همراه اول

دیتای مصرفی زائرین همراه اول در اربعین نسبت به سال قبل 500 درصد رشد داشت

دیتای مصرفی زائرین همراه اول در اربعین امسال نسبت به سال قبل 500 درصد رشد داشت. در ادامه با اقدامات همراه اول در ایام اربعین آشنا می‌شویم.

اپراتور همراه اول همانند سال‌های قبل طی تعامل با اپراتورهای تلفن همراه عراقی توانست متنوع‌ترین و به‌صرفه‌ترین بسته‌ها و تعرفه‌های ارتباطی خود را به زائران اربعین ایرانی ارائه دهد. این اپراتور با ظرفیت‌های ویژه‌ای که برای اربعین 1402 در نظر گرفته طی تعامل با اپراتورهای عراق توانست بیش از 10 میلیون دقیقه ترافیک مکالماتی و 650 ترابایت ترافیک اینترنتی را از مسیر رومینگ بین‌المللی مدیریت کند.

رشد دیتای مصرفی زائرین همراه اول 

همراه اول که دارای 67 درصد از سهم بازار مکالمه‌ای، 82 درصد از سهم بازار پیامکی و 53 درصد از سهم بازار مشترکان باند سیار در ایران بوده و تاکنون نیز 298 قرارداد رومینگ بین‌الملل را با اپراتورهای خارجی به امضا رسانده است، با اپراتورهای عراقی و ذی‌نفعان داخلی و خارجی به شکل مستقیم مذاکره کرده و توانسته سرویس رومینگ شامل مکالمه، دیتا و پیامک مشترکان در عراق را با تخفیف ویژه ارائه کرده و از مشترکان خود که عازم کشور عراق شده بودند، به خوبی میزبانی کند.

از این رو با توجه به اینکه اپراتور همراه اول با هر سه اپراتور عراقی قرار داد امضا کرد و مشترکان این اپراتور نیز از 8 بسته رومینگ و مقرون‌به‌صرفه آن ویژه ایام اربعین استقبال کردند، در حوزه رومینگ شبکه ارتباطی کشور ویژه ایام اربعین یک رکورد جدید به ثبت رسید و پهنای باند ترافیک بین‌الملل ارتباطی نسبت به سال قبل حدود 500 درصد افزایش پیدا کرد.

بسته نامحدود 7 روزه به عنوان یکی از بسته‌های پرحجم اینترنت همراه اول بود که مشترکان ایرانی از آن استقبال کردند. این بسته و «بسته 2 گیگابایتی با 20 دقیقه مکالمه و 200 پیامک رایگان» توانستند به خوبی به نیاز مشترکان پرمصرف اینترنت در این ایام پاسخ دهند.

آمارها نشان می‌دهد به طور کلی بیش از 2.5 میلیون زائر کشور عراق سرویس رومینگ بین المللی سیمکارت همراه اول را با کد #2911*10* فعال کرده و در این ایام از سرویس های اپراتور همراه اول که فاکتورهای تعرفه‌ای جذاب‌تری را نسبت به تمام رقبای داخلی و خارجی خود ارائه داده بود، بهره‌مند شدند.

همراه اول در این ایام تمامی درگاه‌های ارتباطی اعم از مرکز تماس، اپلیکیشن همراه من، فروشگاه آنلاین همراه اول، درگاه‌های پرداخت قبض و شارژ و خرید بسته و پرتال خود را رایگان کرد و تیم‌های فنی و خدمات مشترکان این اپراتور نیز در نقاط مرزی و تمامی طول مسیرهای زیارتی کشور عراق به شکل گسترده حضور پیدا کردند.

این اقدامات باعث شد تا کیفیت ارائه خدمات ارتقا پیدا کند و همچنین نرخ موفقیت ورود مشترکان همراه اول به شبکه اپراتورهای عراقی در شبکه‌های 2G/3G/LTE به بالاتر از 99.5 درصد برسد.

از یکی دیگر از اقداماتی که این اپراتور برای رفاه حال زائران اربعین در نظر گرفت می‌توان به ارائه اینترنت رایگان از طریق وای فای آفلودینگ در نقاط مرزی شش گانه و محوطه اسکان زائرین اربعینی اشاره کرد. همچنین ربات راهنمای دیجیتال زائر نیز در دسترس کاربران قرار گرفت تا به راهنمای جامع زائر دسترسی پیدا کرده و مشکلات احتمالی خود را در حوزه رومینگ برطرف سازند.

همکاری همراه اول با اپراتورهای میزبانی عراق باعث شد تا ایرانیان در رویداد عظیم پیاده روی اربعین حسینی(ع) بتوانند در شبکه‌های اجتماعی تصاویر و ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارند و در سوپر اپلیکیشن روبیکا نیز به راحتی ارتباطات صوتی و تصویری رایگان برقرار کنند.

اپراتور همراه اول برای اوین بار امکانی را فراهم کرد تا زائران ایرانی بتوانند از اوانو در کشور عراق استفاده کنند. از این رو کاربران بدون هیچ نگرانی توانستند با سیم کارت خود در زمانی کوتاهی از شارژ کیف پول برای نیازهای مختلف استفاده کنند.

کیف پول دیجیتال همراه اول در اپلیکیشن‌های همراه من و اوانو مشترک بوده و مالکان سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری این اپراتور قبل از سفر به عراق می‌توانستند کیف پول خود را شارژ کرده و در حین سفر در کشور عراق از آن استفاده کنند.

در واقع زائران ایرانی در این ایام با استفاده از اینترنت همراه اول و وای فای عراقی به تمام خدمات همراه اول در اپلیکیشن‌های همراه من و اوانو دسترسی پیدا کردند و توانستند به خرید شارژ، خرید بسته اینترنت، پرداخت قبض با امکان وصول آنی و خرید بسته رومینگ بپردازند. همچنین کاربران از طریق مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول، اپلیکیشن همراه من و کددستوری می‌توانستند بسته‌های مکالمه، اینترنت و پیامک ویژه اربعین را خریداری کنند.

از سایر اقدامات همراه اول ویژه ایام اربعین امسال می‌توان به برپایی مواکب در ترمینال سلام فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، پایانه‌های مرزی، ارسال راهنمای رومینگ و خدمات در پایانه‌های اتوبوسی و حضور گسترده خادمین این اپراتور در شهرهای زیارتی کربلا، نجف، سامرا و کاظمین و همچنین مسیر پیاده روی اربعین کشور عراق اشاره کرد.

اپراتور همراه با توجه به تجربه‌های اربعین امسال و همچنین تجربه‌های سال قبل قصد دارد در رویدادهای مشابه آینده نظیر حج واجب و عمره و بازی‌های جام ملت‌های آسیا در قطر نیز ظرفیت‌های بیشتر برای ارائه سرویس‌های دیجیتال را در نظر بگیرد و برای ارائه سرویس‌های هر چه بهتر برای مسافران ایرانی در کشورهای پرطرفدار سفرهای سیاحتی و زیارتی نیز دستاوردها و توانمندی‌های بومی خود را با سایر اپراتورهای تلفن همراه به اشتراک بگذارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*