برنامه اندروید اینترنت پس زمینه

چگونه برنامه های اندروید را از استفاده اینترنت در پس زمینه محدود کنیم

اگر به دنبال محدود کردن دسترسی برنامه های اندروید به اینترنت در پس زمینه هستید، تا انتهای این متن با ما همراه باشید. دو روش کلی برای انجام این کار وجود دارد که در این متن به‌صورت گام به گام آموزش داده خواهند شد.

گرچه گوشی‌های مدرن پرسرعت و قدرتمند هستند، اما کاربران زیادی از گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده استفاده می‌کنند. روش‌های زیادی برای افزایش سرعت گوشی وجود دارد که در اینترنت دیده‌اید. اما یکی از بهترین آن‌ها، محدود کردن فعالیت برنامه‌ها در پس زمینه است.

با وجود این که حس اتصال دائمی به اینترنت در گوشی های موبایل بسیار لذت‌بخش است؛ اما این متصل بودن همیشگی به اینترنت، گاهی اوقات هزینه‌هایی را هم برایمان در پی دارد. به‌عنوان مثال اگر بسته اینترنتی با حجم محدودی روی گوشی خود داشته باشیم، اتصال دائمی به اینترنت می‌تواند باعث مصرف شدن حجم بالایی از اینترنت شده و هزینه زیادی را به ما تحمیل کند.

بیشتر بخوانید:

چگونه اپلیکیشن های فعال در پس زمینه اندروید را بیابیم و ببندیم

به همین جهت مدیریت کردن نحوه دسترسی برنامه های اندروید به اینترنت در پس زمینه هم مساله‌ای حیاتی است که می‌تواند در مصرف اینترنت و باتری حائز اهمیت فراوانی باشد.

حذف کردن تمامی اپلیکیشن‌هایی که در پس زمینه به اینترنت دسترسی دارند، یکی از روش‌های مهم مدیریت استفاده از اینترنت به شمار می‌رود. با این وجود برخی از این اپلیکیشن‌ها به‌طور دائمی مورد استفاده قرار گرفته و به همین دلیل حذف کردن آن‌ها چندان منطقی نیست.

از سوی دیگر، قطع کردن اینرنت همراه نیز راهکار ضربتی دیگری است که می‌توان برای جلوگیری از مصرف اینترنت به کار بست. اما این روش هم به‌طور کلی دسترسی به اینترنت و سرویس‌های آنلاین را از ما سلب خواهد کرد.

بنابراین منطقی‌ترین راه برای استفاده بهینه از اینترنت، محدود کردن دسترسی برنامه های مختلف اندرویدی به اینترنت در پس زمینه است. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا روش‌های مختلف قطع کردن دسترسی برنامه های اندرویدی به اینترنت را بررسی کنیم.

قطع کردن دسترسی تمامی برنامه های اندرویدی به اینترنت در پس زمینه

گوشی اندرویدی

ساده‌ترین راه برای این که دسترسی به اینترنت را برای تمامی برنامه‌ها و سرویس های گوشی اندرویدی خود محدود کنید، این است که اینترنت گوشی خود را به‌طور کامل قطع کنید.

با انجام این کار، طبیعتا دسترسی شما به بسیاری سرویس‌های اینترنتی و آنلاین قطع خواهد شد. با این وجود، برخی مواقع، این کار، تنها روشی است که می‌توانید برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه اینترنت توسط اپلیکیشن های مختلف به کار گیرید.

روش انجام این کار برای گوشی های پیکسل و سایر گوشی های اندرویدی در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گوشی های پیکسل

  • وارد بخش تنظیمات شوید و گزینه Network & Internet را انتخاب کنید.
  • گزینه SIMs را از منوی ظاهر شده پیدا کرده و انتخاب کنید. سپس نام سرویس‌دهنده اینترنت همراهتان را پیدا کنید.
  • در این بخش گزینه Mobile Data را پیدا کرده و خاموش کنید.

گوشی های اندرویدی غیر از پیکسل

  • وارد بخش تنظیمات شده و گزینه Network & Internet را انتخاب کنید.
  • گزینه Internet را انتخاب کرده و سپس سرویس‌دهنده خود را پیدا کرده و برگزینید.
  • روی کلید تنظیمات (آیکون چرخ‌دنده) در مجاورت نام سرویس‌دهنده خود کلیک کنید.
  • گزینه خاموش کردن دیتای موبایل را انتخاب کنید.

دقت کنید که روش بالا، دسترسی اینترنت روی تنها یک سیم کارت را غیرفعال خواهد کرد. بنابراین در صورتی که از چندین سیم استفاده می‌کنید، باید مراحل گفته شده را برای سایر سیم کارت‌ها نیز انجام دهید.

همچنین در صورتی که سیم کارت را در گوشی قرار ندهید یا دستگاه سیم کارتتان را شناسایی نکند، امکان غیرفعال کردن اینترنت برای گوشی شما وجود نخواهد داشت.

قطع دسترسی به اینترنت پس زمینه برای برخی اپلیکیشن های خاص

اپلیکیشن Android

اگر قصد ندارید اینترنت گوشی خود را به‌طور کامل قطع کنید و در عوض به دنبال روشی برای محدود کردن دسترسی برخی اپلیکیشن‌های خاص به اینترنت در پس زمینه هستید، می‌توانید با استفاده از تنظیمات شبکه سیستم عامل اندروید این کار را انجام دهید.

برای نسخه‌های بالاتر از 7 اندروید، بهتر است قابلیت Data Saver را در گوشی خود فعال کنید و دسترسی برخی اپلیکیشن‌ها به اینترنت را تنها از طریق وای فای ممکن سازید.

برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد بخش تنظیمات گوشی خود شده و گزینه Network & Internet را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Data Saver کلیک کرده و قابلیت Data Saver را انتخاب کنید.
  • پس از انجام این کار، گزینه Unrestricted Data را انتخاب کرده و از لیست اپلیکیشن‌های نمایش داده شده، این قابلیت را برای هریک از اپلیکیشن‌هایی که مایل به قطع دسترسی آن‌ها به اینترنت همراه هستید، غیرفعال کنید.

در صورتی که از یک گوشی اندرویدی با سیستم عامل اندروید 7 به پایین استفاده می‌کنید، مجبورید این دسترسی را به‌صورت دستی غیرفعال کنید.

  • بخش تنظیمات را باز کرده و وارد قسمت Apps شوید. سپس اپلیکیشنی که مایلید دسترسی آن به اینترنت را قطع کنید، انتخاب نمایید.
  • در گام بعدی، گزینه Permission Settings را انتخاب کرده و تنظیمات را به Don’t allow تغییر دهید.
  • همچنین در صورتی که تمایل دارید نوع دسترسی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها را تغییر دهید، می‌توانید وارد بخش تنظیمات شده و گزینه Security & Privacy و سپس Privacy را انتخاب کرده و در گام نهایی روی Permission Manager ضربه بزنید.
  • نوع دسترسی مد نظر (دسترسی به موقعیت مکانی، مخاطبین، برقراری تماس و…) را انتخاب کنید و سپس در لیست اپلیکیشن‌ها به جستجو بپردازید.
  • اپلیکیشنی که مایل به محدود کردنش هستید را انتخاب کنید و سپس تنظیمات را به Don’t allow تغییر دهید.

در این حالت البته هنوز برخی اپلیکیشن ها به اینترنت دسترسی خواهند داشت. با این وجود، مصرف کلی اینترنت در این شرایط به‌طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*