لوگوی جدید اندروید

لوگو جدید اندروید رونمایی شد

محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایل جهان به تازگی شاهد تغییراتی جزئی بوده و گوگل از لوگوی جدید اندروید با تعداد انگشت شماری از ویژگی‌های هوش مصنوعی رونمایی کرده است.

با نزدیک شدن به معرفی اندروید 14، گوگل از لوگو و ربات ۳ بعدی جدید اندروید رونمایی کرد که در آن متن از android با a کوچک به Android با a بزرگ تغییر می‌کند. لوگوی اندروید آخرین بار در سال 2019 شاهد چنین تغییری بوده است.

همچنین تعدادی از ویژگی‌های جدید برای برنامه‌های گوگل و دستگاه‌های اندرویدی از جمله ویجت مجهز به Google Assistant و گزینه ذخیره نسخه‌های دیجیتالی کارت‌های کتابخانه و کیف پول گوگل، رونمایی شده است.

با لوگوی سه‌بعدی جدید اندروید و تغییرات سیستم‌عامل آشنا شوید

لوگوی جدید اندروید

اندروید سال‌ها به‌دنبال ایجاد دگرگونی‌هایی بوده است تا زیبایی‌شناختی خود و اینکه چگونه می‌خواهد خود را به عنوان یک پلتفرم معرفی کند تغییر دهد. از این به بعد، لوگوی اندروید منحنی‌تر خواهد بود که آن را به سبک لوگوی گوگل نزدیک می‌کند.

در طراحی لوگوی جدید اندروید از زبان طراحی Material You الهام گرفته شده است و لوگو به گونه‌ای طراحی شده که منعکس‌کننده ویژگی‌های بنیادین اندروید یعنی منبع‌باز و فراگیر بودن باشد.

ربات کوچک سبز رنگ که مدت‌هاست به عنوان نماد اندروید ظاهر شده، به صورت سه بعدی رندر شده است و ظاهر بصری جدیدی دارد، با رنگ‌های تازه (از جمله رنگین کمان)، لوازم جانبی (مانند هدبند و کلاه) و چند حالت انیمیشنی.

لوگوی جدید اندروید

ظاهر کلی ربات اندروید دستخوش تغییر شده است تا استفاده از آن در محیط‌های دیجیتالی و واقعی آسان‌تر شود و این ربات با بدنی که حالا شکل یک کپسول است، دیگر پایین تنه‌ی صاف نخواهد داشت و به جای سرش تمام بدن خود را به نمایش می‌گذارد.

گوگل حتی نشان می‌دهد که چگونه لوگوی جدید اندروید دقیقاً در بالای لوگوی گوگل قرار می‌گیرد که نشان‌دهنده یکپارچگی بین برند مادر و پلتفرم تلفن همراه است.

شرکت همچنین در حال ارائه چند ویژگی جدید برای جشن گرفتن سه‌میلیاردی‌ شدن اندروید است که شامل بهبودهای هوش مصنوعی برای Lookout، یکی از ابزارهای دسترسی اندروید می‌شود. همچنین می‌توانید یک کارت کتابخانه را در Google Wallet خود آپلود کنید و تماس‌های بیشتری را در ماشین بگیرید و از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای ارائه اطلاعات مرتبط مانند آب‌وهوای محلی، به‌روزرسانی‌های سفر برای پروازهای شما و یادآوری رویدادهای مفید بهره ببرید.

لوگوی جدید اندروید

برای بزرگداشت لوگوی جدید اندروید، گوگل چند ویژگی جدید اضافه می‌کند و به نظر نمی‌رسد این ویژگی منحصر به کاربران گوشی‌های هوشمند پیکسل باشد. ویجت جدید در یک نگاه دارای نمادهای برجسته‌تر و یک خط اطلاعات اضافی خواهد بود. نمونه گوشی هوشمندی که این ویژگی را نشان می‌دهد، Samsung Galaxy S23 Ultra است که آیکون‌های سبک OneUI سامسونگ در ردیف Home را دارد.

بیشتر بخوانید:

کدام گوشی‌های سامسونگ به روزرسانی One UI 6 و اندروید 14 را دریافت نمی‌کنند؟

کاربران اندرویدی که از اختلال بینایی رنج می‌برند و به برنامه‌هایی مانند Lookout برای کمک متکی هستند نیز از امروز به‌روزرسانی مفیدی دریافت می‌کنند. هوش مصنوعی به ویژگی Image Q&A در Lookout کمک می‌کند تا توصیفات دقیق‌تری از آنچه پیش‌رو یا روی صفحه است ارائه دهد.

هنگامی که تصویر خود را وارد کردید، می‌توانید از طریق متن یا صدا سوالاتی بپرسید تا از آنچه در پس‌زمینه جریان دارد مطلع شوید. Lookout همچنین 11 زبان جدید از جمله ژاپنی، کره‌ای و چینی را به کارنامه خود اضافه کرده و اکنون از 24 زبان پشتیبانی می‌کند.

علاوه‌براین، کارت‌های کتابخانه در Google Wallet به عنوان آخرین ویژگی به شما امکان می‌دهد گذرنامه‌ها را با بارکد یا کد QR دیجیتالی کنید که فقط در تنظیمات خاصی از جمله کارت‌های کتابخانه و کارت‌های کیف پول گوگل کار می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تصویر از کارت بگیرید تا Wallet آن را ذخیره کند.

قابلیت Android Auto نیز اکنون می‌تواند تماس‌های Webex و Zoom را به صورت بومی انجام دهد، بنابراین می‌توانید از صفحه خودروی خود برای مدیریت تماس‌ها استفاده کنید.

لوگوی جدید اندروید در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آینده و نسخه‌های گوشی ظاهر می‌شود و ویژگی‌های جدید از این هفته برای کاربران در دسترس خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*