لایت کوین

کسب دستاوردی جدید: لایت کوین آینده را با یک اکوسیستم باز در آغوش می‌گیرد

بر اساس دادههای BitPay، ارائهدهنده جهانی خدمات پرداخت از طریق رمزارزها، لایت کوین ماه گذشته به عنوان محبوبترین رمزارز مورد استفاده برای تراکنشها، از بیتکوین پیشی گرفت.

بنیانگذار لایت کوین، چارلی لی، زمانی از لایت کوین به عنوان ملکهی حکومت پادشاهی بیت کوین یاد کرد و تاکید کرد که لایت کوین گزینه ترجیحی او برای پرداخت است. امروزه لایت کوین به یکی از گزینه‌های مورد علاقه اکثر کاربران ارز دیجیتال تبدیل شده است.

لایتکوین بهعنوان یکی از قدیمیترین رمزارزها، مدتهاست که به عنوان آلتکوین شماره ۱ شناخته میشود که زیر سایه بیتکوین زندگی میکند. با این حال، با نزدیک شدن به هاوینگ، لایت کوین اخیراً با جهش هشریت شبکه، حجم معاملات، نقدینگی و آدرسهای جدید روزانه، شتاب زیادی نشان داده است و برخی از این ارقام حتی به بالاترین حد تاریخی خود رسیدهاند.

هشریت LTC برای اولین بار از 1000 TH/s فراتر رفت

به گفته کاوشگر بلاک چین، هش ریت LTC طی ماه گذشته شاهد رشد مستمری بوده و در 3 ژوئیه در بلاک 2,503,485 به 1.03 PH/s رسید که یک سقف جدید است. این نشانه‌ای از پیوستن ماینرها به جامعه استخراج LTC است. افزایش هش ریت همچنین به این معنی است که اکنون شبکه امن تر و پایدارتر است. به گفته برخی از تحلیلگران صنعت، افزایش نرخ هشریت اغلب نشانه رشد آتی قیمت است.

تنها در هفته گذشته، لایت کوین 4013 بلاک جدید اضافه کرد که 1398 مورد آن از ViaBTC، بزرگترین استخر استخراج LTC بود. تنها 11782 بلوک که انتظار می‌رود در کمتر از 20 روز استخراج شوند، تا هاوینگ بعدی LTC باقی مانده است.

لایت کوین

منبع: LitecoinSpace

پذیرش LTC به بالاترین حد خود رسیده است

در 23 ژوئن، تیم لایت کوین توییت کرد کهمیزان استفاده برای انجام پرداختها در سقف تاریخی استبا 167 میلیون تراکنش. با ادامه رشد تعداد تراکنشهای LTC، درآمد حاصل از کارمزد تراکنشهای روزانه نیز افزایش مییابد، که انبوهی از ماینرها را به جامعه LTC جذب میکند.

لایت کوین

لایت کوین از نظر نقدینگی در رتبه پنجم قرار دارد

نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. برای سرمایه‌گذاران، یک رمزارز با حجم نقدینگی بالا نوید یک تجربه معاملاتی بهتر و استراتژی‌های معاملاتی انعطاف‌پذیرتر را می‌دهد. داشتن نقدینگی بالا به این معنی است که سرمایهگذاران میتوانند به‌راحتی رمزارز را بخرند و بفروشند بدون اینکه اختلاف زیادی در قیمت آن ایجاد کنند. به‌طور خلاصه، نقدینگی بالا تضمین کننده قیمت‌ها و جلوگیری از دستکاری بازار است.

بر اساس رتبهبندی نقدینگی سه ماهه دوم Kaiko برای داراییهای رمزارزی، که دادههای بیش از ۳۰ صرافی را پوشش میدهد، لایت کوین اکنون از نظر نقدینگی در رتبه پنجم قرار دارد و از SOL و BNB پیشی گرفته است.

لایت کوین

منبع: Kaiko

اکوسیستم باز لایت کوین باعث رونق LRC20 میشود

علاوه بر هاوینگ قریب‌الوقوع که برای ماه اوت برنامه‌ریزی شده، لایت کوین نیز رشد پرشتاب اخیر خود را مدیون پذیرش استاندارد LTC20 است. از زمانی که جامعه لایت کوین LTC20، یک نسخه فورک شده از BRC20 را در 2 می امسال راه‌اندازی کرد، این استاندارد به‌عنوان یک سهم عمده در شکوفایی اکوسیستم لایت کوین شناخته شد.

برای مقایسه BRC20 با LTC20، ابتدا باید نگاهی به BTC و LTC بیندازیم. بیت کوین هر 10 دقیقه یک بلاک ایجاد می‌کند، در حالی که لایت کوین هر 2.5 دقیقه یک بلاک تولید می‌کند که امکان تایید سریع‌تر را فراهم می کند. علاوه بر این، لایت کوین کارمزدهای گس بسیار پایین و کمتر از 0.1 دلار را برای هر تراکنش ارائه می‌دهد، در حالی که هزینه تراکنش‌های بیت کوین از ده‌ها تا صدها دلار متغیر است. واضح است که لایت کوین از نظر سرعت بلوک، انعطاف‌پذیری و هزینه تراکنش مزایای بیشتری دارد.

لایت کوین

اختراع استاندارد LTC20 امکان صدور دارایی‌های توکن شده در لایت کوین را فراهم می‌کند. این ادغام راه‌های جدیدی را برای توسعه‌دهندگان برای ایجاد DeFi، DApps، NFT و سایر دارایی‌های رمزگذاری شده مبتنی بر رمزارزها در شبکه باز می‌کند.

از SegWit گرفته تا شبکه لایتنینگ و پروتکل حریم خصوصی MWEB، شبکه Litecoin همیشه یک پایگاه نوآوری بوده است. لایت کوین بهعنوان یک ارز دیجیتال به بلوغ رسیده، در سال‌‌های اخیر پیشرفت‌‌های زیادی داشته است. علاوه بر این، اکوسیستم باز و چشم‌‌انداز آینده‌‌نگرانهی این کوین، پایه محکمی برای توسعهی آینده آن ایجاد میکند.

در آینده، با ادامه تکامل اقتصاد دیجیتال و گسترش بازار ارزهای دیجیتال، انتظار میرود لایت کوین نقش مهم‌‌تری را به عنوان بخش عمده‌‌ای از اقتصاد دیجیتال و ابزاری برای پرداخت‌‌ها و نقل و انتقالات جهانی ایفا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*