بزرگترین معدن لیتیوم جهان

کشف بزرگترین معدن لیتیوم جهان در آمریکا

بزرگترین معدن لیتیوم جهان در یک کاسه آتشفشانی در آمریکا کشف شد. حجم لیتیوم این کاسه آتشفشانی حدود 20 تا 40 میلیون تن برآورد شده است.

امروزه لیتیوم یک ماده معدنی بسیار ارزشمند بوده که از آن برای ساخت باتری‌های دستگاه‌های مختلف به‌ویژه خودروهای الکتریکی استفاده می‌شود. در همین راستا محققان توانستند بزرگترین معدن لیتیوم جهان را در کاسه آتشفشانی مک‌درمیت که در مرز بین دو ایالت نوادا و اورگان آمریکا واقع شده، کشف کنند. این کشف می‌تواند بازار لیتیوم را دگرگون کند.

بزرگترین معدن لیتیوم جهان در آمریکا کشف شد

محققان برآورد کردند در کاسه آتشفشانی مک‌درمیت بین 20 تا 40 میلیون تن لیتیوم وجود دارد. در صورت صحیح بودن این برآورد، آمریکایی‌ها به بزرگترین منبع این ماده طبیعی در جهان دست پیدا کردند. گفتنی است این لقب تا مدت‌ها به معدن کویرهای نمکی بولیوی با میزان 23 میلیون تن لیتیوم تعلق داشت.

انوک بورست، ژئولوژیست دانشگاه کی‌یو لوون بلژیک در خصوص این کشف عنوان کرد اگر محققان آمریکایی میزان حجم معدن تازه کشف شده را به‌درستی تخمین زده باشند، باید بگوییم این منبع بسیار بزرگ از لیتیوم باعث تغییر بازار لیتیوم از لحاظ قیمت، امنیت عرضه مواد و موضوع‌های ژئوپولیتیکی خواهد شد.

بزرگترین معدن لیتیوم جهان

در حالی که بسیاری از منابع لیتیوم جهان در آب نمک کشف شدند، اما کاسه آتشفشانی مک‌درمیت به‌ویژه در بخش جنوبی نوادا دارای منابع لیتیوم به‌شکل کانی رس است. در واقع حدود 16.5 میلیون سال قبل یک فوران آتشفشانی باعث ایجاد این دهانه شد و اکنون محققان توانستند در عمق بیش از 180 کیلومتری آن حجم زیادی از لیتیوم را کشف کنند.

بزرگترین معدن لیتیوم جهان

ژئولوژیست دانشگاه کی‌یو لوون بلژیک در ادامه گفته‌های خود بیان کرد دانشمندان آمریکایی مکان مناسبی را کشف کردند که رس در فاصله نزدیکی به سطح زمین قرار دارد و به همین دلیل به استخراج سنگ‌های زیادی نیاز نخواهد بود.

بزرگترین معدن لیتیوم جهان

گفتنی است روش‌های مختلفی برای استخراج لیتیوم وجود دارد که بسیاری از آنها باعث تولید مقدار زیادی کربن دی اکسید خواهند شد. در همین راستا در خصوص استخراج آن انتقاداتی وجود دارد، اما این انتقادات موانعی برای استخراج و استفاده از این ماده ارزشمند به‌وجود نمی‌آورند.