نسل جدید ال 90

واردات نسل جدید ال 90 (داچیا لوگان) به ایران تایید شد

واردات نسل جدید ال 90 یا همان داچیا لوگان به ایران تایید شد. در ادامه با مشخصات و امکانات خودرو وارداتی Dacia Logan آشنا می‌شویم.

پس از این‌که یکی از شرکت‌های واردکننده برای واردات داچیا داستر با دو پیشرانه متفاوت اقدام کرده بود، اکنون یک واردکننده دیگر نیز فرایند ثبت سفارش برای واردات داچیا لوگان به‌عنوان نسل جدید ال 90 را انجام داده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو اقتصادی آشنا خواهیم شد.

مشخصات فنی نسل جدید ال 90

نسل جدید ال 90

خبرها حاکی از آن است که داچیا لوگان با موتور 1 لیتری 3 سیلندر 12 سوپاپ وارد بازار ایران خواهد شد. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 90 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

نسل جدید ال 90

گفتنی است گروه خودروسازی سایپا و پارس خودرو قصد دارند یک نسخه فیس لیفت از تندر 90 را با نام پارس خودرو کادیلا تولید کنند. این خودرو به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ مجهز خواهد بود و نسخه اتوماتیک آن نیز قرار است با سانروف عرضه شود.

امکانات رفاهی و ایمنی داچیا لوگان

Dacia Logan

از امکانات ایمنی داچیا لوگان 2023 می‌توان به ترمزهای ABS، EBD و BA، شش کیسه هوای ایمنی، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری، رادار هشدار برخورد از جلو، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت جلو و عقب خودرو، سیستم کروز کنترل، ترمزهای چهار چرخ دیسکی و رادار نقطه کور (BSD) اشاره کرد.

نسل جدید ال 90

نسل جدید ال 90 از امکانات رفاهی متعددی نظیر تریم پارچه‌ای صندلی‌ها، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، باز و بستن آینه‌های جانبی به‌صورت برقی همراه با گرم‌کن، مانیتور لمسی همراه دوربین عقب، چراغ‌های روز، رینگ‌های آلومینیومی، دستگیره‌های آسان بازشو، سنسورهای نور و باران، نمایشگر وضعیت کمربند و ایربگ‌ها، سامانه استارت/استاپ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و ترمز پارک برقی بهره می‌برد.