کلکسیون خودرو کریستیانو رونالدو

نگاهی به کلکسیون خودرو جذاب کریستیانو رونالدو

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از جذاب‌ترین اتومبیل‌های کلکسیون خودرو کریستیانو رونالدو، اسطوره فوتبالی پرتغال. CR7 علاقه شدیدی به خودروهای لوکس انگلیسی دارد!

طبیعتا کریستیانو رونالدو به‌عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوبتال جهان شناخته می‌شود و به همین دلیل است که او در طول سال‌های بازی به ثروت فوق‌العاده‌ای دست یافته است. حتی همین الان هم دستمزد او در باشگاه النصر بالغ بر 215 میلیون دلار در سال است که او را به یکی از پردرآمدترین ورزشکاران دنیا تبدیل می‌کند.

در کنار عمارت‌های لوکس، کشتی‌های تفریحی فوق‌العاده و مجموعه ساعت‌های چند میلیون دلاری، کریستیانو رونالدو همچنین صاحب یکی از بهترین کلکسیون های خودرو در جهان است که هوش از سر هر کسی می‌پراند!

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای کلکسیون ماشین جانی دپ، ستاره پرطرفدار آمریکایی

هشت خودروی جذاب کلکسیون اتومبیل دیوید بکهام که از سلیقه خودرویی فوق‌العاده او حکایت دارند

کمیاب ترین ماشین های کلکسیون خودرو تام کروز

مجموعه خودروهای او اتومبیل‌های شگفت‌انگیزی در کلاس‌های مختلف، از لیموزین‌های لوکس بریتانیایی تا هایپرخودروهای شگفت‌انگیز را در بر گرفته و هر سال نیز به لیست خیره‌کننده اتومبیل‌های حاضر در این لیست اضافه می‌شود.

10 مورد از جذاب‌ترین اتومبیل‌های کلکسیون خودرو کریستیانو رونالدو

کلکسیون کریستیانو رونالدو به‌حدی گسترده است که پرداختن به تمامی آن‌ها بسیار وقت‌گیر بوده و از حوصله این متن خارج است. با این وجود، در ادامه سعی داریم نگاهی داشته باشیم به بهترین اتومبیل‌های حاضر در کلکسیون خودروهای CR7.

رولز رویس داون – Rolls-Royce Dawn

رولز رویس Dawn

اگر قصد داشته باشید برای نامزد فوق‌العاده ثروتمند خود که از قضا یکی از ثروتمندترین ورزشکاران دنیا هم هست یک کادو خریداری کنید، چه چیزی را انتخاب می‌کنید؟

این سئوالی بود که جورجینا رودریگز، نامزد کریستیانو رونالدو با آن روبرو بود. پاسخ جورجینا به این سوال، خودروی کانورتیبل رولز رویس، Dawn بود که در سال 2022 خریداری شده و به کریستیانو هدیه داده شد. رودریگز، این خودرو را با یک پاپیون قرمز بزرگ کادوپیچی کرد و آن را در مقابل تمام اعضای خانواده رونالدو به او هدیه داد.

خودروی Dawn در حقیقت نماینده برند رولز رویس در کلاس خودروهای کانورتیبل لوکس بود و در ماه می سال 2023 از خط تولید خارج شد. تمامی مدل‌های تولید شده از این اتومبیل دقیقا مطابق خواسته مشتری طراحی و ساخته شده‌اند. با این حال، به هیچ عنوان مشخص نیست که رودریگز چه قابلیت‌ها و مشخصات ویژه‌ای را برای این رولز رویس جذاب در نظر گرفته بود!

بارزترین مشخصه Rolls-Royce Dawn همانند سایر رولز رویس‌ها، قابلیت‌های کاربردی بی پایان آن است!

رولز رویس کالینن – Rolls-Royce Cullinan

کلکسیون خودرو کریستیانو رونالدو

یکی دیگر از اتومبیل‌های بریتانیایی جذاب کلکسیون خودرو کریستیانو رونالدو، رولز رویس کالینن است. این خودروی فوق‌العاده در کلاس محصولات شاسی بلند، یکی از لوکس‌ترین و توانمندترین اتومبیل ها در این کلاس به شمار رفته و کمتر رقیبی قادر به ارائه سطح عملکرد و رفاه هم‌تراز با آن است.

نخستین خودروی شاسی بلند رولز رویس دقیقا همان چیزی است که از این برند خوشنام انتظار می‌رود. Cullinan پر از قابلیت‌های جدید بوده و با قابلیت‌های شخصی سازی فراوان در اختیار خریداران ثروتمند قرار گرفته است. سی آر سون این خودرو را تنها چند ماه پس از رونمایی از مدل اولیه روانه بازار کرد. مدلی که رونالدو در اختیار داشت، هم از بیرون و هم از داخل، رنگ سفید داشت!

خودروی رولز رویس رونالدو البته در کشور ایتالیا پلاک شده بود. بنابراین می‌توان حدس زد که کریستیانو از آن برای رفت و آمد به مسیر تمرین باشگاه یوونتوس استفاده می‌کرده است.

با توجه به دستمزد هنگفت 600 هزار دلاری کریستیانو رونالدو در باشگاه یوونتوس، قیمت 360 هزار دلاری این شاسی بلند شگفت‌انگیز معادل تنها چهار روز حقوق این فوتبالیست پرتغالی بود!

لامبورگینی اوروس – Lamborghini Urus

لامبورگینی اوروس

موفقیت خیره‌کننده لامبورگینی اوروس باعث شده که این برند ایتالیایی بتواند در کلاس عملکردی SUV هم به‌خوبی در برابر رقبا قد علم کند و عملکردی خیره‌کننده را ارائه دهد. این خودرو توانسته عملکرد شگفت‌انگیزی که از یک خودروی شاسی بلند لوکس انتظار می‌رود را با امکانات رفاهی فوق‌العاده و طراحی خیره‌کننده لامبورگینی ادغام کرده و به اتومبیلی منحصربفرد تبدیل شود.

کریس رونالدو در سال 2021، توسط یکی از عکاسان سوار بر لامبورگینی اوروس خود مشاهده شد! با این وجود، در مقایسه با سایر خودروهای سوپر اسپرت این ورزشکار، اوروس جزو گزیننه‌های معقول تر او از لحاظر شتاب‌گیری و سرعت به شمار می‌رود!

بسیاری از منتقدین، Urus را یکی از بهترین خودروهای تولیدشده با برند گاو خشمگین توصیف می‌کنند که بسیاری ایرادهای همیشگی محصولات لامبورگینی را نداشته و در رانندگی‌های سنگین، به‌خوبی حس یک لامبورگینی قدرتمند را ایفا می‌کند.

البته اوروس هرگز قادر به شکستن هیچ رکورد سرعت یا قدرت نیست؛ اما به‌طور کلی یکی از کم‌نقص‌ترین شاسی بلندهای اسپرت بازار به شمار می‌رود.

فراری اف 1 تی دی اف – Ferrari F12 TDF

فراری اف 12 تی دی اف

مطمئنا بدون حضور یک فراری، هیچ کلکسیون خودرویی را نمی‌توان کامل توصیف کرد! رونالدو البته چندین فراری شگفت‌انگیز را در کلکسیون خودروهای خود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به مدل F12 TDF یا تور دو فرانس اشاره کرد.

عبارت «تور دو فرانس» در اسم این خودرو البته نه به مسابقات دوچرخه سواری کنونی، بلکه به رقابت‌های اتومبیل‌رانی با همین اسم اشاره دارد که در دهه 50 و 60 میلادی با سلطه مطلق فراری برگزار می‌شد!

مدل F12 نسخه‌ای ویژه و بسیار کمیاب از خودروی برلینتای F12 است که تنها در 799 دستگاه، تولید شد. به این ترتیب، مدل F12 TDF با استانداردهای خودروسازان تجاری دنیا، یک محصول به‌شدت کمیاب و با استانداردهای فراری یک خودروی «تا حدودی کمیاب» ارزیابی می‌شود؛ چرا که در میان خودروهای فراری می‌توان نمونه‌های بسیاری با تیراژ کمتر از صد دستگاه پیدا کرد!

البته بد نیست بدانید که کریستیانو رونالدوی اسطوره‌ای خاطره چندان خوبی از رانندگی با خودروهای فراری ندارد و در سال 2009، در برخورد با حاشیه یک تونل در منچستر به شدت به خودروی فراری خود آسیب رساند!

تا به امروز البته هیچ گزارشی مبنی بر آسیب رساندن رونالدو به F12 TDF منتشر نشده است!

استون مارتین دی بی اس سوپرلگرا وولانته – Aston Martin DBS Superleggera Volante

استون مارتین DBS

رونالدو علاقه خود به خودروهای لوکس و گرانقیمت انگلیسی را از زمان حضور در منچستر یونایتد همراه خود داشته و چندین خودروی شگفت‌انگیز بریتانیایی را در کلکسیون اتومبیل‌های خود دارد.

در سال 2022 و در شرایطی که او در مسیر رفتن به تمرین منچستر یونایتد بود، جدیدترین سوپراسپرت انگلیسی او، استون مارتین DBS سوپرلگرا وولانته او توسط خبرنگاران رویت شد. این خودروی جذاب قدرتی 715 اسب بخاری داشته و با استفاده از موتور V12 خود به سرعت حداکثر 340 کیلومتر بر ثانیه می‌رسید.

این خودرو البته تنها خودروی استون مارتین این بازیکن افسانه‌ای فوتبال نیست؛ چرا که او پیش از این هم سوار بر یک خودروی استون مارتین DBX، یعنی نخستین شاسی بلند استون مارتین در مسیر تمرین رویت شده بود. خودروی دی بی ایکس استون مارتین، از نظر بسیاری کارشناسان محصولی بی‌رقیب و تکرارنشدنی از استون مارتین توصیف شده است.

لامبورگینی اونتادور – Lamborghini Aventador

کلکسیون خودرو کریستیانو رونالدو

محصولات لامبورگینی انتخاب مطمئن تمامی ثروتمندان دنیا، فارغ از این که ثروتشان را از طریق اینستاگرام به دست آورده باشند یا فعالیت اقتصادی، به شمار می‌رود. دلیل آن است که طراحی، رنگ‌بندی و شمای کلی خودروهای لامبورگینی، به‌خوبی قادر به القای حس ثروت صاحب آن‌ها به دیگران است!

کاپیتان سابق منچستر یونایتد و رئال مادرید هم مثل بسیاری سلبریتی‌های دیگر به‌شدت به لامبورگینی علاقمند است و یک اونتادور جذاب LP700-4 را در مجموعه اتومبیل‌های خود دارد.

این اتومبیل یکی از خواستنی‌ترین سوپرخودروهای کلکسیون خودرو کریستیانو رونالدو به شمار می‌رود که تا زمان عرضه خودروی هیبریدی Revulto، پرچمدار اتومبیل‌های V12 لامبورگینی به شمار می‌رفت. این خودرو قدرتی 700 اسب بخار داشته و حداکثر سرعت آن به 350 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

البته رونالدو هنوز سوار بر یک Revulto رویت نشده است. با این وجود با در نظر گرفتن علاقه کریستیانو به سوپرخودروهای ایتالیایی می‌توان پیش‌بینی کرد به‌زودی این اتومبیل جذاب هم به لیست او اضافه خواهد شد. ریولتو از یک موتور V12 با حجم 6.5 لیتر در کنار موتورهای الکتریکی بهره می‌برد.

بوگاتی ویرون گرند اسپرت – Bugatti Veyron Grand Sport

بوگاتی ویرون گرند اسپورت

خودروی بوگاتی ویرون را باید آغازگر عصری جدید در طراحی و ساخت هایپرخودروهای قدرتمند و فوق سریع دانست.

بوگاتی، به همراه رقیب دیرینه‌اش، کونیگزگ، به دستاوردهای شگفت‌انگیزی رسیدند که فراتر از هر خودروساز دیگری در تاریخ بوده است. بوگاتی ویرون در زمان عرضه به بازار توانست به‌عنوان سریعترین اتومبیل دنیا شناخته شود و در شمار گرانقیمت‌ترین خودروهای جهان هم قرار بگیرد.

البته بوگاتی ویرون کریستیانو رونالدو در سال 2022 توسط یکی از اعضای تیم امنیتی کریستیانو رونالدو در هنگام گشت و گذار در جزیره مایورکا به‌شدت آسیب دید. بر اساس گزارش‌ها، از دست دادن کنترل این خودرو و اصابت آن به دیوار خانه‌ای در اسپانیا باعث آسیب جدی به هر دو شد.

البته به‌طور دقیق مشخص نیست که چه کسی در حین حادثه پشت فرمان بوگاتی ویرون کریستیانو رونالدو قرار داشته. با این وجود، شایعات حاکی از این هستند که یکی از بادیگاردهای او مسئولی این سانحه بوده است. البته این حادثه هیچ‌گونه تلفات جانی در پی نداشته و خودرو، توسط جرثقیل به پارکینگ هدایت شد.

مک لارن سنا – McLaren Senna

کلکسیون خودرو کریستیانو رونالدو

عشق CR7 به خودروهای سوپر اسپرت انگلیسی تنها به استون مارتین و رولز رویس خلاصه نشده و مک لارن را نیز در بر می‌گیرد!

این فوتبالیست افسانه‌ای در سال 2019 قدرتمندترین و سریع‌ترین خودروی مک لارن را خریداری کرد. البته او تا حالا به‌طور مستقیم پشت فرمان این خودرو که صرفا با هدف ارائه سریعترین و قدرتمندترین عملکرد در میان تمامی اتومبیل‌های مک لارن طراحی و ساخته شده، ننشسته و از آن صرفا برای اهداف تبلیغاتی استفاده کرده است.

این اتومبیل قدرتی 790 اسب بخاری داشته و با استفاده از موتور قدرتمند V8 و بدنه‌ای که از جنس فیبر کربن طراحی شده، هم مناسب برای رانندگی در پیست است و هم مجوز اخذ پلاک در بسیاری نقاط دنیا را به دست می‌آورد. سنا یکی از چندین سوپرخودروهای مک لارن در سال‌های اخیر است که صرفا با هدف رکوردشکنی و شتاب‌گیری توسط این کمپانی خوشنام طراحی و ساخته شده و توانسته تا حد خوبی هم به این هدفش برسد.

موفقیت تجاری Senna و سایر محصولات لوکس مک لارن که اغلب به دلیل علاقه سلبریتی‌های ثروتمند به خودروهای لاکچری انگلیسی حاصل می‌شود، باعث شده که این کمپانی در آخرین گزارش مالی خود به سود سرشاری برسد.

مرسدس بنز برابوس آ ام گ جی 65 – Brabus Mercedes-Benz G65 AMG

مرسدس بنز جی واگن برابوس

خودروهای جی واگن مرسدس بنز هم یکی دیگر از گزینه‌های همیشه محبوب نزد سلبریتی‌هاست. با این وجود، مدل خریداری شده توسط کریستیانو رونالدو توسط برابوس بهینه‌سازی شده و به برخی قابلیت‌های فنی و رفاهی منحصربفرد مجهز بود.

برابوس، یک کمپانی متخصص در تقویت و بازطراحی انواع خودروها، بخصوص مرسدس بنز هستند که تجربه فراوانی در بهینه‌سازی خودروهای مرسدس بنز داشته و چندین پکیج مختلف را برای سری خودروهای G-Class مرسدس ارائه کرده‌اند.

بد نیست بدانید که قدرتمندترین مدل از خودروهای کلاس جی مرسدس بنز قادر به تولید توان 900 اسب بخار هستند؛ هرچند که مشخص نیست رونالدو کدام مدل از خودروهای جی واگن برابوس را خریداری کرده است!

در هر صورت می‌توان مطمئن بود که خودروی رونالدو قدرتمندتر از مدل G65 AMG معمولی بوده و به مراتب سریع‌تر از مدل استاندارد G65 خواهد بود. با این حال باید توجه کرد که حتی بدون در نظر گرفتن بهینه‌سازی‌های فنی و رفاهی برابوس، خودروی G-Wagon یک شاسی بلند گران‌قیمت است که از پس رانندگی در هر نوع جاده‌ای بر خواهد‌ آمد.

البته با بررسی تایر و برخی مشخصات فنی دیگر، نمونه خریداری شده توسط رونالدو می‌توان نتیجه گرفت که مدلی که او در اختیار دارد، برای رانندگی آفرود کمی نامناسب‌تر از G65 AMG ارزیابی می‌شود. با این وجود طراحی کابین خودروی رونالدو به‌مراتب جذاب‌تر و جالب‌تر از جی واگن معمولی انجام شده است.

بوگاتی چنتودیچی – Bugatti Centodieci

بوگاتی سنتودیچی

گرانقیمت‌ترین اتومبیل حاضر در کلکسیون خودرو کریستیانو رونالدو، بوگاتی چنتودیچی است که به‌طرزی باورنکردنی کمیاب بوده و در تنها ده دستگاه تولید شده است!

این خودروی 9 میلیون دلاری از یک موتور W16 بهره می‌برد که شباهت بسیاری به مدل شیرون داشته؛ اما با بهینه‌سازی‌های انجام شده، قادر به ارائه قدرت 1600 اسب بخار است. این اتفاق، چنتودیچی را به قدرتمندترین اتومبیل بوگاتی تبدیل می‌کند؛ عنوانی که تا به امروز همچنان در اختیار آن قرار دارد!

رونالدو اوایل سال جاری سوار بر یکی از این خودروها در جاده‌های اطراف مادرید مشاهده شد. کابین این خودرو طراحی بسیار منحصربفردی دارد که علیرغم تکنولوژی‌های فوق‌العاده‌ای که با هدف کاهش وزن در آن انجام شده، کاملا لوکس به شمار رفته و تمام آنچه کاربران نیاز دارند را در اختیارشان قرار می‌دهد.

Centodieci محصولی است که حتی ثروتمندترین افراد کره زمین هم با خوش‌شانسی می‌توانند یک دستگاه از آن را تهیه کنند. بنابراین چه کسی شایسته‌تر از برنده پنج توپ طلا برای سوار شدن بر این اتومبیل شگفت‌انگیز!