح متوسط هم به شما این فرصت را می‌دهد تا تجربه‌ی استفاده از برندی محبوب را داشته باشید و دیگر احساس نکنید که توسط یک مدل بسیار گران قیمت به دام افتاده‌اید.

مچ بند هوشمند

مچ بند های هوشمند در سال‌های اخیر از نظر اندازه و ویژگی‌ها بهبود یافته‌ان.د

شما برای استفاده‌ی حداکثری از هر مچ بند فیت‌بیت به نسخه‌ی ‌پرمیوم آن نیاز دارید. اگر شما یک Sense 2 سیصد دلاری یا یک  Pixel Watch سیصدو پنجاه دلاری را خریداری کرده و سپس برای دسترسی به تمام ویژگی‌ها ۸۰ دلار دیگر پرداخت کنید (که در ایران راهی برای پرداختش نیست) می‌توانید تجربه خوبی از این گجت‌های پوشیدنی داشته باشید. با این حال بهتر است که با یک فیت‌بیت Inspire 3 نود و نه دلاری شروع کنید و از نسخه‌ی آزمایشی و ‌رایگان آن به مدت شش ماه لذت ببرید و در آخر اگر خوشتان آمد و برایتان کارآمد بود می‌توانید نسخه‌ی پرمیوم آن را نیز خریداری کنید.

این قضیه در مورد Garmin Vivosmart 5 صد و پنجاه دلاری نیز صدق می‌کند. با اینکه این قیمت برای یک مچ بند زیاد است، اما اکثر ساعت‌های گارمین ارزشی به اندازه‌ی سیصد دلار و یا بیشتر دارند. شما قبل از خرید آن می‌توانید این را متوجه شوید که مربی هوشمند گارمین، باتری قدرتمند و بدنه جذاب و سایر ویژگی‌های اصلی این مچبندها مشابه ویژگی‌های ساعت‌هایی با مدل بالاتر و گران‌قیمت‌تر است.

قطعا پذیرش یک آزمایش شکست‌خورده‌ی صد یا صد و پنجاه دلاری نسبت به پذیرفتن ساعتی هوشمند با هزینه‌‌های خیلی زیاد بسیار راحت‌تر است و این در حالی است که شما در دام خرید این ساعت‌های گران می‌افتید و تنها از یک برنامه‌ی تناسب اندام که چندان هم دوستش ندارید استفاده می‌کنید.

راحتی

ساعت‌های هوشمند هرسال، پردازنده‌های بهتر، باتری‌های بزرگ‌تر و حسگر‌های جدید‌تری را برای رقابت در مسابقه‌ی ویژگی‌های فنی دریافت می‌کنند تا بتوانند در این زمینه، پرآپشن‌ترین گزینه باشند. در حالی که این موضوع به نفع مصرف‌کننده‌ها است، همچنین به این معنی است که تعداد زیادی از ساعت‌ها وزنی حدود 50 تا 70 گرم دارند و ضخامت آنها 13 میلی‌متر به بالا است.

شیائومی می بند 8

اگر شما تمام روز در محوطه‌ی دانشگاه و یا دفتر کار خود در حال راه رفتن هستید و یا کودکتان قایم باشک بازی می‌کند یا در پارک از سرسره‌ بالا می‌رود، آخرین چیزی که می‌خواهید وسیله‌ است که روی مچتان سنگینی کند و زمانی که مچتان را خم می‌کنید، باعث اذیت شدن دستتان شود.

در مقابل، مچ بندهای تناسب اندام معمولا وزنی نزدیک به 20 تا 30 گرم دارند و بسیار نازک‌ترند. همچنین این مچ بندها، بخش چرخنده و یا دکمه‌ای ندارند که داخل مچ شما فرو برود و دستتان را اذیت کند. به علاوه اگر وسیله‌ای را برای اندازه‌گیری خوابتان می‌خواهید، نادیده گرفتن مچ بندی کوچک در هنگام خواب آسان‌تر است. این وسیله تضمین می‌کند که شما بتوانید چندین شب متوالی از میزان سلامت خواب خود و کودکتان آگاه شوید.

سادگی و عمر باتری

ما در این بخش، به تمام امتیازات منحصر به فردی که شما از یک ساعت هوشمند دریافت می‌کنید، خواهیم پرداخت؛ ولی ممکن است هیچ‌کدام از آنها به کارتان نیاید!

یک اپل واچ یا ساعت هوشمند، به گونه‌ای طراحی شده‌است تا مکمل گوشی هوشمند شما باشد. بدین ترتیب شما می‌توانید در طول کلاس، پیام‌های خود را چک کنید و به آنها پاسخ دهید، به برنامه‌ی یادداشت‌ها نگاهی بیندازید و همینطور از دستیار گوگل یا سیری (Siri) سوال بپرسید؛ و همه‌ی اینها فقط با داشتن یک گوشی در جیبتان امکان‌پذیر است.

صفحه ساعت‌های هوشمند حداکثر ۱.۵ اینچ اندازه دارد. این صفحه‌ها برای چک کردن ساعت و نوتیفیکشن‌ها مناسب هستند اما به صورت کلی برای استفاده از برنامه‌های دیگر، بدترین گزینه ممکن‌اند و می‌توانند در صورت استفاده طولانی‌مدت، به چشم شما آسیب بزنند.

همچنین این ساعت‌ها برای اجرای درست و مناسب برنامه‌ها به سرعت پردازش بالایی نیاز دارند که در یک چشم بهم زدن باتری شما را خالی می‌کند. این بدین معناست که یا باید بپذیرید که ساعتتان فقط یک روز و حتی کمتر کار می‌کند، و یا باید ساعتی بزرگ مانند گلکسی واچ 5 پرو بخرید که در بهترین حالت ممکن فقط و فقط سه روز دوام می‌آورد.

شیائومی بند 7

مچ بندها حتی از ساعت‌ها هم بدتر هستند؛ زیرا معمولا  فقط یک صفحه‌ی لمسی‌اند که فضای کمتری برای کشیدن انگشت روی صفحه نمایش دارند. اما شما آنقدر از آن استفاده نخواهید کرد، چون به طور معمول برنامه‌های زیادی ندارند که بخواهید درباره‌ی‌ این موضوع نگران شوید. آنها به شما اجازه می‌دهند که اعلان‌ها را چک کنید، ورزش را شروع کنید و به داده‌های سلامتتان نگاهی بیندازید؛ ولی برای چیزهای پیچیده‌تر نیاز است که گوشی خود را بیرون بیاورید.

به این علت که مچ بندها کار کمتری انجام می‌دهند، عمر باتری طولانی‌تری نیز خواهند داشت. بسته به برندشان، معمولا می‌توانید ببینید که باتری آنها بین شش تا چهارده روز دوام می‌آورد برای مثال می بندهای شیائومی در مقایسه با ساعت‌های هوشمند از نظر عمر باتری، عملکرد به شدت بهتری دارند و به سادگی می‌توانند تا دو هفته دوام بیاورند.. این عمر باتری را با ساعت‌های هوشمند هم می‌توانید تجربه کنید، اما اصولا این ساعت‌ها مانند یک ساعت گارمین، بزرگ و گران‌قیمت هستند و با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی، ارزش خرید بالایی ندارند. .

در کل اگر شما با گوشی هوشمندتان خوشحال و راضی هستید، دیگر نیاز شدیدی به نسخه‌ی کوچک‌تر، با استفاده‌ای کمتر در قالب ساعت هوشمند ندارید؛ در عوض می‌توانید به مچ بندی ساده‌تر و ارزان‌تر اکتفا کنید و زندگی راحت‌تری داشته باشید!

دلایل انتخاب ساعت‌های هوشمند:

هر چند ساعت های هوشمند در مقایسه با مچ بند ها گران‌تر هستند و کاربران با تامل بیشتری سراغشان می‌روند اما این گجت‌ها با توجه به ویژگی‌های جذابی که دارند، می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشند.

مکان‌یاب داخلی، پرداخت با ضربه، دستیارها و تماس بلوتوثی

شما ممکن است به ساعت‌های هوشمند با برنامه‌های مختلف و کیبورد QWERTY نیازی نداشته باشید، ولی زمانی که ویژگی های جذاب این ساعت‌ها را با مچ بندهای تناسب اندام مقایسه کنید، ممکن است دلتان بنای سازش برندارد و بخواهید سراغ ساعت‌های هوشمند بروید!

به غیر از Fitbit Charge 5، تقریبا همه‌ی مچ بند‌ها برای بهره بردن به جی پی اس به گوشی وابسته‌اند؛ یعنی شما باید تلفنتان را با خود حمل کنید تا بتوانید یک تمرین ورزشی را به اتمام برسانید. بعضی افراد مشکلی با این مسئله ندارند، اما اگر دوست دارید بدون گوشی ورزش کنید – به طور مثال اگر عضو یک تیم ورزشی هستید و زمان تمرین‌ها و مسابقات با خود گوشی حمل نمی‌کنید – شما به یک مکان‌یاب داخلی نیاز پیدا خواهید کرد.

ساعت هوشمند یا مچ بند

ساعت‌های هوشمند حالا از همیشه پیشرفته‌تر شده‌اند و می‌توانند عملکردی نزدیک به گوشی‌های هوشمند داشته باشند.

مسئله‌ی دیگر در مورد مچ بندها این است که آنها از NFC پشتیبانی نمی‌کنند، و این بدین معناست که شما امکان استفاده از گزینه‌ی ساده‌ی پرداخت با ضربه مانند Google Wallet یا Apple Pay را ندارید. البته دوباره این را باید بگوییم که شما همیشه می‌توانید از گوشی خود برای این مسئله استفاده کنید، ولی داشتن چنین گزینه‌ای که راحت بتوانید بدون درآوردن گوشی از جیبتان فقط با لمس صفحه‌ی ساعت، کارهایی از این قبیل را انجام دهید بسیار لذت بخش است. با این حال این قابلیت‌ها معمولا برای کاربران ایرانی در دسترس نیستند پس چیز مهمی را از دست نداده‌اید.

شاید از همه مهم‌تر این باشد که اکثر مچ بندها فضای کافی برای میکروفون و بلندگو ندارند؛ بدین ترتیب شما نمی‌توانید هنگام تماس از آنها استفاده کنید و همینطور زمانی که مسئله‌ای فوری برایتان پیش می‌آید، این قابلیت را ندارید که از دستیارهای هوشمند سوال بپرسید. حتی بعضی از ساعت‌های هوشمند دارای LTE هستند و می‌توان بدون نیاز به تلفن همراه به وسیله‌ی آنها تماس برقرار کرد. البته این را هم باید بگوییم که همه‌ی ساعت‌ها چنین قابلیتی ندارند؛ اما اگر این گزینه را می‌خواهید با خیال راحت می‌توانید قید مچ بندهای بسیار محبوب را بزنید. این مورد با توجه به افزایش نرخ سرقت موبایل، می‌تواند بسیار کاربردی و مهم باشد.

ساعت‌های هوشمند می‌توانند با سیستم عامل های اندروید و حتی جدیدترین نسخه‌های iOS مانند ای او اس ۱۷ به سادگی ارتباط برقرار کنند.

زیبایی

قبلا هم به این اشاره کردیم که ساعت‌های هوشمند بیشتر از همیشه به سمت ضخیم‌ شدن گرایش پیدا کرده‌اند. ولی این بدین معنا نیست که آنها زیبایی‌شناسی را نادیده گرفته‌اند. مچبندهای سلامتی معمولا در نگاه اول زیبا به نظر نمی‌رسند اما ساعت‌های هوشمند می‌توانند رنگ و لعابی تازه به استایل شما بدهند.

افراد زیادی از اپل واچ‌ها تنها برای نشان دادن موقعیت و مقامشان استفاده می‌کنند و حتی زمانی که باتری ساعتشان تمام می‌شود باز هم آن را به‌دستشان می‌بندند، زیرا از ظاهری که دارد خوششان می‌آید. اگر شما به دنبال ساعت‌هایی هستید که تاثیری واقعی روی دیگران بر جای می‌گذارند، بهتر استت به مدل‌هایی مانند:,Vivomove Trend, Fossil Gen 6 Hybrid Wellness Edition ,Garmin Lily   و یا حتی Pixel Watch نگاهی بیندازید.

ساعت هوشمند هیبریدی

ساعت‌های هوشمند هیبریدی ظاهری مانند ساعت‌های جذاب کلاسیک دارند اما از برخی از قابلیت‌های کاربردی ساعت‌های هوشمند بهره می‌برند.

اگر دوست دارید ساعتی که به‌دست می‌کنید ظاهر و حسی کلاسیک داشته باشد و به برنامه‌ها و هوشمند بودن اهمیت زیادی نمی‌دهید، می‌توانید به طور ویژه نگاهی به ساعت‌های هوشمند هیبریدی بیندازید. بسته به حس‌و‌حالی  که شما به دنبالش هستید، حتی ساعتی بزرگ با دکمه‌های سنگین می‌تواند از مچ بندی ارزان و کوچک همراه با صفحه‌نمایشی تماما امولد و لبه‌های تیز، بهتر به نظر برسد.

ساعت‌ها بهترند!

به غیر از چند استثنا مانند  Amazfit GTR Mini، ساعت‌های هوشمند هزینه‌ی بیشتری نسبت به یک مچ بند معمول دارند؛ بنابراین شرکت‌ها ویژگی‌های بسیار بهتری برای سنسورهای سلامت، صفحه‌های نمایش و نرم‌افزارها ارائه می‌دهند تا با قیمت گجت همخوانی داشته باشد.

شما به ندرت مچ بندی را خواهید یافت که کاری بیشتر از اندازه‌گیری ضربان قلب و اکسیژن خون انجام دهد؛ اما اگر ساعتی را مانند سنس2 و گلکسی واچ 6 انتخاب کنید، می‌توانید یک ECG (الکتروکاردیوگرام)، داده‌های استرس تمام روز، دمای پوست و حتی چیزهایی بیشتری را دریافت کنید و نگاهی جامع به وضعیت سلامت خود داشته باشید. البته منصفانه باید بگوییم که حداقل برخی از برندها مانند فیت‌بیت در مچ بندهایشان همانند ساعت‌ها، تشخیص AFib را ارائه می‌دهند.

در سال‌های اخیر، صفحه‌نمایش مچ بندها بزرگ‌تر شده است؛ ولی یک ساعت هوشمند به شکل‌های گرد و مربعی است و فضای بیشتری برای اطلاعات دارد. در مقابل، در صفحه‌ی باریک و مستطیلی یک مچ بند، نوشته‌ها بسیار ریز هستند و باعث اذیت شدن چشم‌ها می‌شوند. همچنین در بیشتر ساعت‌های هوشمند، حداکثر روشنایی آنها به 1000-2000 نیت می‌رسد و در خارج از منزل به راحتی قابل خواندن‌اند.

مقایسه ساعت هوشمند و مچ بند سلامتی

ساعت‌های هوشمند واقعا بهترین انتخاب ممکن هستند! هر چند این گجت‌ها گران‌ترند اما می‌توانند در بلندمدت، گزینه بهتری باشند.

فرض بر این است که شما به WearOS و برنامه‌های این سیستم عامل که توانایی همگام‌سازی با ابزارهای خاص مانند پیام‌ها را در گوشیتان دارد و می‌توانید روی مچ خود از آن استفاده کنید، اهمیت می‌دهید؛ ولی فقط ساعت‌هایی رده‌بالا که دارای RAM و CPU کافی هستند، این امکان را ارائه می‌دهند. همچنین در این ساعت‌ها، شما به طور معمول فضای ذخیره‌سازی بیشتر برای موسیقی، تصاویر ساعت و امکانات بیشتر را دریافت خواهید کرد.

در آخر باید بگوییم که در سال‌های اخیر مچ بندهای انقلابی به بازار ارائه نشدند. مچ بند محبوب ما هنوز مدل 2021 فیت‌بیت شارژ 5 است و حتی بعضی از برندها در سال 2023 نتوانستند محصولات خود را در بسیاری از نقاط جهان مثل ایران به فروش برسانند و انتخاب بسیاری از ایرانی‌ها، همچنان می‌بندهای شیائومی است. بدین ترتیب اگر شما هم به دنبال بهترین تکنولوژی‌ها روی مچ دستتان می‌گردید، ساعت‌ها گزینه‌ی مناسبی برایتان هستند.

ساعت هوشمند یا مچ بند: کدام یک را باید بخرید؟

یک مچ بند ممکن است قیمت کمتری داشته باشد ولی طول عمر آن نیز نسبت به ساعت‌هوشمند کمتر است. ساعت‌های اپل، سامسونگ، گوگل،گارمین و سایر برندهای محبوب، مدت زیادی از نظر نرم‌افزاری پیشتیبانی می‌شوند؛ در حالی که مچ بندها بعد از حدود یک‌سال، دیگرآپدیت خاصی دریافت نمی‌کنند.

اگر می‌خواهید به طور ویژه برای فرزندتان خریدکنید، خوب است نگاهی به بهترین ساعت‌های هوشمند برای کودکان بیندازید که بسیار متفاوت نسبت به مچ بندها به نظر می‌رسند. این گجت‌ها نسخه‌های محدودی هستند که به صورت خاص وجود دارند تا به والدین در پیگیری و ارتباط با کودک کمک کنند؛ همچنین آنها دارای زنگ‌ها و صداهایی هستند که کودک شما را سرگرم می‌کند. گفته می‌شود که برند گارمین یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند برای کودکان را تولید می‌کند.

ساعت هوشمند یا مچ بند

انتخاب میان این دو گزینه کاملا به شما بستگی دارد. بهتر است با خواندن این مطلب، برای انتخاب میان ساعت هوشمند یا مچ بند سلامتی، به تصمیمی مناسب برسید.

برای دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشجوها، مچ بندها هم گزینه‌ی خوبی هستند. آنها آنقدر هوشمند نیستند که بتوان سر کلاس برای پیام دادن و یا تقلب ازشان استفاده کرد. البته بسته به نظر شما، این هم می‌تواند نکته‌ای مثبت و هم منفی باشد. ولی با خرید این مچ بندها می‌توانید پول زیادی پس‌انداز کنید و در عوض با آن یک تبلت دانش‌آموزی یا یک کروم‌بوک بخرید. در غیر این صورت اگر این موضوع نگرانی شما نیست، ساعت‌هوشمند امتیازات بیشتری به شما می‌دهد و از نظر ظاهری هم بهتر است.

در نهایت می‌توان دلیل کاهش فروش مچ بندها را به راحتی متوجه شد. شما برای انجام تمرینات ورزشی(گارمین)، زیبایی ظاهری(ساعت‌های هیبریدی)، پشتیبانی برنامه‌ها (اپل، گلکسی واچ) و سایر امتیازات می‌توانید یک ساعت‌هوشمند را انتخاب کنید. ولی مچ بندها همگی تقریبا خصوصیات و محدودیت‌های مشابهی دارند.

بهترین ساعت هوشمند و بهترین مچ بند سلامتی

اگر دوست دارید ساعتی با کیفیت بالا و امکانات زیاد داشته باشید که به گوشی اندرویتان متصل شود، گلکسی واچ 6 می‌تواند بهترین انتخابتان باشد. اما اگر انتخاب شما مچ بند تناسب اندامی است که با آن احساس تنزل رتبه نداشته باشید، فیت‌بیت شارژ 5 پیشنهاد ما به شماست.

سامسونگ گلکسی واچ 6

گلکسی واچ 6 بهترین انتخاب ممکن در بین ساعت‌های اندروید است که شما می‌توانید خریداری کنید. این ساعت دارای عملکرد سریع، تعداد زیادی سنسور سلامت، عمر باتری مناسب برای یک ساعت‌ هوشمند (حدودا دو برابر اپل واچ) و همه‌ی برنامه‌هایی است که می‌خواهید. زمانی که این ساعت در دستتان است احساس راحتی دارید و صفحه نمایش آن نسبت به اندازه‌ی ساعت بسیار بزرگ است. اگر جزو کاربران سامسونگ و رابط کاربری وان یو آی ۶ هستید، این ساعت برای شما بهترین انتخاب ممکن است.

فیت‌بیت شارژ 5

فیت‌بیت شارژ5 یک مچ بند معمولی نیست! این مچ بند دارای مکان‌یاب داخلی، توانایی اندازه‌گیری الکتروکاردیوگرام و NFC برای پرداخت با ضربه است؛ این گجت فاقد میکروفون و بلندگو است ولی وزن بسیار سبکی حدود 28 گرم دارد و صفحه نمایش 1 اینچی امولد آن می‌تواند نکته‌ی مثبتی باشد؛ و اگر دوره‌ی آزمایشی رایگان را به خصوصیاتش اضافه کنید، این مچ بند تبدیل به وسیله‌ای عالی برای مراقبت از سلامت و تناسب‌اندام می‌شود.

سخن پایانی

همان طور که پیش از این هم گفتیم، این دو نوع گجت می‌توانند انتخابی مناسب برای کاربران باشند اما هر کدام، برای یک دسته متفاوت از مردم طراحی شده‌اند. بهتر است پیش از انتخاب میان ساعت هوشمند یا مچ بند، به نیازهایی که دارید و قابلیت‌هایی که این گجت‌ها به شما ارائه می‌کنند توجه کنید تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.