برنامه نود

ابراهیم داروغه‌ زاده: مدیر شبکه سه حق نداشت برنامه نود را حذف کند

ابراهیم داروغه‌زاده مدیر گروه اجتماعی پیشین شبکه اول در برنامه جام‌ جم از حذف برنامه پربازدید نود انتقاد کرد.

ابراهیم داروغه‌زاده مدیرگروه اجتماعی پیشین شبکه اول و دبیر سابق جشنواره فجر در قسمت دوم برنامه جام جم مدیران صدا و سیما و سیاست‌هایشان را مورد انتقاد شدید قرار داد. داروغه زاده در این برنامه که از شبکه اول در روز ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۲ پخش ‌شد گفت: «اگر نگاه‌مان و برخوردمان با سلبریتی‌ها نگاه ملی باشد یعنی اگر فکرکنیم این سلبریتی‌ها ظرفیتی‌ هستند که ما در راستای منافع ملی با آن‌ها تعامل کنیم، مهم است. علت اینکه عادل فردوسی‌پور مجری و تهیه کننده برنامه نود که مخاطب چند میلیونی داشت و پرمخاطب‌ترین برنامه‌های صداوسیما را چندین سال روی آنتن می‌برد و محبوب بود، چرا امشب در جشنواره جام جم از نظر داوران بهترین برنامه شناخته می شود و از طرف مردم تندیس را می گیرد و هفته دیگر حذف می‌شود؟

او در امتداد همین صحبت‌ها گفت: «هیچ مدیر شبکه‌ای اجازه ندارد برنامه‌‌ای که ۲۰ میلیون مخاطب دارد را حذف کند و بگوید اقتضای مدیریتی بود؟ این چه معنی می‌دهد؟ کی آن مدیران را گذاشته؟ تیم ملی ایران ۱۲ لژیونر خارجی دارد شما باید برای این تیم مربی بگذارید که قابلیت تعامل با این بازیکنان را داشته باشد اگر از لیگ سه یک مربی بیاورید در تیم ملی، معلوم است که نمی‌تواند با طارمی تعامل کند و بعد هم بگوید طارمی را حذفش کردیم چون اقتضای مدیریتی است. مدیر باید قدرت تبیین و اقناع افراد و زیر دستان خود را داشته باشد. اگر گفت‌گویی با عادل فردوسی‌پور شده است و او قانع کننده است این مدیر در قاب تلویزیون باید تواند توضیح بدهد و مردم را قانع کند».

وی همچنین اضافه کرد: «مهمترین نهاد جمهوری اسلامی ایران رادیو و تلویزیون است و وظیفه خطیری دارد چرا که صداوسیما در دنیا منحصر به فرد است و تلویزیون خصوصی نداریم و فقط یک تلویزیون داریم که منحصر به حاکمیت است، پس باید به همین اندازه برایش اهمیت قائل شویم. ریزش مخاطبان صداوسیما یعنی ریزش مخاطبان صندوق رای.شما پرمخاطب ترین برنامه‌هایتان را حذف کردید و فکر می‌کنید می‌توانید ریزش مخاطب نداشته باشید؟ شما برنامه نود را حذف کردید، عصر جدید را حذف کردید، خندوانه را حذف کردید. مگر می‌توانید ریزش مخاطب نداشته باشید؟ هرکدام از چهره ‌هایی که در این برنامه‌ها بودند بخشی از جامعه و طرفدارشان بودند. شما بخش هواداران این سلبریتی‌ها را حذف کردید و اینها که در همین رسانه بزرگ شدند، حالا که باید به رسانه در جهت وحدت و منافع ملی کمک کنند رئيس رسانه ملی می‌گوید: هرکس دوست دارد بیاید و هرکسی نه برود».

داروغه‌زاده بعد از این واکنش‌های صریح به جریانات برنامه‌سازی اخیر صداوسیما، نقدهای تند خود را خطاب به مجری پیشین تلویزیون ادامه داد: «آقای محمدرضا شهبازی با ویدئویی که منتشر کردند گفتند که اگر این افراد بازگردند من دیگر برنامه اجرا نمی‌کنم و کلی توهین کردند و حتی به نظام هم اهانت کردند و… ولی تلویزیون تصمیم گرفت به حرف ایشان گوش بدهد. این‌ها بر اساس توییت و اظهارنظر سعید جلیلی است و بعد هم مدیر شبکه سه را حذف کردند. من صحبت‌های آقای شهبازی را نزدیک به نگاه آقای جلیلی می‌دانم. آیا این آقای مجری تلویزیون هر وقت صحبت کرد می‌شود به آن گفت مواضع شخصی، اما به صحبت‌های دیگر محریان نمی‌توان گفت مواضع شخصی؟ خب اگر مواضع شخصی است، افراد را برگردانید».