گلس محافظ صفحه نمایش

8 دلیل برای این که روی صفحه نمایش گوشی خود گلس محافظ بکشید!

بسیاری افراد از نصب گلس محافظ روی صفحه نمایش گوشی خود خودداری می‌کنند! اما این کار اشتباهی بزرگ است! در ادامه به بررسی دلایل این ادعا خواهیم پرداخت.

اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که گوشی موبایلتان را با خود همه‌جا می‌برید یا مرتب آن را به در و دیوار می‌کوبید، گلس محافظ صفحه نمایش گوشی یکی از لوازم جانبی کاملا ضروری برای شماست.

با این وجود، گلس، علاوه بر این که از گوشی شما در برابر ضربه محافظت می‌کند، کارآیی‌های دیگری هم دارد که شاید تا کنون به آن‌ها فکر نکرده باشید.

در ادامه این متن سعی داریم به بررسی 8 دلیل مهم برای استفاده از گلس محافظ صفحه نمایش بپردازیم و هریک را به‌طور مختصر توضیح دهیم.

اگر به هر دلیلی گمان می‌کنید گوشی شما به گلس نیاز ندارد، تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

چرا باید روشی صفحه نمایش گوشی خود از گلس محافظ استفاده کنیم؟

محافظت در برابر ضربه و سقوط

محافظت در برابر ضربه و سقوط

مهم‌ترین مورد استفاده گلس روی گوشی محافظت از آن در برابر ضربه یا زمین خوردن گوشی است که می‌تواند در برخی شرایط، کمک بزرگی به شما باشد.

تصور کنید در حال راه رفتن در خیابان، گوشی شما به‌طور ناگهانی از جیبتان بیرون افتاده و به لبه یک سنگ برخورد کند. در این شرایط، حتی اگر گوشی موبایل شما به جدیدترین لایه‌های محافظ صفحه نمایش مثل گوریلا گلس ویکتوس هم مجهز باشد، شدت ضربه وارد شده به نمایشگر می‌تواند باعث آسیب دیدن جدی آن شود.

این در حالی‌ست که کشیدن یه لایه محافظ روی صفحه نمایش می‌تواند آسیب وارد شده به صفحه نمایش را به حداقل برساند.

البته هیچ لایه محافظی نمی‌تواند به‌طور صد درصدی تضمین‌کننده ایمنی گوشی شما باشد. با این وجود، نصب یک گلس مطمئن و باکیفیت می‌تواند در بسیاری اوقات نقشی تعیین‌کننده داشته باشد.

محافظت در برابر خط و خش

گلس محافظ صفحه نمایش

اکثر گوشی های هوشمند مدرن به‌طور پیش‌فرض به لایه‌های محافظی روی صفحه نمایش بهره می‌برند که مقاومت بسیار خوبی در برابر خط و خش دارد. با این وجود، این لایه‌ها به هیچ عنوان ضدخش نیستند!

با وجود این که هیچ راهکار قطعی برای جلوگیری از خش افتادن صفحه نمایش گوشی های موبایل وجود ندارد، اما نصب یک گلس محافظ می‌تواند از نمایشگر گوشی در برابر برخی آسیب‌های روزمره مانند خط افتادن در اثر برخورد با نوک تیز کلید یا ناخن و سایر موارد محافظت کند.

همچنین اگر به دنبال محافظت از گوشی خود در برابر خط و خش هستید، باید به دنبال محافظ‌های ضخیم‌تر شیشه‌ای بروید؛ نه نمونه‌های ضعیف پلاستیکی.

علاوه بر این، مستحکم‌ترین نمونه گلس های محافظ صفحه نمایش هم از جنس یاقوت کبود است که در مقیاس سختی موهس کمی بالاتر از گوریلا گلس قرار می‌گیرد.

کاهش فشار وارد شده به چشم

گلس محافظ صفحه نمایش

گلس هایی که از طراحی مات دارند، مانع از بازتاب نور و بازگشت آن به چشم می‌شوند. همچنین، گلس‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر با استفاده از برخی ترکیبات شیمیایی، سطح جدیدی از حفاظت در برابر اشعه‌های مضر را ارائه می‌کنند.

این صفحه نمایش‌های ضدبازتاب نور قادر به خم کردن اشعه‌های نور بوده و از این طریق، بازتاب نور صفحه نمایش و محیط اطراف به چشم کاربر را به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهند.

این قابلیت پیشرفته حذف نور باعث می‌شود صفحه نمایش گوشی خوانایی بهتری داشته باشد و نیاز به متمرکز شدن بر روی صفحه نمایش برای مطالعه متون را کاهش می‌دهد.

از این طریق، این گلس‌ها فشار وارد بر چشم را کاهش می‌دهند.

علاوه بر این، پیشرفت‌های حاصل شده در تکنولوژی‌های ساخت لایه‌های محافظ اکنون امکان خرید گلس های محافظ با اشعه UV و قابلیت فیلتر کردن نور آبی را فراهم می‌کند. این گلس‌ها ضمن محافظت از گوشی شما باعث اصلاح الگوی خوابتان می‌شوند.

تحقیقات اخیر نشان داده که نور آبی می‌تواند باعث پیری زودرس انسان شود. به همین دلیل، تهیه کردن گلس‌هایی با قابلیت فیلتر کردن نور آبی می‌تواند از طریقی دیگر به کاربران کمک کند.

تجمیع گرد و غبار

تجمیع گرد و غبار

استفاده مداوم از گوشی موبایل باعث تحمیع باکتری‌ها روی صفحه نمایش گوشی می‌شود. در این خصوص برخی از لایه‌های محافظ صفحه نمایش از قابلیت‌های آنتی باکتریال بهره می‌برند و قادرند میکروب‌های جمع شده روی سطح را از بین ببرند.

علاوه بر این، برخی مدل‌های دیگر گلس های محافظ صفحه نمایش نیز مانع تجمیع گرد و غبار روی سطح نمایشگر دستگاه می‌شوند.

اگر قصد خرید یک گلس محافظ همه‌فن‌حریف برای صفحه نمایش گوشی خود را دارید، سعی کنید دنبال گزینه‌های اولئوفوبیک (روغن گریز) بگردید. همان‌طور که از نام این لایه‌ها پیداست، مانع تجمیع چربی روی سطح نمایشگر شده و عمر طولانی‌تری دارند.

البته در صورت استفاده از این لایه‌ها، باید به‌طور دائمی اثر انگشت جا مانده روی صفحه را پاک کنید. در عین حال، این لایه‌های محافظ سطح جدیدی از امنیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

حفظ حریم خصوصی

یک گلس محافظ مناسب می‌تواند میدان دید صفحه نمایش گوشی شما را کاهش دهد؛ به‌طوری که صفحه نمایش آن تنها در صورتی که به‌طور مستقیم مشاهده شود، قابل خواندن است و در زوایای دیگر تصویری مات نمایش می‌دهد.

به این ترتیب، در صورتی که فردی قصد داشته باشد به گوشی شما سرک بکشد، به کمک این لایه می‌توانید مانع مشاهده جزئیات توسط او شوید.

گلس‌های محافظ مجهز به این قابلیت از فناوری خاصی موسوم به میکروبادگیر استفاده می‌کنند که امکان مشاهده آن در زوایای غیر از مستقیم را کاهش می‌دهند. به این ترتیب می‌توانید خاطرجمع باشید که در محیط‌های شلوغ کسی به گوشی شما سرک نمی‌کشد.

ارزش فروش دست دوم گوشی شما بالاتر می‌رود

اگر تصمیم دارید گوشی خود را در آینده فروخته یا ارتقا دهید، توصیه می‌کنیم حتما از یک گلس محافظ روی صفحه نمایش آن استفاده کنید.

دلیل آن است که حتی کوچکترین خط و خش ایجاد شده روی صفحه نمایش گوشی شما می‌تواند منجر به افت چشمگیر ارزش آن شود.

به‌عنوان مثال در تصویر زیر می‌توانید تفاوت قیمت دو آیفون 11 با شرایط فیزیکی خوب و متوسط را مشاهده کنید!

آیفون دست دوم

دقت کنید که یک دستگاه باکیفیت خوب فاقد هرگونه زدگی، خط و خش و آسیب‌های فیزیکی در بخش‌های مختلف است؛ در حالی که در یک دستگاه با کیفیت متوسط ممکن است اثراتی از آسیب‌های فیزیکی مثل ساییدگی، خوردگی و خط و خش صفحه نمایش مشاهده شود.

البته این افت قیمت در بازار شاید مبنای علمی چندان دقیقی نداشته باشد! با این وجود، اختلاف قیمت گوشی‌های کارکرده با کیفیت خوب و متوسط، یکی دیگر از دلایل مهمی است که ممکن است شما را به استفاده از گلس محافظ صفحه نمایش ترغیب کند.

می‌توانید از گلس به‌عنوان آینه استفاده کنید!

یکی از مزیت‌های غیرقابل انتظار گلس های محافظ صفحه نمایش، امکان استفاده از آن‌ها به‌عنوان آینه در زمان‌هایی‌ست که صفحه نمایش دستگاه خاموش است.

البته این قابلیت اصلا ویژگی تاثیرگذاری به شمار نمی‌رود؛ اما یکی از مواردی‌ست که شاید نتوان به‌راحتی از آن گذشت!

قیمت پایین گلس های محافظ

قیمت بسیار مناسب لایه‌های محافظ صفحه نمایش و ارزش خرید فوق‌العاده آن‌ها هم دیگر دلیلی است که خریدشان را توجیه می‌کند.

البته اگر قصد خرید یک گلس فوق‌العاده مقاوم ساخته شده از جنس یاقوت کبود را داشته باشید، طبیعتا باید متحمل هزینه بیشتری شوید؛ اما به‌طور کلی یک گلس ساخته شده از شیشه آبکاری شده نباید قیمت چندان بالایی داشته باشد.

بنابراین ارزش خرید این دستگاه‌ها با توجه به سطح ایمنی بسیار بالایی که ارائه می‌کنند، عملا ناچیز است!

چه نوع گلسی را انتخاب کنیم؟ شیشه آبکاری شده یا گلس‌های نواری؟

به‌طور کلی، گلس های محافظ صفحه نمایش گوشی های موبایل یا از شیشه آبکاری شده ساخته می‌شوند و یا ورق‌های باریک پلاستیکی. هریک از این دو نوع شیشه، قابلیت‌های خاص خود را داشته و نکات مثبت و منفی به‌خصوص را ارائه می‌کند.

گلس‌های ساخته شده از شیشه آبکاری شده معمولا مقاوم‌تر بوده و دوام بالاتری دارند.  این گلس‌ها حافظت بیشتری در برابر ضربه و خط و خش ارائه داده و حتی در برابر سقوط‌های سنگین و ضربات شدید هم بیشتر تاب می‌آورند.

این لایه‌ها همچنین بسیار شفاف هستند و حس و حالی کاملا شبیه به استفاده از یک شیشه را به کاربر القا می‌کنند.

در عین حال، گلس های با این جنس معمولا گرانقیت‌تر بوده و ضخامت زیادی دارند؛ به‌طوری که ممکن است به طراحی کلی دستگاه و تجربه کاربری آن لطمه وارد کنند.

از طرف دیگر، این لایه‌های گلس تحت ضربه‌های شدید خرد شده و باید تعویض شوند.

شیشه آبکاری شده

گلس‌های ورق‌مانند اما باریک‌تر و منعطف‌تر بوده و در مقایسه با نمونه‌های ساخته شده از شیشه آبکاری شده، ارزان‌تر هستند.

بعلاوه، این گلس ها از مواد ترد تشکیل نشده‌اند و در نتیجه تحت ضربه خرد نخواهند شد.

در عین حال، مقاومت این لایه‌ها پایین‌تر از نمونه‌های ساخته شده از شیشه بوده و طبیعتا نمی‌توان انتظار داشت همان سطح ایمنی را برای گوشی شما به ارمغان آورند.

از سوی دیگر، نصب کردن این گلس‌ها نیز دشوارتر است؛ چرا که معمولا حباب‌هایی زیر آن تشکیل می‌شود که منجر به آسیب رسیدن به طراحی بصری دستگاه می‌شود.

این لایه‌ها همچنین در گذر زمان تضعیف شده و شفافیت خود را از دست می‌دهند.

جمع بندی؛ نصب گلس محافظ صفحه نمایش هیچ ضرری برای شما نخواهد داشت!

گوشی‌های هوشمند روز به روز در حال گران‌تر شدن هستند. بنابراین محافظت از آن‌ها به هر روشی که باشد، می‌تواند باعث صرفه‌جویی فراوان در هزینه‌های شما شود.

با وجود بحث‌های فراوانی که پیرامون خرید یا عدم خرید این لایه‌ها در گروه‌ها و بحث‌های مجازی می‌شود، خرید این لایه‌های محافظ واقعا هیچ ضرری برای گوشی شما نخواهد داشت.

بنابراین خرید یک محافظ صفحه نمایش هزینه‌ای بسیار ناچیز برای دسترسی به سطح بالاتری از ایمنی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*