گوشی اندرویدی

چگونه اپلیکیشن های فعال در پس زمینه اندروید را بیابیم و ببندیم

از این طریق، می‌توانید اپلیکیشن های فعال در پس زمینه اندروید را پیدا کنید و ببندید تا گوشی شما روان‌تر کار کند و شارژدهی بیشتری داشته باشد.

امروزه گوشی‌های هوشمند به دستگاه‌های همه‌فن حریفی تبدیل شده‌اند که تقریبا تمام کارهای خود را با آن‌ها انجام می‌دهیم؛ از امور شغلی تا سرگرمی و ارتباط با دوستان و آشنایان. برای داشتن چنین عملکردی، گوشی‌های اندرویدی هم مانند PC و لپتاپ‌ها، فعالیت‌های پشت پرده زیادی دارند. اما برخی از اپلیکیشن های فعال در پس زمینه اندروید، غیر ضروری هستند و باعث کرش کردن یا تخلیه شارژ گوشی می‌شوند.

خوشبختانه در سیستم عامل اندروید، روش‌های آسانی برای یافتن و بستن چنین اپ‌هایی وجود دارد که در نهایت، به عملکرد بهتر گوشی شما منجر خواهد شد.

بستن اپلیکیشن های فعال در پس زمینه اندروید

گاهی اوقات ممکن است اپ‌هایی را باز کرده باشید که خودتان اصلا متوجه نشده یا از یاد برده باشید. ساده‌ترین راه برای دیدن فهرست اپلیکیشن‌های فعال، لمس دکمه «اپ‌های اخیرا باز شده» است (تصویر زیر).

بستن اپلیکیشن های فعال در پس زمینه اندروید

از اینجا می‌توانید آن‌هایی را که فعلا نیاز ندارید، با کشیدن به سمت بالا (در برخی گوشی‌ها با کشیدن به طرفین) ببندید.

اما این‌ها در واقع اپ‌های اخیرا فعال در پیش‌زمینه هستند و می‌توانید با لمس کردنشان، دوباره آن‌ها را به پیش‌زمینه بیاورید. مشکل اصلی، به اپ‌های فعال در پس‌زمینه برمی‌گردد. برای یافتن آن‌ها از این طریق اقدام کنید:

به بخش تنظیمات یا settings بروید و Build Number را جستجو کنید. در برخی از گوشی‌ها، آن را در منوی System یا About Phone و زیرمنوی Software Information پیدا خواهید کرد. به‌هرحال، جستجوی نام آن راحت‌تر است.

سپس 7 بار سریع و پشت سر هم، روی Build Number ضربه بزنید تا منوی Developer Options یا گزینه‌های توسعه‌دهنده باز شود.

پس از ورود به Developer Options ، می‌توانید از منوی Running Services یا سرویس‌های در حال اجرا، اپ‌هایی را که در حال مصرف رم هستند، ببینید. برخی از این اپ‌ها، واقعا بی‌دلیل ظرفیت رم را اشغال می‌کنند و بهتر است محدود شوند؛ اما محدود کردن فعالیت Google Play Services (خدمات گوگل پلی) و سایر برنامه‌های مهم، می‌تواند روی عملکرد گوشی شما تاثیر منفی بگذارد.

بستن اپلیکیشن های فعال در پس زمینه اندروید

هدف شما باید یافتن و بستن اپ‌هایی باشد که مصرف رم بالایی دارند، اما شما به آن‌ها نیازی ندارید و مدت‌هاست که بازشان نکرده‌اید. پس از شناسایی و انتخاب اپ‌های مورد نظر، باید گزینه Stop یا توقف را در منوی Running Services بزنید.

راه ساده‌تری هم برای بستن اپ‌ها وجود دارد. با ورود به Settings، منوی Apps را باز و اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب کنید. سپس روی Force Stop یا توقف اجباری، ضربه بزنید. البته اگر می‌دانید که اصلا به آن نیاز ندارید، بهتر است با زدن گزینه Uninstall، حذفش کنید.

بستن اپلیکیشن های فعال در پس زمینه اندروید

ناگفته نماند که در گوشی‌های سامسونگ، می‌توانید از منوی اپلیکیشن‌ها، وارد قسمت Memory شوید تا میانگین و حداکثر رم مصرفی هر کدام از آن‌ها را ببینید. این در تصمیم‌گیری بهتر برای حذف یا حفظ اپلیکیشن‌ها، به شما کمک می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*