لوتوس امیا

لوتوس امیا معرفی شد؛ سوپرسدان برقی با طراحی زیبا و قدرت و شتاب عالی

لوتوس امیا با موتور الکتریکی جفت دیفرانسیل و پشتیبانی از شارژر 350 کیلوواتی در سال آینده به بازار می‌آید. برای جزئیات بیشتر همراه ما باشید.

لوتوس پس از موفقیت در الکتریکی‌سازی شاسی بلند الترا، سراغ ساخت یک سوپرسدان الکتریکی به نام امیا (Emeya) رفته است. قرار است ایما به قوای محرکه دو موتوره با قدرت 905 اسب بخار و گشتاور 985 نیوتن‌متر مجهز شود. این پیشرانه‌ با توجه به وزن و طراحی خودرو، شتاب صفر تا صد 2.78 ثانیه‌ای را برای این ماشین به‌همراه داشته است. اگر به اخبار خودرو علاقه‌مندید، ادامه این متن را دنبال کنید.

امیا برای تامین انرژی موتور پرقدرت خود از یک پکیج باتری 102 کیلووات ساعتی بهره می‌برد؛ نکته جالب توجه در خصوص سیستم شارژردهی این خودرو، پشتیبانی لوتوس امیا از شارژر فوق سریع 350 کیلوواتی است؛ این شارژر در مدت 18 دقیقه 80 درصد از ظرفیت‌ باتری این ماشین را پر می‌کند. همچنین تنها با 5 دقیقه شارژ این ماشین می‌توانید تا 150 کیلومتر به برد این خودرو اضافه کنید.

لوتوس امیا

شرکت لوتوس برای بهره‌گیری از سیستم بسیار سریع شارژ شدن خودروهای خود نیازمند ایجاد زیر ساخت‌های متناسب با آن‌ها است؛ چرا که جایگاه‌های فعلی شارژ ماشین‌های الکتریکی نمی‌توانند از چنین توان خروجی پشتیبانی کنند.

نمای بیرونی لوتوس امیا شباهت زیادی به شاسی بلند الترا دارد. در زبان طراحی این خودرو هم شاهد استفاده از خطوط برآمده و شارپ هستیم. در نمای جلویی، چراغ‌های دو ردیفی باریک، کاپوت برجسته و جلوپنجره فعال خودنمایی می‌کنند.

لوتوس امیا

در نمای جانبی، حذف آینه‌ها و استفاده از دوربین و دستگیر‌ه‌ درب مخفی جلب توجه می‌کنند. طراحان برای یکدست شدن سقف پارانومای این ماشین با بدنه، ستون‌های A این خودرو را مشکی کرده‌اند.

در طراحی عقب این خودرو شاهد استفاده از چراغ‌های نواری سراسری باریک و دیفیوزر و اسپویلر عقب فعال هستیم.

لوتوس امیا

در نمای داخلی این خودرو طراحی ساده و اسپورت را مشاهده می‌کنیم. در نسخه معرفی شده شاهد 4 صندلی مجزا برای سرنشینان این خودرو هستیم که احتمال عرضه خودرو با صندلی نیمکتی عقب هم وجود خواهد داشت.

لوتوس امیا

از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به فرمان برقی D کات، صفحه آمپر دیجیتال، مانیتور میانی بزرگ، تریم داخلی طرح فیبر کربن، تودوزی چرمی ناپا و سیستم صوتی KEF اشاره کرد.

لوتوس امیا

لوتوس، جزئیات تکمیلی امیا را در 3 ماهه پایانی امسال اعلام خواهد کرد.