بهترین فروشگاه های اپلیکیشن اندرویدی

بهترین فروشگاه های اپلیکیشن اندرویدی جایگزین پلی استور گوگل

نگران فیلتر شدن پلی استور گوگل در ایران نباشید. در اینجا فهرستی از بهترین فروشگاه های اپلیکیشن اندرویدی را به شما معرفی می‌کنیم.

این واقعیت اجتناب ناپذیر است که همه کاربران اندروید زیر چتر امن فروشگاه پلی استور گوگل قرار دارند. این فروشگاه به‌صورت پیش‌فرض روی تمام گوشی‌های اندرویدی نصب است و اکثرا اپلیکیشن‌های امن و مطمئنی در آن ارائه می‌شود. اما این تنها گزینه شما برای نصب برنامه روی گوشی نیست. به‌خصوص اینکه Play Store در ایران فیلتر شده و حالا کاربران به‌سختی می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. پس برای دانلود بهترین بازی های آفلاین اندروید و برنامه‌های پر استفاده از چه منبعی می‌توان استفاده کرد؟

بهترین فروشگاه های اپلیکیشن اندرویدی برای رقابت با پلی استور

فروشگاه‌های دیگری هم وجود دارد که شما می‌توانید به جای پلی استور از آن‌ها برای نصب برنامه‌ها استفاده کنید. ولی بسیاری از کاربران اطلاعی از آن‌ها ندارند یا آنکه نمی‌توانند به آن‌ها اعتماد کنند. فرقی نمی‌کند به‌دنبال دانلود بهترین بازی های آفلاین اندروید یا اپلیکیشن‌های محبوب و پرطرفدار هستید، همه آن‌ها را می‌توانید از جایی به جز پلی استور نیز دانلود کنید. به‌همین بهانه ما تصمیم گرفتیم فهرستی از بهترین فروشگاه های اپلیکیشن اندرویدی جایگزین پلی استور گوگل را گردآوری کرده و به شما معرفی کنیم.

1. فروشگاه Amazon Appstore

بهترین فروشگاه های اپلیکیشن اندرویدی

اپ استور آمازون، یکی از بزرگ‌ترین و جدی‌ترین رقبای پلی استور است. این فروشگاه به‌صورت پیش‌فرض روی تبلت‌های آمازون هم نصب شده، اما صاحبان سایر دستگاه‌های اندرویدی هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها از جمله محبوب‌ترین برنامه‌های اندرویدی را می‌توانید در این فروشگاه ببینید و دانلود کنید. همه این برنامه‌ها نیز بدون هیچ‌گونه مشکلی روی تمام گوشی‌های اندرویدی نصب می‌شوند.

خبر خوب اینکه اگر می‌خواهید از چند فروشگاه دیگر از جمله پلی استور هم استفاده کنید، نصب این نرم افزار هیچگونه مشکلی برای شما به‌وجود نخواهد آورد. گرچه این فروشگاه نواقصی هم دارد، اما مزایای روی کفه ترازو سنگینی می‌کند.

2. فروشگاه APKMirror

بهترین فروشگاه های اپلیکیشن اندرویدی

فروشگاه APKMirror برخلاف مورد قبلی یک اپلیکیشن اندرویدی نیست، بلکه در واقع وب‌سایتی است که می‌توانید از طریق آن برنامه‌های مورد نیازتان را دانلود کنید. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این فروشگاه، امکان نصب نسخه آزمایشی تمام اپلیکیشن‌ها است؛ نسخه‌ای که نمی‌توان آن را از Play Store گوگل دانلود و نصب کرد.

البته فراموش نکنید که وقتی آپدیتی برای برنامه‌های شما منتشر شود، مجددا ناچارید از پلی استور آن‌ها را بروزرسانی کنید. بنابراین سایت APKMirror می‌تواند به‌عنوان یک منبع ثانویه برای دانلود برنامه‌ها و بازی‌ها، مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین اگر به‌دنبال نسخه قدیمی‌تری از یک برنامه هستید و یا نسخه جدید یک اپ پر از باگ است و می‌خواهید به نسخه قبلی بازگردید، این منبع مناسب شماست.

3. فروشگاه APKPure

بهترین فروشگاه های اپلیکیشن اندرویدی

یکی دیگر از بهترین فروشگاه های اپلیکیشن اندرویدی APKPure است. این فروشگاه از اپلیکیشن‌های محبوب شما مثل واتساپ، تیک تاک، اینستاگرام و بازی‌های پرطرفداری مثل PUBG میزبانی می‌کند. رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و یک نوار جستجو عالی نیز می‌تواند به شما در پیدا کردن برنامه مورد نظرتان کمک کند.

دسته‌بندی برنامه‌ها در این فروشگاه خیلی بیشتر از پلی استور گوگل است، گرچه تعداد اپ‌های کمتری دارد. همچنین شما برنامه‌های خود گوگل مثل Gmail را هم می‌توانید از این منبع دانلود کنید.

4. اپلیکیشن APKUpdater

فروشگاه اپلیکیشن APKUpdater

APKUpdater در اصل یک فروشگاه اپلیکیشن نیست، بلکه می‌تواند مکمل خوبی برای فروشگاه پلی استور باشد. شما با استفاده از این برنامه می‌توانید تمام اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی‌تان را بروزرسانی کنید. این برنامه منابع متعددی را برای بروزرسانی اپ‌های شما ارائه می‌کند تا با بالاترین سرعت آپدیت شوند. رابط کاربری این پلتفرم نیز بسیار ساده است تا بدون هیچگونه مشکلی بتوانید فورا برنامه مورد نظر خودتان را پیدا کنید.

5. فروشگاه Aptoide

فروشگاه Aptoide

فروشگاه Apptoide یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های اپلیکیشن این فهرست است. فروشگاهی که از تقریبا تمام اپلیکیشن‌های جدید بازار را ارائه می‌کند. شما همچنین می‌توانید از این فروشگاه بازی‌های اندرویدی را هم دانلود کنید. گرچه این فروشگاه در سال 2020 دچار نقض اطلاعات شد، اما از آنجا که می‌توانید بدون ایجاد حساب کاربری از خدمات آن استفاده کنید، در نتیجه هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند.

6. فروشگاه F-Droid

بهترین فروشگاه های اپلیکیشن اندرویدی

یکی دیگر از قدیمی‌ترین و قابل اعتمادترین فروشگاه های اپلیکیشن اندرویدی این لیست، F-Droid است. این اپ استور به تمام کاربران حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود. به‌طور مثال شما می‌توانید برنامه‌هایی مثل Arch Linux را در آن بیابید. البته برنامه‌های کاربردی معمولی مثل گالری و تقویم به‌همراه چندین بازی هم در آن وجود دارد. اما مهم‌ترین ویژگی آن، ارائه برنامه‌هایی است که در پلی استور گوگل نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

F-Droid یک برنامه منبع باز است و تمام برنامه‌های موجود در آن نیز منبع باز هستند.

7. فروشگاه QooAPP

فروشگاه اپلیکیشن QooApp

اگر دنبال جایی برای دانلود بازی‌های ساخت توسعه‌دهندگان آسیایی هستید، QooAPP همان جاییست که می‌خواهید. شما می‌توانید در این فروشگاه بازی‌های آسیایی را با ترجمه انگلیسی دانلود کنید. به‌طور مثال بازی‌های ژاپنی محبوبی مثل Final Fantasy Brave Exvius در این فروشگاه قرار دارد.

8. فروشگاه Samsung Galaxy Store

فروشگاه گلکسی استور سامسونگ

ما تعجب می‌کنیم که چرا اپ استور Galaxy Store فقط روی گوشی‌های سامسونگ نصب است؛ زیرا این یکی از فروشگاه‌های شایسته برای دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی محسوب می‌شود. گرچه تعداد اپلیکیشن‌ها و بازی‌های آن نسبت به پلی استور گوگل کمتر است، اما می‌توانید محبوب‌ترین برنامه‌ها از توسعه‌دهندگانی همچون مایکروسافت یا بازی‌های محبوبی مثل Fortnite را از طریق آن دانلود کنید. بنابراین اگر از گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌کنید، این فروشگاه می‌تواند جایگزین توانمندی برای Play Store گوگل باشد.

9. فروشگاه Yalp Store

فروشگاه Yalp Store

یکی دیگر از منحصربه‌فردترین اپ استورهای اندرویدی، Yalp Store است که به شما اجازه می‌دهد فایل‌های APK خود اپ استور را بدون نیاز به آن دانلود کنید. به‌لطف آن شما می‌توانید برنامه‌های مورد نظرتان را جستجو کرده و دانلود کنید و اپلیکیشن‌ها را مستقیما بروزرسانی کنید. خبر خوب اینکه برای استفاده از این برنامه شما نیازی به داشتن اکانت گوگل هم ندارید.

10. وب‌سایت Github

گیت هاب

وب‌سایت Github در واقع یک فروشگاه اپلیکیشن نیست، بلکه جایی برای میزبانی از هزاران پروژه منبع باز است که در بین آن‌ها می‌توانید اپلیکیشن‌های اندرویدی با فایل APK را مستقیما از طریق این سایت دانلود کنید.

11. فروشگاه ACMarket

بهترین فروشگاه های اپلیکیشن اندرویدی

یکی از بهترین فروشگاه های اپلیکیشن اندرویدی که می‌توانید آن را جایگزین پلی استور گوگل کنید، ACMarket است. این فروشگاه از هزاران اپلیکیشن و بازی محبوب میزبانی می‌کند و اگر به‌دنبال جایی برای دانلود اپلیکیشن‌های APK هک شده و تغییر پیدا کرده (مثل بازی‌های هک شده اندرویدی) هستید، می‌توانید روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*