سایپا M44 یا سیلک در نمایشگاه خودرو مشهد

سایپا M44 به نمایشگاه مشهد آمد؛ مهمان همیشگی نمایشگاه‌ها، این بار با طراحی جدید

سایپا سیلک یا M44 سابق، نسخه بومی سیتروئن C3-XR در نمایشگاه مشهد دیده شد. البته سایپا نسخه جدیدی از این کراس اوور را به‌نمایش گذاشته است.

در نمایشگاه خودرو مشهد محصولات مختلفی، از لاماری ایما هیبرید و دانگ فنگ (آئولوس) شاین مکس تا رانا پلاس اتوماتیک و ریرا در معرض دید عموم قرار گرفتند. یکی دیگر از محصولات به نمایش گذاشته شده، سیتروئن C3-XR یا سایپا M44/سیلک است که این بار نسخه متفاوتی از آن با تغییراتی در طراحی به‌نمایش گذاشته شده است. البته این اولین باری نیست که این کراس اوور در نمایشگاه‌های خودرو حضور پیدا می‌کند و سایپا اواسط دهه ۹۰ در دوره پس از برجام چندین بار اقدام به نمایش آن کرده بود. در ادامه جزئیات و تصاویر سیتروئن M44 در نمایشگاه خودرو مشهد را مشاهده می‌کنید.

سایپا M44، مهمان نمایشگاه خودرو مشهد

سایپا در گذشته سیتروئن C3 را داخل کشور مونتاژ و عرضه کرد، هرچند این خودرو دوام چندانی در بازار نداشت. این خودروساز داخلی پس از آن تصمیم به عرضه C3-XR در ایران گرفت که ممکن است به‌اشتباه به‌عنوان نسخه بازار چین C3 در نظر گرفته شود، اما نگاهی به منابع رسمی نشان می‌دهد محصولی متفاوت صرفاً با تشابه برندینگ است. این خودرو کراس اوور ساب‌کامپکت را شرکت مشترک سیتروئن-پژو و دانگ فنگ از سال ۲۰۱۴ به تولید رسانده است.

نمای کناری سایپا M44 یا سیلک در نمایشگاه خودرو مشهد

سایپا ام ۴۴ در نمای جلوپنجره بزرگ‌تر از نسخه قبلیِ به نمایش گذاشته شده و چراغ‌های کشیده مستطیلی با لوگوی سیتروئن در وسط در قالب تریم کرومی دارد. سپس به نمای کناری آن می‌رسیم، جایی که پنل‌های مشکی دور گلگیرها، روف ریل، ستون وسط مشکی و المانی شبیه به لوگو C در انتهای شیشه ردیف عقب به چشم می‌خورند. نمای عقب آن هم چیزی متفاوت از هاچ‌بک‌های قدیمی‌تر بازار ایران ندارد.

سایپا M44 یا سیلک در نمایشگاه خودرو مشهد

از فضای داخلی سیلک نباید انتظار امکانات روز مثل نمایشگر بزرگ مولتی‌مدیا، صفحه آمپر تمام دیجیتال و… را داشت. این خودرو از نمایشگر مرکزی کوچکی بهره می‌برد که به سبک و سیاق قدیمی، به‌صورت یکپارچه با داشبورد تعبیه شده است. پایین این نمایشگر کنترل‌های فیزیکی سیستم تهویه پیدا می‌شوند و المان قابل توجه دیگری در کنسول مرکزی قابل مشاهده نیست. پشت فرمان هم نه صفحه آمپر تمام دیجیتال، بلکه نمونه‌ای ترکیبی شامل دو صفحه آنالوگ و یک نمایشگر کوچک عمودی در دسترس راننده قرار دارد.

سایپا M44 یا سیلک در نمایشگاه خودرو مشهد

تامین‌کننده قوای محرکه سیلک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ ME16 یا همان TU5 پلاس است که می‌تواند 115 اسب بخار قدرت و 147 نیوتن متر گشتاور تولید کند. یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته هم وظیفه انتقال نیرو محرکه حاصل از این پیشرانه را به چرخ‌های جلو بر عهده دارد. تخمین زده می‌شود که این کراس اوور جمع و جور با این موتور تقریباً 6 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر مصرف کند.

بنا به اطلاعاتی که پیش‌تر منتشر شده، برای سایپا سیلک امکاناتی مثل سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، ورود و استارت بدون کلید، ایربگ‌های جانبی جلو، پرده‌ای عقب، دوربین و سنسور عقب، سیستم استارت استاپ و صندلی‌های چرمی در نظر گرفته شده است.

کراس اوور بومی سیلک

سایپا M44 یا سیلک با پیشروی تولید آن به‌همراه شرکای چینی، بین اواخر سال 1402 تا اوایل سال 1403 به فاز نهایی تولید می‌رسد تا بالاخره پس از چندین سال انتظار در بازار عرضه شود. همچنین باید اشاره کرد که سیلک، نام جدید انتخاب شده برای نسخه نهایی است؛ نامی ایرانی که در واقع از تپه سیلک در کاشان با ریشه‌ای چندهزارساله گرفته شده. نهایتاً نظر شما کاربران گجت نیوز درباره سایپا M44، کراس اوور جدید این خودروساز داخلی که در نمایشگاه مشهد به نمایش گذاشته شد، چیست؟