پورشه 918 اسپایدر دست ساز ایرانی، پدیده جذاب نمایشگاه خودرو مشهد

در نمایشگاه خودرو مشهد علاوه بر محصولات وارداتی و داخلی، یک پورشه 918 اسپایدار دست ساز هم حضور پیدا کرد. در ادامه تصاویر آن را مشاهده کنید.

در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد که از 9 تا 12 شهریور برگزار شد، محصولات متعدد مونتاژی، وارداتی و داخلی نمایش داده شدند؛ دانگ فنگ شاین مکس، رانا پلاس اتوماتیک، هایما 7X، سایپا M44، چانگان یونی کی و سایپا اطلس برخی از این نمونه‌ها بودند. در کنار این‌ها، خودروهای متفرقه هم برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شدند که پورشه دست‌ساز دو برادر اهل مشهد یکی از آن‌ها بود. در ادامه شاهد تصاویر پورشه 918 اسپایدر ساخته دست دو برادر مشهدی در نمایشگاه خودرو مشهد باشید.

پورشه 918 اسپایدر دست ساز به نمایشگاه مشهد آمد

خودرویی که این دو برادر مشهدی نسخه کپی آن را با دست اخته‌اند، پورشه 918 اسپایدر است. 918 اسپایدر سوپرکار پلاگین هیبرید پورشه بود که اولین بار در نمایشگاه خودرو ژنو 2010 دیده شد و در سال 2013 به‌صورت رسمی به فروش گذاشته شد. قوای محرکه این خودرو سوپر اسپرت را یک پیشرانه 4.6 لیتری V8 با خروجی 608 اسب بخار و 2 موتور الکتریکی با خروجی 286 اسب بخار (یکی در محور جلو و دیگری در عقب) تامین می‌کنند. طراحی آن هم جذابیت خاص خود را دارد؛ در واقع ترکیب زبان طراحی پورشه با طراحی وقت سوپرکارها چشم‌نواز از آب در آمده است.

پورشه ۹۱۸ ایرانی

نسخه ایرانیزه پورشه ۹۱۸ اسپایدر در نمایشگاه خودرو مشهد!

به نظر می‌رسد دو برادر اهل مشهد با نام‌های مجید و وحید صادقی این پورشه را ساخته‌اند. بنا به گزارش دریافتی از نمایشگاه، تکمیل این پروژه 7 سال زمان برده و دست کم 300 میلیون تومان برای آن هزینه شده است. زیر بدنه آن هم «موتور و گیربکسِ» نیسان ماکسیما، سدان نام‌آشنای بازار ایران پیدا می‌شود؛ مشخص نیست که گیربکس اتوماتیک این سدان در این خودرو به کار رفته یا گیربکس دستی. همچنین این پورشه دست‌ساز بدنه‌ای از جنس فایبر گلاس دارد و به‌جز اجزایی مثل صندلی‌ها، پیشرانه و رینگ‌ها بقیه اجزای آن ساخته دست هستند.

نیسان ماکسیمای موجود در بازار ایران از یک پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر از نوع تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند 200 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال نیرو محرکه به محور جلو هم گیربکس‌های دستی 5 سرعته و اتوماتیک 4 سرعته با پیشرانه این سدان ژاپنی پرطرفدار جفت شده است. در نهایت، نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این پورشه دست ساز نمایشگاه خودرو مشهد چیست؟