مشخصات فنی ریرا

مشخصات فنی ریرا، اولین شاسی بلند ملی مشخص شد

مشخصات فنی ریرا توسط ایران خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 اعلام شد. در ادامه با مشخصات و امکانات Rira به‌عنوان اولین شاسی بلند ملی آشنا می‌شویم.

گروه صنعتی ایران خودرو به‌تازگی در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 از ریرا به‌عنوان اولین شاسی بلند ملی پرده برداشت و مشخصات فنی و سطح امکانات آن را به‌صورت رسمی اعلام کرد. ریرا یکی از خودروهای ایمن ایرانی محسوب می‌شود که موفق به پاس کردن استانداردهای 85گانه شده است. در ادامه با مشخصات و امکانات ریرا آشنا خواهیم شد.

مشخصات فنی ریرا

ریرا

ایران خودرو برای ریرا یک موتور 1.6 لیتری EF7P TC را در نظر گرفته که می‌تواند قدرتی برابر با 160 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد.

ریرا

این خودرو ظرف مدت 7.3 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. مصرف سوخت آن نیز به‌شکل ترکیبی به‌ازای هر 100 کیلومتر حدود 10.4 لیتر خواهد بود. حداکثر سرعت این خودرو نیز 195 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی

ریرا

ریرا به امکانات ایمنی متعددی چون کمک ترمز BAS، سنسور دنده عقب، ایربگ جانبی، ترمز دیسکی، ترمز ضد قفل، کنترل کشش، کنترل پایداری الکتریکی، سیستم نگه‌دارنده خودرو در سرپایینی، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، ترمز اتوماتیک، ترمز پارک برقی، دوربین عقب، کنترل فشار باد تایر، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، سنسور پارک جلو، دوربین 360 درجه و آی‌کانکت مجهز شده است.

ریرا

از امکانات رفاهی این خودرو نیز می‌توان به سانروف برقی، تعویض دنده الکترونیکی، در برقی صندوق، ورود بدون کلید، سنسور نور و باران، محدودکننده سرعت، چراغ گردش، آینه تاشوی برقی، آیینه الکتروکرومیک، قابلیت تنظیم فرمان در چهار جهت، فرمان برقی، گرم‌کن صندلی، آنتی‌ترمز و پاور ویندوز، صندلی برقی سرنشینان جلو و سنسور پا (باز کردن صندوق با پا) اشاره کرد.

گالری تصاویر ریرا